Aangehouden straatracers auto definitief kwijt

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Uit het Limburgs Dagblad:

ILLEGALE STRAATRACES

Aangehouden straatracers zijn auto definitief kwijt

N i e u w bericht, reactie straatracers

ROERMOND/VENRAY (ANP) - De straatracers die zondagavond in Venray zijn
aangehouden, zijn hun auto's definitief kwijt. Dat zei een woordvoerder van
justitie in Roermond maandagmorgen.

Bij een massale straatrace in Noord-Limburg werden in de nacht van zondag op
maandag zeven automobilisten gearresteerd, waarbij hun auto en rijbewijs in
beslag werd genomen. Justitie bekijkt per geval of de aangehouden racers hun
rijbewijs nog terugkrijgen.

De komende dagen worden nog eens vijf deelnemers aan de straatrace opgepakt.
Ook zij raken hun auto kwijt, allemaal wegens het formeel hinderen van het
verkeer.

Volgens een woordvoerster van de politie Limburg Noord in Venlo treden
politie en justitie voortaan op dezelfde repressieve wijze op tegen
straatracers als afgelopen weekeinde. Tot voor kort trad de politie alleen
preventief op, met name rond Roermond. Daarbij werden straatraces door
aanwezigheid van de politie verhinderd en deelde de politie waarschuwingen
uit. "Maar nu is een grens overschreden", aldus de woordvoerster.

De politie verwacht in de loop van maandag een overzicht te hebben van het
aantal straatracers dat door radarposten geflitst is. Tijdens de race
zondagavond van Venray naar Venlo werden op de A73 snelheden gemeten tot 191
kilometer per uur. Ook op andere wegen overschreden de racers de
maximumsnelheid fors.

Uit kringen van de straatracers in Venray wordt de actie van de politie
afgelopen weekeinde "zielig en laf" genoemd. Volgens de racers zou de
politie toestemming voor de races hebben gegeven. De politie ontkent dat.

Op de speciale website www.streetracingvenray.tk wordt een oproep gedaan om
geen mailtjes over toekomstige locaties voor straatraces meer te publiceren.
Overigens stellen de makers van deze website dat ze de straatraces niet
organiseren en er ook geen verantwoording voor dragen.

 
Big Brother IS watching you! Op een ander forum hadden ze het er over om een bepaalde datum naar Joure West te gaan.

Daar zijn ze lekker bezig geweest, vervolgens werd een van die gasten aan gehouden. De agent kon toen haarfijn vertellen dat hij op het Prikbord gelezen had dat zij er waren.

Dus pas op wat je schrijft!

Mee lezers :j

ohw, dat waren trouwens de bekende Bora agenten.
 
Die bora eikel leest mee ofwat?
wheheh, echt wel zielig.. of ben'k nu varken in functie aan't beledigen :?
 
Onbegrijpelijk dat ze een auto kunnen afnemen met een "redelijk onschuldige bezigheid".
Ik denk dat ik dan toch een advocaat inschakelde })

Op de website van die lui uit Venray staan een aantal leuke blikken (M5, M3 etc.). Lijkt me aardig klote als je die ineens kwijt bent :(
 
Tja wie met vuur speelt.

Zat eraan te komen, dat ze streng gingen optreden.

Ben bang dat als je straks als motorrijder de 50 km grens overschreden heb, dat we het zelfde lot gaan ondervinden :(
 
Big Brother IS watching you! Op een ander forum hadden ze het er over om een bepaalde datum naar Joure West te gaan.

Daar zijn ze lekker bezig geweest, vervolgens werd een van die gasten aan gehouden. De agent kon toen haarfijn vertellen dat hij op het Prikbord gelezen had dat zij er waren.

Dus pas op wat je schrijft!

Mee lezers :j

ohw, dat waren trouwens de bekende Bora agenten.

Dat is dus de truk om veilig hard te blazen. Gewoon op een forum afspreken op een locatie, en dan stiekum ergens anders gaan rijden. })
 
Waarom doet iedereen zo moeilijk?

Het is hetzelfde als met hardrijden, je weet waar je mee bezig bent, en je kent de consequenties.

Als je dan een echte vent bent, hou je ook je muil als je je koekblik of fiets kwijt raakt.

Maar da's mijn mening. :)


Edit: En iedereen zit wel die Duitser af te zeiken die iemand dood rijdt. Is streetracing dan alleen ok als er geen doden vallen?

Hoezo, dubbele moraal?
 
o dus ik mag niet zeggen..dat we a.s. zondag met 30 man gaan racen op industrieterrein de witte paal...in schagen?

en dat het evenement om 10 uur savonds begint...verzamelen bij de mac... daaro..

daar heb je van die lekkere rechte stukken..daar mag je 50 maar de 400 meter kennu we rijden daaro...met een beetje fiets dus 200...

dus...cops jullie zijn gewaarschuwd...
 
Op maandag 17 juni 2002 14:00 schreef MartijnA3 het volgende:
Waarom doet iedereen zo moeilijk?

Het is hetzelfde als met hardrijden, je weet waar je mee bezig bent, en je kent de consequenties.

Als je dan een echte vent bent, hou je ook je muil als je je koekblik of fiets kwijt raakt.

Maar da's mijn mening. :)


Edit: En iedereen zit wel die Duitser af te zeiken die iemand dood rijdt. Is streetracing dan alleen ok als er geen doden vallen?

Hoezo, dubbele moraal?

Dus jij vindt dat op een drukke snelweg onder invloed/overspannen iemand doodrijden hetzelfde is als op een afgelegen weg een wedstrijdje houden :?
 
Als je een streetrace wilt doen, doe dat dan lekker met motoren, dat gaat veel sneller. Vind het maar een zielige vertoning, wedstrijdje doen met de auto..... zolang ze geen motoren afnemen hoor je mij niet klagen over dit soort mc-donaldsfiguren.

Geef deze streetracers verdomme gewoon een eigen circuitbaantje ergens. Koop op diverse plaatsen in NL een groot weiland op van wat boeren die er toch geen fuck mee doet, asfalteer de boel, maak er een circuitje van, vraag desnoods een entreebedrag voor de nodige gemaakte kosten en dan hou je ze een beetje van de gewone weg af. klaar. Is dat nou zo moeilijk om te realiseren in Nederland ?



edit : 'zielige vertoning, wedstrijdje doen met de auto' dan bedoel ik de huis,tuin & keuken Golf2 GTI, Opel Kadett GSI enz enz. Praten we over Ferrari's, Porsches, lambo's, maserati's enz dan is het anders.. maar dat kan de jeugd nog niet betalen denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Dus jij vindt dat op een drukke snelweg onder invloed/overspannen iemand doodrijden hetzelfde is als op een afgelegen weg een wedstrijdje houden :?

Nee, dat zeg ik niet. Ik vraag me alleen af wat de reactie hier zou zijn als er wel iemand zou worden doodgereden op die "afgelegen" weg. Een afgelegen weg is nog steeds geen circuit.
 
Geef deze streetracers verdomme gewoon een eigen circuitbaantje ergens. Koop op diverse plaatsen in NL een groot weiland op van wat boeren die er toch geen fuck mee doet, asfalteer de boel, maak er een circuitje van, vraag desnoods een entreebedrag voor de nodige gemaakte kosten en dan hou je ze een beetje van de gewone weg af. klaar. Is dat nou zo moeilijk om te realiseren in Nederland ?

Volgens mij wordt er in Frieland erens een proef gestart waar streetracers hun eigen circuit krijgen.
 
Nee, dat zeg ik niet. Ik vraag me alleen af wat de reactie hier zou zijn als er wel iemand zou worden doodgereden op die "afgelegen" weg. Een afgelegen weg is nog steeds geen circuit.

Nee, daar heb je gelijk in. Maar dan raak je waarschijnlijk iemand die bewust bij het racen betrokken is, die kiest voor het risico.
 
politie moet gewoon een oude landingsbaan ter beschikking stellen...

dan hebbie geen gezeik meer...
 
Nee, dat zeg ik niet. Ik vraag me alleen af wat de reactie hier zou zijn als er wel iemand zou worden doodgereden op die "afgelegen" weg. Een afgelegen weg is nog steeds geen circuit.

Jammer voor hem, hij doet mee en kent de risico's van het straatracen. Waar het dan ook gedaan wordt, op het circuit of op de openbare weg.

Dat je het verhaal van de duitser er bij betrekt gaat dus echt nergens over. Dat vind plaats op de openbare weg met onschuldige mensen.
 
Een boete van bv 20.000 euro is toch wel een beetje veel voor illegaal racen. Boete moet wel een verhouding staan met het gepleegde feit.
 
Als je een streetrace wilt doen, doe dat dan lekker met motoren, dat gaat veel sneller. Vind het maar een zielige vertoning, wedstrijdje doen met de auto..... zolang ze geen motoren afnemen hoor je mij niet klagen over dit soort mc-donaldsfiguren.

edit : 'zielige vertoning, wedstrijdje doen met de auto' dan bedoel ik de huis,tuin & keuken Golf2 GTI, Opel Kadett GSI enz enz. Praten we over Ferrari's, Porsches, lambo's, maserati's enz dan is het anders.. maar dat kan de jeugd nog niet betalen denk ik.

Als je die site ziet van die lui onderin Nederland, dan rijden daar ook echt wel serieuze autootjes rond. En geef toe, je vindt het ook leuk als je met je auto bij het verkeerslucht wint.
Die lol wordt alleen maar groter, naarmate je tegenstander een duurdere auto heeft.

Als er een dikke slee naast je komt staan, en je blaast met je kleine autootje bij hem weg, dan krijg je daar echt wel een kick van :)
 
Een boete van bv 20.000 euro is toch wel een beetje veel voor illegaal racen. Boete moet wel een verhouding staan met het gepleegde feit.

Ben het wel met je eens dat de boete in dit geval wel een beetje erg hoog is, maar aan de andere kant moeten ze ook niet gaan lopen janken. Ze weten waar ze mee bezig zijn en dat het illegaal is. Dus ze nemen bewust het risico om gepakt te worden. Je kiest er zelf voor, dus niet zeuren
 
Jammer voor hem, hij doet mee en kent de risico's van het straatracen. Waar het dan ook gedaan wordt, op het circuit of op de openbare weg.

Dat je het verhaal van de duitser er bij betrekt gaat dus echt nergens over. Dat vind plaats op de openbare weg met onschuldige mensen.

Hier ben ik het niet mee eens.
Collega van me heeft de races gezien vanaf een terras van het restaurant waar die zat (Venray).

Er was een weg om daar weg te komen. Deze weg had een kruising met stoplichten. Op het moment dat duidelijk werd dat de politie in aantocht was scheurde iedereen door rood over die ene weg.
Dit ging met hoge snelheid.
Leuk als je daar net onschuldig met je motortje, auto, bromfiets, vul maar in door groen rijdt.

Het blijft gewoon gevaarlijk en niet alleen voor de deelnemers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan