Aangehouden voor knalsigaren in het buitenland

Waar beboet voor je "open" uitlaten ?

  • Nederland

    Stemmen: 4 16,7%
  • Belgie

    Stemmen: 0 0,0%
  • Luxemburg

    Stemmen: 0 0,0%
  • Duitsland

    Stemmen: 18 75,0%
  • Frankrijk

    Stemmen: 0 0,0%
  • Oostenrijk/Zwitserland

    Stemmen: 1 4,2%
  • Denemarken

    Stemmen: 0 0,0%
  • Engeland

    Stemmen: 1 4,2%

  • Totaal aantal stemmers
    24
Vooral VEEL lawaai, en dan zeuren over extra aandacht van de politie.
Rij zelf al jaren met Bos demper met DB killer in Duitsland en Zwitserland, nooit problemen. Je wilde toch extra aandacht? Nou, die had je.
 
mooi is dat heb ik net een Arrow uitlaat + K&N filter liggen voor mn RS125, nu nog standaard komt bijna geen geluid uit :( maar denk dat ie met dat pretspul wel flink gaat Brullen (lees: Janken) :) :)
 
Daarom heb ik maar een MIVV uitlaat besteld met E keur, even de popnagel uitboren voor gebruik in hollanda en killer er weer in voor naar duitsland.
 
Blijf het raar vinden ,, als er een nummer opstaat en meneer z'n meetlaat gaat niet te ver erin , en meneer z'n haar gaat niet recht naar achteren dan gaat het goed ??? O-)
 
Dan gaat die meetlat er niet helemaal in...een Db. Killer er in en dan nog op zoek naar zo'n merkje. Dan laat ik hem gewoon keuren bij de RDW of zo ? Krijg je toch nog een E-keur ?


Hoe gaan we dat doen met Supetrapp auspuffen? Zowel op mijn eigenbouw als op m'n vriendin d'r Guzzi zitten die met van die mooie deksels? Een paar plaatjes minder erin en ik zit ,,keurig,, op de geluidseis en de overige plaatjes + vereiste inbussleutel nemen niet veel plaats in 8-)
 
Sory hoor maar dit zouden ze hier dus ook moeten doen.(wordt me vast niet in dank afgenomen).Worden er dit jaar misschien wat minder wegen afgesloten voor motoren.
 
weet iemand of de akrapovic demper (geen uitlaat) legaal is?
hij zat erop toen ik em gekocht had
heb er ook geen db killer bijgekregen
 
weet iemand of de akrapovic demper (geen uitlaat) legaal is?
hij zat erop toen ik em gekocht had
heb er ook geen db killer bijgekregen

Van Akra is de SP serie legaal.
Dit is een gewone open demper met een e-keurmerk, omdat de DB-killer er met een boutje in vast zit waarvan het boutje met een hele kleine las- of soldeerpuntje is vastgemaakt.
Theoretisch dus niet verwijderbaar, maar met een normaal steeksleuteltje gewoon los te draaien.
 
full
 
ach. Het probleem is bekent.
Even voor de vakantie je standaart pijp erop.
Is maar een kwartiertje werk en voorkomt een hoop problemen.

bij mij is dat echt geen kwartiertje werk..


Afgelopen zomer naar Zweden en Noorwegen geweest; geen enkel probleem daar.
Het kleine stukje duistland dat ik 2 keer doorgekomen ben ( naar Lubeck en terug)
heb ik genoeg polizei gezien maar geen last van gehad.

(om oma even weer uit haar graf op te doen staan...)
 
Laatst bewerkt:
Heb zo te horen mazzel gehad rij ieder jaar door de harz met "not voor road use" dempers!maar ja tis een duc dus als ik aangehouden wordt sage ich hor mal gut zu das sind nicht nur die aufpuffe mein kanze motorrad lebt duie kuplung rammelt alles macht larm wenn das nicht so ware ist mein duc kaputt!!Kijken of ze me begrijpen en als ie in mijn uitlaat kijkt moet ie yuitkijken dat ie er niet inpleurt zon gat zit erin kijkt gewoon tot aan de huig van mijn duc.maar goed zit ook een mooi zalfje van een geluid in.ga rtrouwens in mei gewon weer naar de ha :) rz!! ;)
 

tuurlijk; leven is 1 grote gok ;)

rij met de honda ook gewoon in duitsland en nooit problemen mee gehad ondanks dat die vrij opvallend is met enorm veel kabaal :)
 
Oud topic, ja, maar ik wil toch mijn ervaring meededelen.

Op mijn Intruder (non-schuiver) had ik ook open uitlaten onder, ik werd staande gehouden.
90 Euro boete voor het onnodig geluid produceren, als doof persoon geloof ik dat best, want als ik auto's inhaalde.
Heerlijk! ik hoorde mijn uitlaten. Laat staan de geluidstrillingen voelen!!
Naast de boete van 90 Euro's werd mijn deel 1 ook in beslag genomen.

Eerst orginele uitlaat eronder, dan deel 1 terug!

Ik leende van een Intruder kameraad een origelen (doorgeboorde) uitlaten.
Het maakte iets minder lawaai, en bij stilstaan hoorde ik niets. (ben immers doof)

Ik ging mn deel 1 ophalen MET ORGINELE uitlaten.
Ik hield me voor dom en de agent vroeg of ik wou starten, ik starte de motor, stationair langzaam gezet, dus ook zacht geluid.
De agent vroeg of ik gas wou geven, sheisse, VROEEM!! (of was het BROEM?)
Ik zag de agent schrikken, maar ik hield me dom voor.

Hij gaf mijn deel 1 met een teugje tegenzin terug!

En ik, ik VROEMDE keihard weg.. ha ha ha ha.

Orgineel is orgineel, maar keurmerk is keurmerk!

Zij hun zin, ik de mijne. Typische Nederlandse eigenschappen. :X


roelof dv ll members of IOCH.com
 
Hoe gaan we dat doen met Supetrapp auspuffen? Zowel op mijn eigenbouw als op m'n vriendin d'r Guzzi zitten die met van die mooie deksels? Een paar plaatjes minder erin en ik zit ,,keurig,, op de geluidseis en de overige plaatjes + vereiste inbussleutel nemen niet veel plaats in 8-)

Ik heb er ook supertrapps onder zitten (besteld in amerika)
maar volgnes mij zit er geen E-nr in!


heb alle plaatjes die erbij zaten ertussen zitten dus geluid zat!
en nog nooit gezeik gehad met de politie hierover! niet in nderland, niet in belgie, en niet in duitsland!
 
Maar weer eens een oud topic omhoog schoppen. })

Vandaag nog even met SV-Mille eens stukje van Fastcruisers Rurhsee route wezen rijden. Hele seizoen nog geen geluidscontrole gezien, en vanddaag gewoon 2x naar de kant gehaald voor een controle op "E-keur".

De eerste keer stonden ze langs de B399 tussen Waldsiedlung en Simonskall, ter hoogte van de aflag naar Zweifall.
De 2e keer stonden ze in Bruck, richting Zerkall.

Geen dB-meter aan te pas gekomen, er werd alleen maar gekeken of er een E-keur op de uitlaat stond. Gelukkig maar, want ik had het "Illegale" pijpje in m'n Lazer zitten. Er stonden natuurlijk ook weer motottijders beteutert te wachten op een lift van de Adac.

Ik hoewel ik er in het begin mijn twijfels over had, ben ik nu blij dat ik mijn mooie Yoshi RS3 Titanium heb geruild tegen een lelijke RVS Lazer.

Toevallig voige week vernomen dat de Duitse politie een "einde seizoens actie" is begonnen. Het is nog maar 2 weekenden tot de Duitse seizoenskentekens verlopen, en veel mensen willen nog even profiteren van het mooie weer, de duitse politie weet dit ook. -O-

Dus als je nog van plan bent deze maand naar de Eifel te gaan in het weekend, wees voorbereid.
 
einde seizoens actie, leg deze bijna beginnend rijder dit eens uit.
Ik betaal een half jaar wegenbelasting maar mag in nl hele jaar rijden. In duitsland niet?
 
Op m'n motor heb ik een universele demper zitten...
Die maakt wel wat meer geluid dan standaard. Zit er op zoiets ook een E-keur?
Wat nou als zo'n agent zegt: je moet het laten staan of een aanhanger regelen maar dat je geen van beiden dingen kan doen, hoe moet je zoiets dan op gaan lossen???
Iemand ervaringen daar mee?
 
Poeh. Mazzel gehad. Vandaag ff bij de Nurburgring wezen neuzen. Geen Polizei gezien *O*
 
Ik hoorde dit soort geluiden al meerdere motorrijders die in Duitsland rijden.

Mijn collega is daar 10x !!!! naar de kant gehaald in zijn vakantie.

Zelfs voor het MF-stickertje krijg je een prent van heb ik jouw daar.

De reden die ik gehoord heb is dat dit een offensief is tegen het hoge aantal doden wat daar valt onder motorrijders.

Dus kortom, motorrijders wegpesten door voor alles te schrijven.
Waarbij de goede onder de kwaden moeten lijden.

Maar je kan veel zeggen, ze zijn zo rechtlijnig en gruntlich als het hoort.

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan