Aangehouden voor knalsigaren in het buitenland

Waar beboet voor je "open" uitlaten ?

  • Nederland

    Stemmen: 4 16,7%
  • Belgie

    Stemmen: 0 0,0%
  • Luxemburg

    Stemmen: 0 0,0%
  • Duitsland

    Stemmen: 18 75,0%
  • Frankrijk

    Stemmen: 0 0,0%
  • Oostenrijk/Zwitserland

    Stemmen: 1 4,2%
  • Denemarken

    Stemmen: 0 0,0%
  • Engeland

    Stemmen: 1 4,2%

  • Totaal aantal stemmers
    24

ScheurMaus

MF'er
9 jul 2003
183
0
Noord-Brabant
Wat een lekker dagje :] sturen in het buitenland had moeten worden in de Duitse Eifel heeft maar 50 km. geduurd. We werden aangehouden met nog wat motorrijders in een haarspeldbocht in de buurt bij Schleiden.

full


full


full


Fluitje in de mond, bordje in de lucht en even naar een rustplaats gemanouvreerd. We dachten eerst even dat het Duitse boswachters :r waren, zo zien ze er tenminste uit. Bandenprofiel, kenteken, framenummer en uitlaat wordt gecontroleerd. Bij de uitlaat aangekomen, meetlat er in...."Da sitzt nicht darein..., die auspuff ist einer illegaler renn-anlage ohne ABE..." (Europees Keurmerk E4). Maar de Nederlandse politie zegt er niets van...Es soll mir "Worst" wesen was de Hollandische polizei macht... Was het antwoord van Herr Kommisar. Die Auspuff ist in ganz Europa verboten. Als hij dus in NL zou komen, dan zou hij ook een boete krijgen en mag hij zijn motor laten staan. Ik hoop maar niet voor hem dat ie dan net Baksteen treft.

full


Even afrekenen "cash oder mit ein MasterCard". Besluit het maar cash te doen. Even later wordt gevraagd of we een postadres ?!? hebben in Duitsland waar eventueel post vanuit Nederland naar toe gestuurd kan worden ivm bezwaren. Tim zegt doodleuk, Heer Schroder... Toen werd oom agent een beetje pissig. Die motor, der muBt hier bleiben :? . Sie konnen nicht weiter fahren. Das ist illegal. (Duitsers moesten standaard hun motor laten staan). Verstehen sie das ? :? Nein, das verstehe ich nicht. Ik zou maar een aanhanger uit mijn mouw moeten toveren.

full


Gelukkig had een andere agent tegen Tim gezegd dat ie door mocht rijden, dus even een dilemma *D aan Duitse zijde. De een zegt wel, de ander zegt Nein... En nu... Omdat de ene agent zegt doorrijden mochten we doorrijden. Niet doortouren ;( maar meteen terug naar NL grondgebied. Aber mit eine hohe verschnellung und lages drehzahl....(uhhuh, in de haarspeldbochten zeker, liever niet). De Eerstvolgende bocht het gas er maar weer op.

full


Al met al terug naar Monschau, ff koffie drinken en terug de snelweg op naar ons logeeradres in Doenrade.

:? ? Vraag aan mede MF'-ers en aan Baksteen ? :?
In Nederland, Belgie en Luxemburg worden mijn uitlaten gedoogd, ik heb daar nooit een boete gekregen. In Duitsland is het zeer zeker verboden, daar krijg je gewoon een boete zo te zien. Zijn er meer Europese landen waar je voor "open" uitlaten een boete krijgt, dan kan ik daar rekening mee houden als ik daar naar toe ga. Dan monteer ik mijn "standaard" RVS sigaren maar weer terug ipv. de Devils })
 
Helaas een bekend verhaal in Duitsland... Ze controleren daar nogal streng op geluid en je mag als je pecht hebt idd je motor laten staan '(
 
:o jamaar jamaar jamaar...mijn viper is niet open...toch :?

[me]M-71 snapt er geen ruk van welke uitlaat nou wel en niet mag :? [/me]

mooi klote voor je dat je leuke dagje zo in het water valt :(

kost dat geintje nou ? weet ik hoeveel cash ik voor de zekerheid op zak moet hebben als ik DL in rijdt
 
Wat moest je lappen :?

De rekening was 70 Eurootjes. Oftewel simpel uit eten voor twee.

Maar we waren met zijn tweeen letterlijk de sigaar. Dus de totaalstand voor de Duitse staatskas was +140 euro die dag.

Zodra je weg mag, staan ze al weer op de weg voor de volgende lichting.
Dit maal was Belgie aan de beurt met 3x SP1 (incl Two brothers) en een Blade met een Bos (gelukkig incl Db. Killer) en een Nederlandse Gixx600 zonder een Db. Killer. Hij zei nog toen we vertelden dat het een geluidscontrole was... "K.T Db. killer vergeten".

We weten niet hoe dat was afgelopen. Snel weg daar.
 
Mooie foto's hoor. Ik verbaas me dat der Polizei dat toeliet *D

Het is natuurlijk jammer dat je dagje toeren is verziekt maar je hebt het smakelijk beschreven :}
 
:o jamaar jamaar jamaar...mijn viper is niet open...toch :?

[me]M-71 snapt er geen ruk van welke uitlaat nou wel en niet mag :? [/me]
Dat is volgens mij makkelijk: een demper met het E-keurmerk en DB-killer mag, iets anders niet.
 
in oostenrijk en zwitserland doen ze ook errug moeilijk maarja kan haast ook niet anders ze praten daar ook duits
 
Vorig jaar naar Willingen(D) op de motor. Sportdemper erop (had toen nog me CBR).
Kom ik aan bij het hotel, eerste wat die leuke meid achter de receptie zegt : Pas je wel op, want die polizei controliert hier dagelijks op open auspuffs.

En jawel, dag erop controle (richting Winterberg). Maare ik reed niet te hard en met weining toeren....en gelukkig hadden ze hun handen vol aan het groepje Harley rijders die aan het touren waren.. Dus ik mocht door rijden.
 
F**k in oktober heb ik een weekendje in de Eifel maar ik heb helemaal geen originele uitlaat die ik er even onder kan schroeven (ik heb eigenlijk sowieso weinig origineels aan mijn motor *D ). Wat kost een originele uitlaat zo ongeveer?
 
is het niet makkelijker om een e-keur in je uitlaat te zetten :? hoe zien die dingen eruit ? waar zitten ze ? beetje belachelijk om een andere uitlaat erop te zetten omdat je dagje Duitsland ingaat.
 
is het niet makkelijker om een e-keur in je uitlaat te zetten :? hoe zien die dingen eruit ? waar zitten ze ? beetje belachelijk om een andere uitlaat erop te zetten omdat je dagje Duitsland ingaat.

volgens mij ben je dan nog illegaler bezig en kan je hem zeker laten staan. Ze gaan op zoek naar het E4-tje en stoppen er een meetlat in, dus geen geluidsmeting. Dus we zaten al te denken om er een ringetje met gaas halverwege in te proppen...maar ja, hoe ? Een db. killer hebben ze niet van Devil zoals ik al eerder heb begrepen.

Iemand hier die nog een db. killer kan maken ?
 
Hier in Nederland wordt het ook niet gedoogd hoor.
OK Ze zullen je daar niet (snel) voor aanhouden maar bij een algemene verkeerscontrole kan je daar ook een boete voor krijgen. (Je kan zelfs je kenteken verliezen).
 
Wat moet je dan met een db-killer als je alsnog geen keurmerkje heb erop ?
 
Hier in Nederland wordt het ook niet gedoogd hoor.
OK Ze zullen je daar niet (snel) voor aanhouden maar bij een algemene verkeerscontrole kan je daar ook een boete voor krijgen. (Je kan zelfs je kenteken verliezen).

nou heb begrepen dat ze hier in NL er ook meer op gaan letten :r
Heb wel een E4 op me laser dempers zitten, toch maar over denken om die db-killers erin te gooien :X
 
wat boeit dat keurmerk nou als je demper met DB-killer niet meer waarschuwingsgeluid maakt dan dat mag?
Ik dacht dat je EN een keurmerk erop moet hebben EN niet teveel db's mag maken.. nou hebben ze hier geen db's gemeten dus zal ie alleen een bon hebben gehad voor geen e merk cq illegale uitlaat..toch :?
 
Das is natuurlijk knap lullig als je er voor aangehouden word.

Maar er is hier op MF regelmatig voor gewaarschuwd dat ze in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland streng zijn wbt open uitlaten. Je ben niet de eerste, maar ook zeker niet de laatste die dit zal overkomen.

In het voor en najaar durf ik nog wel met mijn open uitlaten het buitenland in, maar nu tijdens het hoogseizoen weet je dat je grote kans loopt om gepakt te worden.
 
Heel erg lullig voor je, wat kleinzielig van ze zeg! |(
Maar je hebt het idd heel goed beschreven, lazerde zowat van mijn burostoel af van het lachen. :}
8-) Thanks voor de headsup!
 
Dacht dat veiligheid boven alles ging in dit kloteland... Als een domme maatregel 1 dode per jaar scheelt dan is iedereen al voor, maar loud pipes... Stelletje zeikerds.

edit:
Volgens mij staat op mijn pijp zelfs: "Not for road use".
Dus daar is ook niet echt makkelijk om heen te lullen :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan