Aangehouden 48 km te hard

Je hoort mij niet zeggen dat ik niet te hard gereden heb. Zeur ik niet over.
Waar het mij om gaat is dat ik op een smal weggetje een 60 km zone bord tegengekomen ben en na een kilometer of wat afgedraaid ben op een veel bredere asfaltweg met een onderbroken streep in het midden en aan de zijkanten ook onderbroken strepen.(10 cm van de zijkant). Geen herhalingsbord na de kruising.
Schijnt ook niet nodig te zijn bij een zone. Ik ging er vanuit dat het een 80 km weg was. Volgens de lokale baksteen met z'n laserkanon op z,n varadero dus niet.

Misschien kan onze baksteen er duidelijkheid in brengen. Hoe moet een weg in een 60 km. zone er nu verplicht uitzien qua belijning. en om de hoeveel km. moet een snelheidsbord er dan staan. Zou me 20 km. schelen en een aantekening. :z

Dus baksteen? Wil jij me dat eens uitleggen
 
Je hoort mij niet zeggen dat ik niet te hard gereden heb. Zeur ik niet over.
Waar het mij om gaat is dat ik op een smal weggetje een 60 km zone bord tegengekomen ben en na een kilometer of wat afgedraaid ben op een veel bredere asfaltweg met een onderbroken streep in het midden en aan de zijkanten ook onderbroken strepen.(10 cm van de zijkant). Geen herhalingsbord na de kruising.
Schijnt ook niet nodig te zijn bij een zone. Ik ging er vanuit dat het een 80 km weg was. Volgens de lokale baksteen met z'n laserkanon op z,n varadero dus niet.

Misschien kan onze baksteen er duidelijkheid in brengen. Hoe moet een weg in een 60 km. zone er nu verplicht uitzien qua belijning. en om de hoeveel km. moet een snelheidsbord er dan staan. Zou me 20 km. schelen en een aantekening. :z

Dus baksteen? Wil jij me dat eens uitleggen
Er zijn hier in de buurt redelijk veel 60km zones -O- , maar die zien er echt allemaal anders uit qua belijning. Het enige dat er altijd staat is het "60km zone" bord aan het begin van de zone en het "einde 60km zone" bord aan het einde van de zone.
 
Je hoort mij niet zeggen dat ik niet te hard gereden heb. Zeur ik niet over.
Waar het mij om gaat is dat ik op een smal weggetje een 60 km zone bord tegengekomen ben en na een kilometer of wat afgedraaid ben op een veel bredere asfaltweg met een onderbroken streep in het midden en aan de zijkanten ook onderbroken strepen.(10 cm van de zijkant). Geen herhalingsbord na de kruising.
Schijnt ook niet nodig te zijn bij een zone. Ik ging er vanuit dat het een 80 km weg was. Volgens de lokale baksteen met z'n laserkanon op z,n varadero dus niet.

Misschien kan onze baksteen er duidelijkheid in brengen. Hoe moet een weg in een 60 km. zone er nu verplicht uitzien qua belijning. en om de hoeveel km. moet een snelheidsbord er dan staan. Zou me 20 km. schelen en een aantekening. :z

Dus baksteen? Wil jij me dat eens uitleggen

De wegbelijning heeft wettelijk niets te maken met de maximum snelheid. Alleen borden geven wettelijk gezien de maximum snelheid aan. Wel wil men voor de duidelijkheid standaard belijningen gaan toepassen om de verschillende zones van elkaar te onderscheiden maar nog steeds is de wegbeheerder wettelijk gezien vrij om z'n fantasie de vrije loop te laten in de wegbelijning die hij toepast.
 
Ten eerste, je bent gematst.

Maar ten tweede, volgens mij als er een vorm fout op de bekeuring staat, is die niet geldig.
Zo heeft een oud-collega van mij ooit eens geen bekeuring gekregen en daar stond z'n woonplaats fout op geschreven. Het scheelde 1 letter, maar toch is die bekeuring te niet gedaan.
Dus misschien kun je er wel helemaal onderuit komen. Maar daar zou ik even rechtbijstand voor bellen.
 
Je hoort mij niet zeggen dat ik niet te hard gereden heb. Zeur ik niet over.
Waar het mij om gaat is dat ik op een smal weggetje een 60 km zone bord tegengekomen ben en na een kilometer of wat afgedraaid ben op een veel bredere asfaltweg met een onderbroken streep in het midden en aan de zijkanten ook onderbroken strepen.(10 cm van de zijkant). Geen herhalingsbord na de kruising.
Schijnt ook niet nodig te zijn bij een zone. Ik ging er vanuit dat het een 80 km weg was. Volgens de lokale baksteen met z'n laserkanon op z,n varadero dus niet.

Misschien kan onze baksteen er duidelijkheid in brengen. Hoe moet een weg in een 60 km. zone er nu verplicht uitzien qua belijning. en om de hoeveel km. moet een snelheidsbord er dan staan. Zou me 20 km. schelen en een aantekening. :z

Dus baksteen? Wil jij me dat eens uitleggen

"De lokale baksteen" ??



IK ben Baksteen, ik ben de enige. Geen idee waarom iedereen iedere politieagent tegenwoordig Baksteen noemt, ik heb iig geen zin om als Baksteen voor iedere agent te staan B|

Volgens mij zijn er nog een standaard belijning voor dat soort wegen, verkeersborden geven de max snelheid aan en d'r zijn geen bepaald afstanden voor om de hoeveel meter zo'n bord moet staan.

Maar "weginrichting" is bepaald niet mijn sterke kant in deze dus veel waarde hoef je niet aan dit antword te hechten *D



TS heeft gewoon mazzel, als eea ook zo staat op de bekeuring zoals hij op de mat valt, dat is nl leidend, dat gele bonnetje kun je weinig waarde aan hechten, is slechts een soort "herinnering" zeg maar.
Het zou je iig schelen dat je dan net buiten een jaar registratie blijft....en dat is veel belangrijker als een p[aar euro ;)
 
Ten eerste, je bent gematst.

Maar ten tweede, volgens mij als er een vorm fout op de bekeuring staat, is die niet geldig.
Zo heeft een oud-collega van mij ooit eens geen bekeuring gekregen en daar stond z'n woonplaats fout op geschreven. Het scheelde 1 letter, maar toch is die bekeuring te niet gedaan.
Dus misschien kun je er wel helemaal onderuit komen. Maar daar zou ik even rechtbijstand voor bellen.

Dat is waarschijnlijk best een heel erg lange tijd gelden.... :Y :?
 
"De lokale baksteen" ??



IK ben Baksteen, ik ben de enige. Geen idee waarom iedereen iedere politieagent tegenwoordig Baksteen noemt, ik heb iig geen zin om als Baksteen voor iedere agent te staan B|
Volgens mij hangt hier ergens op het forum nog een "Vliegende" Baksteen rond...
:P :] :W
 
Niet zo zeiken joh -als hij geconstateerd heeft dat je 160 reed waar je 100 mocht is dat 60 te hard en heeft hij je gematst met een correctie van 12 km en dan nog gaan zeuren om onder de bon uit tekomen. |( |(

Als je dat doet hoop ik dat hij volgende keer wel je rijbewijs in neemt.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

zo beetje hypocriet misschien? omdat de hoge heren hebben beslist dat je daar 100 mag heeft de bestuurder zich er maar aan te houden dus?
je wordt in dit land gewoon genaaid en nog niet eens lekker ook, gek he dat iemand onder een bon uit probeerd te komen..
staatskas spekken doen we al genoeg met allerlei premies en belasting denk je niet B|


ontopic: hoop dat op de brief ook 120 staat als max. snelheid, en dan geen slapende honden wakker maken en netjes betalen :z
 
Hoe moet een weg in een 60 km. zone er nu verplicht uitzien qua belijning. en om de hoeveel km. moet een snelheidsbord er dan staan.

kun je niet aan de weg zien, opletten of je de zone in en/of uit gereden bent. bij afwijkende max snelheid vervalt dit na elk kruispunt mits je níet in een zone rijdt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan