Aangehouden duitsland geen db killer..zonder db te meten toch boete 50 euro

roetietoe

MF'er
27 feb 2012
52
16
Ik was ff een dagje naar de eifel .. Op de terugreis in bad munstereifel dacht ik laat ik eens olie controleren .. was te laag .. nergens een pomp die motorolie verkocht.. dus een man zegt moet je even eindje terug dan rechts, links.. Dus ik heel zachtjes terugrijden naar de pomp die wel olie verkocht.. Komt er van voren een polizei auto..Ik rij rustig dus let er geeneens op ..
1 min later.. zit die achter me met zwaailichten en sirene.. ik denk die moet erlangs.. Maar dat was dus niet het geval..
Wij stoppen .. Hun stappen uit.. Het eerste wat ze zeggen is ist to loud.
Ik denk waar hebben ze het over.. Ik weet van duitsland dat je niet boven een aantal db's mag zitten maar ik heb thuis wel s gemeten met zo'n app.. ik had rond de 90-95 db dacht ik ff zo uit het hoofd.. Dus hij wijzen naar mn identificatie plaatje op de motor waar op staat hoeveel db die mag.. das 93 Hij zegt je moet een db killer hebben en je band heeft te weinig profiel.. hier in duitsland moet je 1.6 profiel diepte hebben en je hbt 0.6.. In holland das ist anders.. Hier is het volgensmij min 0.6. Ging die ook meten met een dieptemeter.. Dus toen zei ik .. Die band is idd bijna op ja maar ik kom van vakantie.. die motor gaat zo de garage in en komt er volgendjaar met vers rubber uit. Maar hij zat nog net boven de verklikkers.. ..Ik zeg ik ga nu naar nederland immer grade aus ajuu.. kein probleem.. Daar dachten hun dus anders over.. Hij zegt je kan die motor hier laten staan .. dan mag je eerst alles maken en dan pas verder rijden of.. ik kan je een boete geven voor de band 60 euro en voor de db killer 50 euro.. Ik zeg nou doe beide maar niet.. Die uitlaat heeft een E1 keurmerk.. en die banden tjah.. ik ben op de terugreis.. Uiteindelijk hebben ze me een boete van 50 euro voor geen db killer uitgeschreven..
Dus joepie de banden niet..

Nu begon hij dus te hameren op teveel DB je hebt geen db killer maar het gaat om een honda cbr met een acrapovic MH10SO3HLT met keurmerk E1 0485
Ik heb deze eens gegoogled maar er is zover ik weet geeneens een db killer voor te krijgen het is gewoon een legale slip on..
Ik heb ze net een mailtje gestuurd met foto's van het keurmerk.. ff afwachten ..
Hij ging er dus vanuit omdat er geen db killer inzat dat ik fout zit... Terwijl er geeneens gemeten is..
 

Bijlagen

  • 20190830_194137.jpg
    20190830_194137.jpg
    87,6 KB · Weergaven: 14
  • 20190830_195206.jpg
    20190830_195206.jpg
    129,4 KB · Weergaven: 16
Als ik dus niet gelijk kon betalen las ik ergens dat ze je motor meenemen
 
Dan is het alleen nog maar inlijsten, of krijg je helemaal geen uitdraai of brief meer?-O-
 
Trouwens wat rijden die duitsers goed ! in de eifel zelf veel motoren gezien maar niet mee opgereden maar gelijk bij Aken heb je een stukje via het nationaal park de eifel .. daar rijden die duitsers met de knieen aan de grond de bochten door )
 
Dat stukje is trouwens wel de melkkoe van de eifel .. oppassen voor controles daar .. maar als je gewoon een beetje normaal rijd en mooi de bochten neemt .. echt super daar..
 
Noem het nou geen blerpijp, dan volgen de usual suspects al snel en zitten we zo aan de 10 pagina's elkaar voor vanalles uitmakend :+
 
Trouwens wat rijden die duitsers goed ! in de eifel zelf veel motoren gezien maar niet mee opgereden maar gelijk bij Aken heb je een stukje via het nationaal park de eifel .. daar rijden die duitsers met de knieen aan de grond de bochten door )

😳 sow

Dat ik die nu nooit tegen kom😏
 
Nou … daarom wacht ik op iemand die wat meer kan vertellen over dat E1 0485 keurmerk.. en zie foto.. er staat zelfs dat dat een keurmerk is voor duitsland
 
Nja nadat ik die boete had gekregen zat ik dus keihard te twijfelen of ik niet gelijk door naar huis moest.. Maar ik heb toch nog ff 6 keer dat stukkie in nationaal park de eifel gereden )
 
keurmerk db killer... er is geeneens gemeten.. Ok als ik meemoest om te meten hddn ze me gepakt op de banden .. maar ik zat boven de verklikers.. 1.6 in duitsland.. dat van die db wist ik maar zelfs al zit je iets boven de verklikkers.. is het geen 1.6mm
 
Nou … daarom wacht ik op iemand die wat meer kan vertellen over dat E1 0485 keurmerk.. en zie foto.. er staat zelfs dat dat een keurmerk is voor duitsland


DB-Killers en e-keur
Aanbeland bij het grootste discussiepunt onder motorrijders: de decibel killers, feitelijk de grootste geluid filters in een uitlaat. Bij veel modellen gemakkelijk te verwijderen waardoor een motor opeens veel meer lawaai maakt (soms tot aan tering hard), maar dit kan per merk erg verschillen. Wettelijk verboden en in het buitenland wordt hier vaak streng op gecontroleerd. Alleen uitlaten met een e-keur zijn goedgekeurd (gehomologeerd) voor gebruik op de Europese wegen. Een goedgekeurde demper heeft de ‘E’ met een getal erachter, in de uitlaat geslagen staan. Dat getal geeft alleen aan in welk Europees land de goedkeuring is gedaan. Goedkope (Alibaba) uitlaten hebben dit keurmerk niet! Zonder dB-killer is het e-keur niet geldig. De rijders met een ‘open’ pijp hebben zowel in Nederland als in het buitenland ervoor gezorgd dat wegen en bergpassen afgesloten zijn voor motorrijders vanwege de geluidsoverlast.
Ons advies: laat de dB-killer er maar lekker in, daar wordt niemand slechter van.



Alstublieft!
 
Nou … daarom wacht ik op iemand die wat meer kan vertellen over dat E1 0485 keurmerk.. en zie foto.. er staat zelfs dat dat een keurmerk is voor duitsland

En dan 🤔 samen gaan huilen over dat je gepakt bent🤗
 
dus er hoort wel een db killer in de mijne ?? Zeg maar waar ik die kan bestellen dan voor de acrapovic MH10SO3HLT Honda cbr 1000 2004
 

Laat de prijs van een killer op maat nu net...…..


50 euro kosten 8-)
 
Daar gaan we weer.. Ik vind het lullig om zonder dB killers te rijden, je verpest het voor de anderen. En waarom, 0.4 pk meer bij 12000rpm; en minder pk waar je werkelijk rijdt. en zelf rij je natuurlijk met de beste oordopjes om dat asociale kabaal te beperken
 
Terug
Bovenaan Onderaan