Aangehouden straatracers auto definitief kwijt

Ben het wel met je eens dat de boete in dit geval wel een beetje erg hoog is, maar aan de andere kant moeten ze ook niet gaan lopen janken. Ze weten waar ze mee bezig zijn en dat het illegaal is. Dus ze nemen bewust het risico om gepakt te worden. Je kiest er zelf voor, dus niet zeuren
Niet helemaal mee eens, wij rijden ook te hard en zeiken ook op politie dat ze ons oppakken.

Het gaat erom hoe zinvol bepaalde regels en wetten zijn, mijns inziens zijn ze dat lang niet altijd, zo ook in dit geval. Daarbij zijn de straffen (net als bij te hard rijden) weer absurd hoog! :(

Als die gasten op een verlaten industrieterrein willen racen, laat ze aub! Dan rijden ze op de openbare weg waarschijnlijk weer rustiger, als ze zich eens kunnen uitleven daar.

Nederland stikt al van allerlei achterlijke regeltjes, is er nog wel iets wat wel mag in dit land?
 
Niet helemaal mee eens, wij rijden ook te hard en zeiken ook op politie dat ze ons oppakken.

Het gaat erom hoe zinvol bepaalde regels en wetten zijn, mijns inziens zijn ze dat lang niet altijd, zo ook in dit geval. Daarbij zijn de straffen (net als bij te hard rijden) weer absurd hoog! :(

Als die gasten op een verlaten industrieterrein willen racen, laat ze aub! Dan rijden ze op de openbare weg waarschijnlijk weer rustiger, als ze zich eens kunnen uitleven daar.

Nederland stikt al van allerlei achterlijke regeltjes, is er nog wel iets wat wel mag in dit land?

Ja zeker met je handjes over elkaar op de bank zitten en netjes je belasting centjes betalen :(
 
KUT politie :r :r :r
Hebben ze niks beters te doen :(
Laat ze toch racen.
Zolang er geen onschuldige doden vallen is er toch niks aan de hand :?
Als je aan de race mee doet weet je wat de risico's zijn.
En auto's in beslag nemen is helemaal zielig.
 
Niet helemaal mee eens, wij rijden ook te hard en zeiken ook op politie dat ze ons oppakken.

Het gaat erom hoe zinvol bepaalde regels en wetten zijn, mijns inziens zijn ze dat lang niet altijd, zo ook in dit geval. Daarbij zijn de straffen (net als bij te hard rijden) weer absurd hoog! :(

Als die gasten op een verlaten industrieterrein willen racen, laat ze aub! Dan rijden ze op de openbare weg waarschijnlijk weer rustiger, als ze zich eens kunnen uitleven daar.

Nederland stikt al van allerlei achterlijke regeltjes, is er nog wel iets wat wel mag in dit land?

Op maandag 17 juni 2002 17:37 schreef Daniel Leenders het volgende:
KUT politie :r :r :r
Hebben ze niks beters te doen :(
Laat ze toch racen.
Zolang er geen onschuldige doden vallen is er toch niks aan de hand :?
Als je aan de race mee doet weet je wat de risico's zijn.
En auto's in beslag nemen is helemaal zielig.

Helemaal gelijk, we laten de put gewoon openstaan en dempen hem pas wanneer het kalf verdronken is |( |( |( |( |( |( |( |(
 
Och, dat hele straatracen gaat helemaal nergens
over...politie moet niet zeiken.


Klasgenoot van me is een paar keer meegeweest.
Een grote slecht georganiseerde wanboel.
Gezellig, dat wel...maar een half industrieterrein
vol met auto's en in die hele avond wordt een
enkele keer een sprintje gehouden...
(moeten eerst 30 koekblikken aan de kant want
anders was er geen plaats e.d. )
Verder ouwehoeren over auto's, elkaars auto's
bekijken en foute muziek draaien..

Ik vraag zo of ze misschien ook nog een paar
bochten maken....nope...gewoon dom rechtuit
met een GTi-tje dat 0-100 in 8 sec doet.. :z :z |(

Dingen die niet mogen zijn altijd leuk..als de
politie het nu met rust laat is het ook zo weer
over.

http://members.lycos.nl/venraystreet/pics.html

3511
 
Laatst bewerkt:
Helemaal gelijk, we laten de put gewoon openstaan en dempen hem pas wanneer het kalf verdronken is |( |( |( |( |( |( |( |(
Wat wil je dan? Dat ze dan maar op de openbare weg gaan racen en daar mensen het ziekenhuis inrijden? Kun je ze toch echt beter op een verlaten industrieterrein laten racen, de mensen die daar komen weten zelf de risico's ook wel, en als ze elkaar aanrijden kunnen ze alleen zichzelf de schuld geven! Ze moeten es ophouden met die betutteling, het is gevaarlijk blabla. Mogen we zelf aub kiezen hoe gevaarlijk we willen leven? Graag! Ik hoef geen bemoeizieke overheid die constant zit te vertellen wat wel en niet mag, wat wel en niet gevaarlijk is. Dat weet ik (en iedereen hier) zelf ook donders goed!

Hou toch es op, het verkeer is veel veiliger dan 20 jaar terug terwijl het alleen maar drukker wordt. 100% veiligheid haal je toch nooit, alleen als je alle auto's en motoren verbiedt.
 
We wachten dan maar af tot er (helaas) een onschuldig(e) slachtoffer(s) valt/vallen.

Dat schijnt dan toch eerst te moeten gebeuren blijkbaar.

Misschien nog een beter idee, we schaffen de overheid af, en de politie en alle andere vormen van overheid.

Gaat iedereen gewoon z'n eigen regels bepalen.

Dan gaat het absoluut goedkomen.
 
We wachten dan maar af tot er (helaas) een onschuldig(e) slachtoffer(s) valt/vallen.

Dat schijnt dan toch eerst te moeten gebeuren blijkbaar.

Misschien nog een beter idee, we schaffen de overheid af, en de politie en alle andere vormen van overheid.

Gaat iedereen gewoon z'n eigen regels bepalen.

Dan gaat het absoluut goedkomen.
Tja, helemaal onschuldig zijn die slachtoffers die 's avonds daarbij gaan kijken ook weer niet, die weten de risico's ook.

En geen politie? Dat zeg ik niet, ik heb alleen liever dat ze criminaliteit gaan bestrijden, daar heeft de maatschappij meer aan.
 
de politie en media maken gewoon onnodige ophef..

stukje rechtuit rijden op een industrieterrein...that's it..

Als dat al niet meer kan..
 
Op maandag 17 juni 2002 21:53 schreef twisted Paul het volgende:
de politie en media maken gewoon onnodige ophef..

stukje 200+ rechtuit rijden op een industrieterrein snelweg...that's it..

Als dat al niet meer kan..

Mag toch ook niet... Klaar
 
Op maandag 17 juni 2002 21:51 schreef Revolution het volgende:Tja, helemaal onschuldig zijn die slachtoffers die 's avonds daarbij gaan kijken ook weer niet, die weten de risico's ook.

En geen politie? Dat zeg ik niet, ik heb alleen liever dat ze criminaliteit gaan bestrijden, daar heeft de maatschappij meer aan.

Bent ik het helemaal mee eens. Maar dat wil niet zeggen dat ze dan de "kleinere" dingen maar moeten laten liggen.

Kheb het dit weekend er nog met een oud-collega over gehad, die op dit moment een opleiding doet bij de politie (ja ja).

Even voor de duidelijkheid, hij zit in de IT en doet het politie-werk ernaast.

Ik zit (nog) niet bij de politie.

Dan hoor je het verhaal ook eens van de andere kant en ga je toch anders tegen bepaalde dingen aankijken.

Hij was het overigens wel met mij eens dat het beleid van de politie beter moet. ;)
Hier zijn ze dan ook mee bezig, zie hij tenminste.
 

Kzit al een tijdje met de gedachte te spelen om motor-agent te worden.
Dit was al zo nog voor ik m'n motor-rijbewijs haalde.

Heb alleen problemen met het huidige beleid van de politie (hoewel de verantwoordelijkheid hiervoor niet voor 100% bij de politie ligt) en ik denk niet dat ik dat in m'n eentje om kan buigen (kan het natuurlijk altijd proberen ;) )

Wie weet komt het er nog 'ns van, wie weet ook niet.
 
Op maandag 17 juni 2002 22:04 schreef Sjoske het volgende:Bent ik het helemaal mee eens. Maar dat wil niet zeggen dat ze dan de "kleinere" dingen maar moeten laten liggen.
Klopt maar nu laten ze grotere ernstigere dingen liggen, da's nog veel erger!

Kheb het dit weekend er nog met een oud-collega over gehad, die op dit moment een opleiding doet bij de politie (ja ja).

Even voor de duidelijkheid, hij zit in de IT en doet het politie-werk ernaast.
Parttime agent? :? Wist niet dat dat kon. :)

Ik zit (nog) niet bij de politie.
Wel bezig met solliciteren ofzo?

edit: verhaal staat hierboven. Als je te hard rijdende motorrijders maar laat gaan, dan vind ik het best. :P ;)

Dan hoor je het verhaal ook eens van de andere kant en ga je toch anders tegen bepaalde dingen aankijken.
Heb zelf vorige week ook weer een paar uur met 2 agenten gesproken en met een vent van justitie, die agenten waren erg oke (1 reed op een Blade) maar die gast van justitie valt niet mee te discusseren over het nut van deze regels, befehl ist befehl en een grote plaat voor je kop. :(

Hij was het overigens wel met mij eens dat het beleid van de politie beter moet. ;)
Hier zijn ze dan ook mee bezig, zie hij tenminste.
Zal tijd worden, gaan ze ons dan ook meer met rust laten? :? *D
 
Op maandag 17 juni 2002 22:23 schreef Revolution het volgende:Klopt maar nu laten ze grotere ernstigere dingen liggen, da's nog veel erger!

Kan ik maar een ding op zeggen...eens

Parttime agent? :? Wist niet dat dat kon. :)

Yep dat kan, er is een groot tekort aan agenten (en dan vooral aan rechercheurs) dus alle hulp is welkom.

Wel bezig met solliciteren ofzo?

edit: verhaal staat hierboven. Als je te hard rijdende motorrijders maar laat gaan, dan vind ik het best. :P ;)

Er bestaat zoiets al discretionaire bevoegdheid, dit betekent dat een agent tot op bepaalde hoogte zelf bepaalt welke acties hij onderneemt
(Gewoon even aangeven dat je bij het motor-forum zit en dan laat ik je wel gaan :P }) )

[edit] shit, daar gaat mijn toekomst bij de politie ;) [/edit]

Heb zelf vorige week ook weer een paar uur met 2 agenten gesproken en met een vent van justitie, die agenten waren erg oke (1 reed op een Blade) maar die gast van justitie valt niet mee te discusseren over het nut van deze regels, befehl ist befehl en een grote plaat voor je kop. :(

Net als bij de gewone mensen ;) heb je in die wereld ook eikels.
Zij mijn oud-collega ook wel, je hebt er gewoon van die strebertjes tussen zitten
Zal tijd worden, gaan ze ons dan ook meer met rust laten? :? *D

1 van de taken van de politie is "het toezien op de naleving van de wet". In de wet staat bijvoorbeeld dat je op de snelweg niet harder mag dan 120....dus denk het (jammer genoeg) nie.

Tenzij de wet aangepast wordt natuurlijk ;)
 
Laatst bewerkt:
Sjoske...gewoon realistische prioriteiten
stellen... motorrijders zitten wel onderaan die
lijst, dat snap je natuurlijk wel he ;)
Goed.
En je beseft ook dat te langzaam rijdend verkeer
een groter gevaar is dan te snel rijdend verkeer?
Mooi!


(Je kan niet vroeg genoeg beginnen met indoctrinatie :+ )
 
Sjoske...gewoon realistische prioriteiten
stellen... motorrijders zitten wel onderaan die
lijst, dat snap je natuurlijk wel he ;)
Goed.
En je beseft ook dat te langzaam rijdend verkeer
een groter gevaar is dan te snel rijdend verkeer?
Mooi!


(Je kan niet vroeg genoeg beginnen met indoctrinatie :+ )

Ja, meneer Twisted Paul
Natuurlijk, meneer Twisted Paul

:+ :P ;)
 
Motoragent willen worden....?????

Ik zal mijn comentaar maar voor me houden anders krijg ik zeker een ban... :( :( :( :(
 
We wachten dan maar af tot er (helaas) een onschuldig(e) slachtoffer(s) valt/vallen.

Dat schijnt dan toch eerst te moeten gebeuren blijkbaar.

Misschien nog een beter idee, we schaffen de overheid af, en de politie en alle andere vormen van overheid.

Gaat iedereen gewoon z'n eigen regels bepalen.

Dan gaat het absoluut goedkomen.

Wat kun jij toch ongelooflijk zwart/wit kijken, ieder mens zit (gelukkig) anders in elkaar, en ook jij zal moeten toegeven dat als de politie net zoveel energie steekt in het begeleiden van een straatrace dan aan het (zinloos) verbieden van een straatrace er waarschijnlijk minder ongevallen zullen gebeuren op de openbare weg, omdat die races daar dan minder of helemaal niet meer plaatsvinden, en omdat de mensen hun adreline op een veiligere manier kunnen laten stromen, en omdat ze er ook nog wat van LEREN!
iets wat de politie schijnbaar slechter doet!
Tevens is het ook nog eens goed voor de KASSA!
want zet er een eet en drink (geen alcohol) tentje bij, en de ondernemer en de belastingdienst varen er wel bij!

Iedereen tevreden, en geen boze gezichten meer, en de politie wordt ook nog eens een beetje minder vijand voor de jeugd!

Groeten Paul.
 
Waarom doet iedereen zo moeilijk?

Het is hetzelfde als met hardrijden, je weet waar je mee bezig bent, en je kent de consequenties.

Als je dan een echte vent bent, hou je ook je muil als je je koekblik of fiets kwijt raakt.

Maar da's mijn mening. :)


Edit: En iedereen zit wel die Duitser af te zeiken die iemand dood rijdt. Is streetracing dan alleen ok als er geen doden vallen?

Hoezo, dubbele moraal?

:^ Helemaal mee eens. Hoe dom ben je wanneer je weet dat de politie je in de gaten houd en dan maar doodleuk met meer dan 70 km/h te snel over de snelweg gaat rijden. Das gewoon vragen om alles te mogen inleveren. Eigen schuld......auto weg.
 
Wat kun jij toch ongelooflijk zwart/wit kijken, ieder mens zit (gelukkig) anders in elkaar, en ook jij zal moeten toegeven dat als de politie net zoveel energie steekt in het begeleiden van een straatrace dan aan het (zinloos) verbieden van een straatrace er waarschijnlijk minder ongevallen zullen gebeuren op de openbare weg, omdat die races daar dan minder of helemaal niet meer plaatsvinden, en omdat de mensen hun adreline op een veiligere manier kunnen laten stromen, en omdat ze er ook nog wat van LEREN!
iets wat de politie schijnbaar slechter doet!

Ehm, de politie stelt nog steeds geen regels in ons land, maar houden er toezicht op. Dus als je wil lopen zeiken over het feit dat deze zaken verboden zijn en dat de politie daar op toe kijkt, moet je richting de politiek zeiken en niet richting politie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan