Aangehouden bij de PPP..

JoKing

MF veteraan
8 jul 2001
1.995
0
Putten
Gister avond even een eindje wezen rijden. Was in de buurt van de PPP en dacht even een rondje te rijden. Na de linker en rechter bocht genomen te hebben zat er op eens een Mercedes politie auto achter mij. Ik de eerste afslag er weer af en ja hoor ze kwamen naast mij rijden en ik moest ze volgen.
Krijg ik een boete omdat ik met 80 door die bocht reed i.p.v 50 km. Ik heb gevraagd of ze daar een meting van hebben, zeggen ze dat ze achter mij reden in de bocht. Ik heb geen auto achter mij gezien, alleen toen ik de bocht uitkwam zaten ze achter mij.
Het hele irritante was dat ik hele tijd aangesproken werd met ‘jullie’. Jullie veroorzaken hier veel te veel overlast en jullie rijden veel te hard en jullie komen hier alleen maar om bochtjes te draaien. Het was de 2e keer in mijn leven dat ik daar was en prompt krijg ik een boete.
Mijn kenteken werd meteen gecheckt en toen bleek dat ik geen ‘bekende’ was, werd de snelheid gecorrigeerd op 72 km/u, wat dus een boete is van € 92,-

Ik zoek dus een getuige die mij heeft zien rijden en de politie auto heeft gezien. Ik wil namelijk bewijzen dat de politie niet achter mij zat in de bocht, maar dat ze naar mij toe zijn gereden en zo dus nooit een nauwkeurig meting hebben kunnen doen.

Even ter illustratie
full
 
}) Ik zal maar niet zeggen wie ze getipt heeft })

Nee hoor Johan, echt heel vaginaal voor je! Ze lopen gewoon iedere motorrijder te naaien en over een kam te schuiven!

Beetje zielig is het wel gestel in Nederland... ;(
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek dus een getuige die mij heeft zien rijden en de politie auto heeft gezien. Ik wil namelijk bewijzen dat de politie niet achter mij zat in de bocht, maar dat ze naar mij toe zijn gereden en zo dus nooit een nauwkeurig meting hebben kunnen doen.

Dat word moeilijk... Politie agenetn hebben een eed afgelegd dat ze de waarheid spreken. Bovendien waren ze met zn 2en.
Het wordt dus jouw/jullie woord tegen dat van hun. Dan krijgen de agenten dus gelijk.
Erg vervelend.
 
korting voor nieuwkomers dus.. :(

de fokkers...ik vraag me af of ze in dit geval een boete hadden mogen uitschrijven. :(
 
Ik werk in Delft vlakbij de PPP.
Dus ik rij er regelmatig ff door heen doordeweeks en zie er ook regelmatig motoren en ook auto's van de "Buttyboy's in blauw" met een hogere snelheid als toegestaan doorheen scheuren.
Maar zoals altijd zijn ze een beetje gefrustreerd omdat jij lekker aan het rijden bent en zij aan het werk.
Maar zij hebben toch geen meting kunnen verichten over een afstand of een foto kunnen maken.
Een motor trekt sneller op als een auto dus zij moesten harden rijden om jou in te halen.
Ik zou het eens navragen.
 
Ik ken de situatie op de PPP niet precies maar het lijkt mij dat het om een van de bochten op het klaverblad gaat?

Is het niet zo dat de 50 KM/H een adviessnelheid is? :?
 
Ik vraag me af hoe ze je die bekeuring hebben kunnen geven? Een nauwkeurige meting is onmogelijk zoals jij het beschrijft, dus ze hebben zomaar wat aangenomen. Misschien heb je uiteindelijk wel 69 km gereden. En dan zou je dus nu teveel betalen? Door een beetje gis en gokwerk kun je betalen? En zat er een geijkte snelheidsmeter in die Mercedes? Nee hè? Ik zou het er niet bij laten zitten. Maar ja: inderdaad hun woord tegen het jouwe.... Ik ken de verhalen...
 
Er werd meteen gezegd dat ik 80 had gereden in die bocht. Maar na controle van mijn kenteken werd het corrigeerd naar 72 km/u. Wel erg grove correctie.

Ik ga sowieso bezwaar aantekenen, al is het maar om te vertellen hoe ik behandeld ben door die anti motorrijders agenten.
 
Er werd meteen gezegd dat ik 80 had gereden in die bocht. Maar na controle van mijn kenteken werd het corrigeerd naar 72 km/u. Wel erg grove correctie.

Ik ga sowieso bezwaar aantekenen, al is het maar om te vertellen hoe ik behandeld ben door die anti motorrijders agenten.

Juist, altijd bezwaar aantekenen!!
Een zelfgemaakte brief met goede argumenten schijnt beter te werken dan de standaardbrief van bijv. de tuftufclub ofzo.
 
gisteren gingen "wij" voor het eerst met een helm camera rijden om te testen en wat afslagen te nemen. komt er op een gegeven moment een witte mercedes vito aan met iets van 14 antennes op het dak. hij stopt naast ons op een p.plaats en zegt nou mannen gaat lekker en loopt iets te zeggen in zn mobilofoon of zo...

"wat zijn jullie aan het doen??"
--filmen van bochies --
" liet ie doorschemeren dat we wel een bekeuring in de bus zouden krijgen."

Pfffff wat een eikels terwijl hij maar een heeeeel klein stukje achter ons heeft gezeten en wij niet te hard reden alleen Knee down.


Dus... of het was echt politie die even wou laten zien dat ze macht hadden of het waren nerds met een soort van zend bus (of allebei)

I.i.g. beetje jammer dit soort dingen.



Oh ja de film was prima gelukt.
 
Volgens mij kunnen ze je nooit op deze manier bekeuren. Zoals al gezegd moet het over een bepaalde afstand, dus een meting op een afrit bestaat gewoon niet :j :j :j Te meer ook dat je zegt dat ze in eerste instantie nog niet achter je zaten... Aanvechten dus!!!
 
gisteren gingen "wij" voor het eerst met een helm camera rijden om te testen en wat afslagen te nemen. komt er op een gegeven moment een witte mercedes vito aan met iets van 14 antennes op het dak. hij stopt naast ons op een p.plaats en zegt nou mannen gaat lekker en loopt iets te zeggen in zn mobilofoon of zo...

"wat zijn jullie aan het doen??"
--filmen van bochies --
" liet ie doorschemeren dat we wel een bekeuring in de bus zouden krijgen."

Pfffff wat een eikels terwijl hij maar een heeeeel klein stukje achter ons heeft gezeten en wij niet te hard reden alleen Knee down.


Dus... of het was echt politie die even wou laten zien dat ze macht hadden of het waren nerds met een soort van zend bus (of allebei)

I.i.g. beetje jammer dit soort dingen.



Oh ja de film was prima gelukt.

URL? :+

Tja.. wat moet ik hierop zeggen, what else is new :?
Gaat altijd zo ..
 
Ze zullen vast wel 1 of ander excuus hebben van: 'Ja, we moesten minstens 90 rijden om bij hem te komen' 'Dus dan kun je er wel vanuit gaan dat hij zeker geen 50 reed' 'Dus hebben we het gemiddelde genomen'

:j :( :r
 
gisteren gingen "wij" voor het eerst met een helm camera rijden om te testen en wat afslagen te nemen. komt er op een gegeven moment een witte mercedes vito aan met iets van 14 antennes op het dak. hij stopt naast ons op een p.plaats en zegt nou mannen gaat lekker en loopt iets te zeggen in zn mobilofoon of zo...

"wat zijn jullie aan het doen??"
--filmen van bochies --
" liet ie doorschemeren dat we wel een bekeuring in de bus zouden krijgen."

Pfffff wat een eikels terwijl hij maar een heeeeel klein stukje achter ons heeft gezeten en wij niet te hard reden alleen Knee down.


Dus... of het was echt politie die even wou laten zien dat ze macht hadden of het waren nerds met een soort van zend bus (of allebei)

I.i.g. beetje jammer dit soort dingen.



Oh ja de film was prima gelukt.
nou waar is dat filmpie dan kom op
laat zien die handel *D
 
Beetje triest waar men mee bezig is. :r In een bocht kan de politie zeker niet een snelheid bepalen zonder meetgereedschap. En dan ook nog het generaliseren van 'jullie zorgen voor overlast' vind ik zielig :j . Er is nu ook nog maar 1 baan beschikbaar (is al een straf) en kan geen andere bestuurders in 'gevaar' brengen, dus voor de veiligheid hoeven ze niet te controleren. Maar is het niet zo dat alleen de KLPD bekeuringen mag geven op snelheid enzo op de snelwegen en een normale stadswoud mag dat niet (heb ik wel eens gehoord, weet niet 100% of dat zo is)
 
Heel erg lullig....

Volgens mij hebben ze ook geen poot om op te staan, *HUN* moeten met het bewijs komen namelijk...

Zou een "langzaam aan" actie de snelheidslimiet niet weer omhoog kunnen krijgen??? Lekker 30-40 door zo'n bocht met de politie achter je aan.... }) * DRAMA *

Wanneer je met 80 langs een schooltje scheurt terecht... Maar even lekker een bochtje pakken, daar kan toch niemand last van hebben????
 
Het wordt echt steeds flauwer daar zeg !! Hebben ze niets beters te doen ? Ik rij altijd via de PPP de snelweg op, dus ook met de auto.. en rij die bocht altijd voluit.. weet zeker dat ik dan geen prent krijg. Die agenten daar hebben een motorfobie geloof ik. Ben al regelmatig achtervolgt tot aan mijn huis.

Zoals Johan al schreef praten ze over "jullie" :? belachelijk gewoon. Weet niet wie er met die gekheid begonnen is maar het is ze allemaal naar de bol gestegen geloof ik.
 
Wat ik me afvroeg: die linker dat is toch al snelweg?? :?
Wat ik begrepen heb is dat je rustig moet rijden tot de bocht (eerste stuk 50, daarna 70) en daarna nog net even (legaal) kan accelleren om met 120 in te sturen.
Trouwens, je moet wel heel rustig gereden hebben door die linker, want 80 rijdt zowat geen een motorrijder daar...... conclusie: je was op de verkeerde plaats op het verkeerde moment.

Succes ermee.
 
Wat ik me afvroeg: die linker dat is toch al snelweg?? :?
Wat ik begrepen heb is dat je rustig moet rijden tot de bocht (eerste stuk 50, daarna 70) en daarna nog net even (legaal) kan accelleren om met 120 in te sturen.
Trouwens, je moet wel heel rustig gereden hebben door die linker, want 80 rijdt zowat geen een motorrijder daar...... conclusie: je was op de verkeerde plaats op het verkeerde moment.

Succes ermee.

Het zijn 2 banen maar wat ik er van begreep hebben ze er 1 van afgesloten en er gelijk een snelheid beperking tegen aan gegooit.
 
Wel k*t dat ze nu ook die lompe afzetting niet meer alleen in het weekend neer zetten :( .

Ben er gisteren ook nog even langs geweest, was verder geen mens behalve Paul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan