Aangehouden voor knalsigaren in het buitenland

Waar beboet voor je "open" uitlaten ?

  • Nederland

    Stemmen: 4 16,7%
  • Belgie

    Stemmen: 0 0,0%
  • Luxemburg

    Stemmen: 0 0,0%
  • Duitsland

    Stemmen: 18 75,0%
  • Frankrijk

    Stemmen: 0 0,0%
  • Oostenrijk/Zwitserland

    Stemmen: 1 4,2%
  • Denemarken

    Stemmen: 0 0,0%
  • Engeland

    Stemmen: 1 4,2%

  • Totaal aantal stemmers
    24
Dacht dat veiligheid boven alles ging in dit kloteland... Als een domme maatregel 1 dode per jaar scheelt dan is iedereen al voor, maar loud pipes... Stelletje zeikerds.

edit:
Volgens mij staat op mijn pijp zelfs: "Not for road use".
Dus daar is ook niet echt makkelijk om heen te lullen :9

Ik blijf er ook bij "Loud pipes saves lives !" In de file gaan ze opzij, oude mensen steken niet meer roekeloos over en fietsers gaan ook niet meer rijen dik rijden. Allemaal voordelen die ik met de originele sigaren niet had. Toen moest ik echt vaak op de rem, met slippende achterband :+ ! Hoe zit het dan met auto's. Die hoeven alleen maar gasdicht te zijn. Die brom en knetter GTi-tjes die hoor ik ook al van verre aankomen *D .
 
F**k in oktober heb ik een weekendje in de Eifel maar ik heb helemaal geen originele uitlaat die ik er even onder kan schroeven (ik heb eigenlijk sowieso weinig origineels aan mijn motor *D ). Wat kost een originele uitlaat zo ongeveer?

Ik kocht er laatst een voor mijn GSX-r een voor 25 euro van marktplaats. Was fonkeltje nieuw en alleen de testrit was er mee gereden! :}
 
Mooi klote... zonde geld

Ik ben het met je eens Loud Pipes Saves Lives, de medeweggebruikers horen je veel beter. Moet verplicht worden :9

Vooral met gas los, zit er bij de 2 cilinders een lekkere sound in !!
plopperde plop plop :9~ :9~

(Wel mooie foto's!)
 
Wat moet je dan met een db-killer als je alsnog geen keurmerkje heb erop ?


Dan gaat die meetlat er niet helemaal in...een Db. Killer er in en dan nog op zoek naar zo'n merkje. Dan laat ik hem gewoon keuren bij de RDW of zo ? Krijg je toch nog een E-keur ?
 
Dacht dat veiligheid boven alles ging in dit kloteland... Als een domme maatregel 1 dode per jaar scheelt dan is iedereen al voor, maar loud pipes... Stelletje zeikerds.

edit:
Volgens mij staat op mijn pijp zelfs: "Not for road use".
Dus daar is ook niet echt makkelijk om heen te lullen :9

wa denk je van: ik kan dat niet lezen int engels :P
 
Tja ze hebben gewoon je onderschrift gelezen... "Loud pipes saves lives"

Vind dat ze best reëel zijn in de Eifel... pakken je niet voor 5 km te hard (ook niet voor 10-15), maar proberen wel de overlast enigszins in te tomen. Gezien de hoeveel motoren die daar door de dorpen scheurt vind ik dat alleszins reëel...

Andere optie is dat er ook daar meer wegen worden afgesloten (sommige zijn dat al) in het weekend. Dan maar legaal geluid hebben.
 
Legaal geluid ok maar als ze gaan miehrenbumsen over dat keurmerkje :X
 
Vind dat ze best reëel zijn in de Eifel... pakken je niet voor 5 km te hard (ook niet voor 10-15), maar proberen wel de overlast enigszins in te tomen. Gezien de hoeveel motoren die daar door de dorpen scheurt vind ik dat alleszins reëel...

Andere optie is dat er ook daar meer wegen worden afgesloten (sommige zijn dat al) in het weekend. Dan maar legaal geluid hebben.

Gelukkig zijn er ook een motorrijder wiens gezichtsveld verder rijkt dan het puntje van de neus. Fastcruiser, ik sta achter je.
 
wat boeit dat keurmerk nou als je demper met DB-killer niet meer waarschuwingsgeluid maakt dan dat mag?
Ik heb dezelfde boete gehad voor mijn mig dempers.
Ik zit met de db killers in maar dat kon ze allemaal niet schelen.
Geen E merk dus boete.
Vermelding op boete was buurtlawaai dat te vermijden was wegens uitlaat zonder E merk. :(

Jochen
 
Tja ze hebben gewoon je onderschrift gelezen... "Loud pipes saves lives"

Vind dat ze best reëel zijn in de Eifel... pakken je niet voor 5 km te hard (ook niet voor 10-15), maar proberen wel de overlast enigszins in te tomen. Gezien de hoeveel motoren die daar door de dorpen scheurt vind ik dat alleszins reëel...

Andere optie is dat er ook daar meer wegen worden afgesloten (sommige zijn dat al) in het weekend. Dan maar legaal geluid hebben.

Zijn aardig tolerant in de Eifel. Heb voor de zekerheid voor een week geleden ook de originele dempers onder mijn Duc gezet. Gingen op de zaterdag vanuit Cochem omhoog de berg op met een "iets" te hoge snelheid. Bovenaan de berg gekeerd en ff stil gestaan want een kameraad van me ging weer naar beneden om ergens langs de weg te stoppen voor het maken van foto's. Wij (ik en een kameraad) waren net gekeerd en de motor uitgedaan komt er een politie auto de berg oprijden. F*ck die lui hebben ons natuurlijk gesnaaid toen wij de berg opragden.

Stopt naast mij raampje open: of ik hem versta. Ja dat doe ik wel. Waar wij vandaan komen? Ik: Uit Nederland. Nee dat bedoelde hij niet of we hier in de buurt logeerden? Yep in Cochem. Oh ja, zei die kerel, en je kwam net van Cochem naar boven rijden?? Ik moest toen toch wel ff zweten: Ja kom net van onderen. Ah ha...en jullie rijden ook op tijdL: RAUSEN?? Ik: Wie? Wij? Rausen? Am zeit? Nee das tün wir nicht...Mein freund geht nach unter um photos zu machen. Ist dass ok?

Cop: naturlich kein problem, und nach unter fahren ist auch kein problem aber nicht rausen.

Toen toch maar ietsjes rustiger aan gedaan.

Al met al weten ze dondersgoed dat we te hard reden en zal me nix verbazen dat ze ergens langs de weg stonden want ze kwamen wel errug snel ook boven. Dus een goeie ervaring met de Duitse cops.
 
Bij mij staat "for race use only"... :?
Zou dat betekenen dat ik vooral moet blijven gaaaannn!!! :] :+
Die duitsers spreken toch geen Engels joh ;)

Ja das zagt "dies ist ein e-mark"

[me]M-71 spreekt weer geen Duits :? [/me]
 
Een boete okee, maar hoe groot is de kans dat je de motor moet laten staan.
Dat is veel beroerder. Hoe krijg je hem weer terug op een aanhanger via een vriend, knap lastig allemaal.

Dus weet iemand of je door mag rijden met een bekeuring of dat je de motor ook nog moet laten staan.

Nada
 
We weten allemaal dat er een DB limiet geldt voor nederland en natuurlijk ook voor het buitenland, maar als er ergens een paar leuke bochten achter elkaar liggen in een land waar ook nog een geen maximum snelheid heeft, kun je natuurlijk wel op je vingers natellen dat er hele hordes motorrijders heen trekken..
Kan me wel voorstellen dat er op een gegeven moment mensen zijn die langs zo'n weggetje wonen die genoeg rossie's biaggi's en hayden's voorbij heeft zien komen.

Maar verder heb ik geen slechte ervaring met de POLIZEI, zijn schappelijker dan de SPEE-pooiers hier in nederland, en zeiken niet om een paar km te hard op stukken waar je geen mens lastigvalt, maar wel streng binnen de bebouwde kom of op gevaarlijke plaatsen (andere in gevaar brengen).
Van de week nog in zuid duitsland gereden (BSM vampire op gixx 1100) munchen richting stuttgart GEVEN DAAR ZELFS RUIM OP TIJD AAN DAT ER RADARCONTROLE IS, en dan nog kun je als motorrijder niet geknipt worden, daar moet je n.l. met je gezicht op de foto staan, gaat moeilijk he met een motor zonder kenteken op de voorkant
Prima land daar hoor, van mij mag grens 10 km onze richting opgeschoven worden
 
Gewoon wat mensen dood rijden die zomaar de weg opliepen omdat ze je niet hebben gehoord...

Loud pipes safe lives is grote onzin. De enigen die dat argument gebruiken zijn degegen die zo nodig met open dempers moeten rijden. In de file eerder aan horen komen? Laat me niet lachen. Voor overstekende voetgangers maakt het ook geen moer uit. Als die je al horen, doen ze dat met legale pijpen ook (een motorfiets is ook legaal bepaald geen stil apparaat).

De noodzaak ontgaat me eerlijk gezegd volledig. Een beter motorgeluid kan ook zonder illegale pijpen... Maar goed, ik zal wel een saaie zak zijn.
 
Als ik het goed begrijpt , als een meetlat niet dieper dan bepaalde afstand erin gaat en je ergens een E4 heb en je doe het rustig aan ???

hoe ziet zo'n keur eruit , is dat alleen een slagletter E4 ???

Lekker nuttig ..... O-)
 
Zo iets....

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan