Aangehouden voor knalsigaren in het buitenland

Waar beboet voor je "open" uitlaten ?

  • Nederland

    Stemmen: 4 16,7%
  • Belgie

    Stemmen: 0 0,0%
  • Luxemburg

    Stemmen: 0 0,0%
  • Duitsland

    Stemmen: 18 75,0%
  • Frankrijk

    Stemmen: 0 0,0%
  • Oostenrijk/Zwitserland

    Stemmen: 1 4,2%
  • Denemarken

    Stemmen: 0 0,0%
  • Engeland

    Stemmen: 1 4,2%

  • Totaal aantal stemmers
    24
Dit jaar twee weekenden in de Eifel doorgebracht en zelfs amper politie gezien.
 
Het blijft gewoon stom als je daar gaat rijden met open dempers, terwijl je weet hoe die Duitse politie daar op reageert :P
 
einde seizoens actie, leg deze bijna beginnend rijder dit eens uit.
Ik betaal een half jaar wegenbelasting maar mag in nl hele jaar rijden. In duitsland niet?

In Duitsland kan je voor motoren speciale kentekens aanvragen, deze kentekens zijn maar geldig t/m oktober. Je ziet dan op de ketekens 10/05 in de rechter bovenhoek staan.
 
Vandaag nog even met SV-Mille eens stukje van Fastcruisers Rursee route wezen rijden. Hele seizoen nog geen geluidscontrole gezien, en vanddaag gewoon 2x naar de kant gehaald voor een controle op "E-keur".
Dank dank :) ;)

Het hele gebied van de route is verdomd populair bij sportieve rijders. Praat je soms echt over 1000-en motoren per dag in het gebied. Kan me voorstellen dat bewoners horendol worden als daarvan de helft met bleerpijpen voorbij komt rijden. Met als gevolg veel controles (ook op snelheid!, al wordt je bij het laaste meestal uitstekend gewaarschuwd door tegemoetkomende motorrijders, en dat zouden ze in Nederland ook meer moeten doen :P ) en als het tegenzit afsluitingen van wegen (! :X ).

Overigens worden niet alleen motorrijders gecontroleerd. Was er een paar maanden geleden met de auto (slechter weer) en toen werden er overal auto's van de weg gehaald (veel laser werk).
 
Ja, het blijft een mooi gebied.

Ik rij af en toe een stukje van je route. Ik heb hem nooit helemaal gereden.
Als ik een hele dag ga rijden, dan rij ik verder door naar het zuiden, of ga de Ardennen in.

Alleen als ik pas laat vertrek zoals gisteren om 14:00 of in de zomer als het langer licht om 18:00 na het werk, dan rij ik wat rond in het gebied rond de Ruhrsee.

Ik heb er helemaal geen probleem mee dat ze controleren. Ik wil alleen de forum leden die er aan denken om nog even van het mooie weer te profiteren en komend weekend naar de Eifel te gaan, waarschuwen voor de extra controles komende weekenden. Want ook deze keer waren er weer een paar die op de ADAC moesten wachten om de motor op te halen, want ze mochten geen meter meer verder rijden.

"Loud pipes can ruin your day"
 
tsja wat zal ik zeggen t blijven duitsers he !
en als je je moter moet laten staan !
vraag dan gewoon je fiets terug stelletje dieven
 
Ik las ergens een berichtje in dit topic dat de politie controleert doormiddel van een stokje die ze in de uitlaat stoppen om te zien als een holle pijp is.

Ik heb jaren geleden een Laser uitlaat met CE keurmerk gehad op mijn zxr400.
De DB killer bestond uit een stukje ijzer met een grof gaas motief in de vorm van een halve golfbal.
De Safe monteur zei dat ik het moest monteren aan het begin van de demper net waar de uitlaatbocht eringaat zeg maar, werkte perfect geluid was gedempt en deed niks af aan prestatie van de motor.

Dus dat peilen met een stok om te kijken als de demper open is, klopt dan niet helemaal toch omdat deze DB killer aan het begin van de pijp zat, en daardoor open lijkt?

Of had de monteur het dan mis met de locatie van de killert?
 
Laatst bewerkt:
Ik las ergens een berichtje in dit topic dat de politie controleert doormiddel van een stokje die ze in de uitlaat stoppen om te zien als een holle pijp is.

Ik heb jaren geleden een Laser uitlaat met CE keurmerk gehad op mijn zxr400.
De DB killer bestond uit een stukje ijzer met een grof gaas motief in de vorm van een halve golfbal.
De Safe monteur zei dat ik het moest monteren aan het begin van de demper net waar de uitlaatbocht eringaat zeg maar, werkte perfect geluid was gedempt en deed niks af aan prestatie van de motor.

Dus dat peilen met een stok om te kijken als de demper open is, klopt dan niet helemaal toch omdat deze DB killer aan het begin van de pijp zat, en daardoor open lijkt?

Of had de monteur het dan mis met de locatie van de killert?
Meestal zit de killer aan het eind van de demper volgens mij, maar het kan natuurlijk een ontwerp van Laser geweest zijn.
En CE zegt niks behalve dat het in europa verkocht mag worden.
 
ik heb engelse dempers op mijn motor met db killers . ze zijn goed gekeurd voro engeland maar krijg ik daar in duitsland geen gezeik mee? ze maken niet teveel geluid met killers
 
Een E-keurtje is voldoende (E4 is een regelmatig terugkerend nummer)
Hetzelfde geldt ook voor helmen, daar zie je ook E12 langskomen.

Voor de echte durfall-s kun je ook bij een sloper een pijp op de kop tikken die een E-keur heeft, en dan het deeltje met de keur (vaak het "kontje") op je eigen pijp zetten, zeker bij carbon pijpen kan je die mooi uit elkaar halen en weer samenbouwen.
 
ik ben laatst met de V-Max door de duitse vrienden in blauw ( ja, ze hebben het boswachtersuniform geruild tegen een standaard politiekleurtje ) staande gehouden voor een e-keur controle.....alleen vind je op die motor nergens een e-nummertje....

Zoeken, zoeken, zoeken.......was ist dass denn für eine Maschine? Kein E-Prüfzeichen zu finden....komisch....wo gibts denn dass?

In Amerika, Amerika ist wunderrrrrbarrrrr.......

Konden mijn Rammstein-Imitatie wel waarderen....weiterfahren....
 
Mooi verhaal,

Wat doen ze nou eigenlijk met die meetlat?
Diepte meten tot de eigenlijke demper?

Ik heb nog wel de originele uitlaat, maar hij is nogal lek.
Zou ik hem dan ook moeten laten staan bij een controlle?

ja, kan er ook wat aan doen, maar het klinkt wel leuk en vervangen is het niet meer waard
misschien maar's met kneedbare substantie in de weer.

Zelf laatst met JOOB in luxemburg meegemaakt. Ook daar controlle op legale uitlaten/DB-killers
Ze zijn daar nog niet zo ver dat je hem moet laten staan, maar dat zit er van't zomer wel aan te komen. wetgeving is er bijna door.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn CBR gekocht met een 'FP exhaust systems' uitlaat daarop. Deze demper is volgens mij helemaal open maar maakt niet echt veel lawaai(eerder een mooie brul). Nu we dit mooie topic tocht weer geopend hebben, heb ik twee vragen:

1. Ben ik met open dempers in Duitsland nu dus sowieso de pineut ondanks het feit dat ik niet veel lawaai maak?
2. Weet iemand of zo'n FP exhaust systems demper een E-keur zou moeten hebben? want het klinkt mooi, maar het merk ken ik niet en verdere info over de demper heb ik niet..

Bij voorbaat dank voor het delen van eventuele kennis van onschatbare waarde *D

Chris
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn met name happig op E-keur en goedkeuring voor gebruik van het onderdeel op jouw motor.

In NL is men met name happig op het volume (hoewel ik denk dat dit in Dld ook zeker mee speelt).
 
Het wordt nog erger:

De E-keur geldt officieel alleen als de DB killer met een popnagel aan de demper vast zit.

DB killer met een boutje vastzetten is niet eens afdoende. Zelfs dan loop je het risico dat je je motor in der Heimat mag laten staan.
En als je hem dan mag ophalen nadat Oranje de finale van Dld heeft gewonnen, is dat nog best geinig ook *O*
 
In Nederland, Belgie en Luxemburg worden mijn uitlaten gedoogd, ik heb daar nooit een boete gekregen.

In de Benelux worden jouw uitlaten ook niet gedoogd, er wordt alleen niet zo streng op gecontroleerd als in Duitsland. Maar als bij een controle wordt geconstateerd dat je illegale pijpen hebt krijg je daar ook hier een boete voor.

Gedogen is iets heel anders, dat betekent dat het beleid is om iets dat weliswaar wettelijk verboden is toch niet te bestraffen, ook als het feit wel wordt geconstateerd. Dat is hier helemaal niet aan de orde.
 
Ja, ja, in Deutschland darf mann schnell farhen, aber nicht LAUT! :(
Ben zelf gelukkig nooit aangehouden(Nock on Wood).
 
jongens, heel simpel... als de uitlaat voor je motor gemaakt is door een erkend bedrijf, dan zit daar meestal een db killer bij en is de uitlaat goedgekeurd. mag je door heel duitsland touren zonder problemen. voor dat de slimme neuzen komen zeggen dat het niet helemaal zo is, JA, ik weet dat dezelfde fabrikanten ook race uitlaten maken en dat mijn verhaal daar niet voor telt.

verder, al heeft je uitlaat geen e-keur, altijd db killer erin. ik zeg niet dat je dan geen boete krijgt, maar het zal minder gezeik zijn! een e-keur is niet alleen maar voor geluid, maar ook voor de uitlaatgassen. al heb je een zelfgemaakte uitlaat die super stil is, als er geen e-keur op staat, is ie niet goed.

nou goed?
 
Terug
Bovenaan Onderaan