Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hoe dan ook, idd. de manier hier boven beschreven is de juiste. Probeer nog even op het zadel te "hopsen" als je de koppeling op laat komen. Dit om dan gewicht op het achterwiel te hebben zodat het achterwiel niet blokkeert.
Oh, en met dit weer, zorg er voor dat er water klaar staat om uitdroging te voorkomen. Van de bestuurder dus he! Berijd je voor op zweet!
Waarom 2e versnelling? Je duwt je rottig, zelfs met brommers (en bij die lichte dingen gaat dan ook nog je achterband slippen dus draait allen het voorwiel nog volgens plan). Ik gebruikte bij onwillige bromtuigjes altijd de hoogste òf in het ergste geval op 1 na hoogste versnelling (voor iets meer duw-toeren), een paar stappen voorwaarts marcheren met ingeknepen koppeling, venijnig-snel op laten komen en bij eerste geluid abrupt inknijpen.
Bij auto's lukte het eveneens altijd zo (behalve pedaal intrappen ipv handle knijpen).
Is er een bijzondere reden, behalve "ingebouwde straf", om het niet minstens eerst ff zo te proberen? Je hebt maar 1 rug hoor.
doordat de tandwielen niet meer draaien kan het inderdaad zijn dat je niet in de versnelling kunt komen. kwestie van zachtjes druk op de pook houden terwijl je hem vooruit duwt. hij zal er dan vanzelf invallen. zo kun je al duwend alle versnellingen door tot je in je juiste zit.
Omdat aanduwen in zn 1 te zwaar is, bij gebruik van de tweede versnelling kan je ook nog wel wegrijden als ie aanslaat, dat hoef ik in zn 5 of 6 echt niet te proberen hoor. En ik kan uit ervaring zeggen dat het prima te doen is aanduwen in zn 2 (kapotte spanningsregelaar op CBR600)
Als je de fiets een beetje rolt, kun je toch altijd ook schakelen? Bij stilstand van motor èn wielen is het wat anders, dan "kleeft" eigenlijk ieder voertuig, zelfs de versnellingen van een trapfietsje krijg je zo wel eens stuk.
Ik duw de motoren altijd aan in de eerste versnelling, geen enkel probleem.
Duwen en exact op het goede moment er op springen en de kopppeling loslaten.
Als je je motor goed kent dan weet je ook of hij snel start, heb je dus een
lege accu of defecte startmotor dan is het de eerste keer meestal raak. (gestart dus) (en ik heb het niet alleen over een licht fietsje)