Aangekomen in Barcelona!

ondernemend avontuurlijk mannetje ben je wel.

met een 600 euro motor die zoveel olie verbruikt een relatief lange reis :)

geweldige onderneming!

genietse van het weer, de cerveza, de spaanse chickas en euh oh ja colleges :+
 
600 km per dag is geen kleinigheid, zelfs niet over de snelweg. Ik ben het iig na 300 km wel een beetje erg zat. 5 uur lang bergweggetjes of dijkjes is beter te doen. Had je slaapadressen, of heb je 's nachts in een tentje gelegen?
 
Hola!

Ben net na een 3-daagse tocht aangekomen in Barcelona, mijn thuis voor minimaal het komende jaar. Dit was mijn eerste grote tocht, en ik heb het noodgedwongen vrijwel allemaal via de snelweg moeten doen omdat ik er max. 3 dagen over kon doen, morgen weer college weet je. Het heeft voor de rest niet zoveel reden om dit hier te posten, behalve dat ik het gewoon supergaaf vind dat ik het heb gedaan! Een motor is hier toch verreweg het beste vervoersmiddel, en het was zo zonde om te weten dat ik er 1 thuis had staan, maar dat ik er geen gebruik van kon maken.. Dus heb ik hem maar even opgehaald!

Heeft me uiteindelijk heel wat liters benzine gekost, 4,5 liters olie moeten bijvullen onderweg (op 1600 km.. bijna een 2-takt jaja), maar nu staat ie hier dan toch voor de deur! Mijn eigen witte GPz 750 uit '87. En hier ben ik zo blij om dat ik het even van me af moest schrijven, vandaar.

Wel ff een opmerking voor de veteranen hierzo, is het normaal dat je onderrug en armen zo veel spierpijn hebben na zo'n tocht? Want man, soms moest ik even stoppen om uit te rusten want alles zeurde gewoon, ik wist soms niet meer hoe ik moest zitten..

Adios!
Geert Jan

:?

Je was goedkoper af geweest als je het bedrag wat je onderweg uitgegeven hebt had bewaard voor een 125 cc motor in Spanje.
Heb je ook meer aan in Barcelona lijkt me dan zo'n olieboot... :+

Maar anyway.. wel een hele gave rit lijkt me ondanks dat het alleen snelweg was.
Eerste keer door de Pyreneeen?
 
Goed idee, en goed gedaan. *O*

Jammer dat het hoofdzakelijk snelweg werd.... binnendoor was leuker geweest.
Wel fijn dat het ding nu voor de deur staat.
In jouw omgeving is genoeg te zien en leuke stukken te rijden. :Y
 
Goed gedaan! En nu dan maar Ibrahimovic uit de basis spelen! 8-)

Spierpijn is normaal, zeker als je ongetraind bent. Door de tegenwind wil je lichaam achterover klappen. Je moet jezelf tegenhouden, en ja, dat doe je met je onderrugspieren.
 
Laatst bewerkt:
Netjes, maar tipje... ik ben ooit naar Albufeira gereden en dat heb ik in 3,5 dag gedaan met afwisselend snelweg en binnendoor. Hou je het beter vol en is veel leuker rijden!
 
Netjes, maar tipje... ik ben ooit naar Albufeira gereden en dat heb ik in 3,5 dag gedaan met afwisselend snelweg en binnendoor. Hou je het beter vol en is veel leuker rijden!
pfoe dat is nog eens een rit, in 3,5 dag is nog best snel, is toch zo een 2200 km of zo?
ik wil het ook nog eens doen.......wat was je route?!
 
pfoe dat is nog eens een rit, in 3,5 dag is nog best snel, is toch zo een 2200 km of zo?
ik wil het ook nog eens doen.......wat was je route?!

Nou, weet het niet zeker maar maar volgens google maps in een logisch rit 2500km ik geloof dat ik rond de 3000km gereden heb. Laatste stuk wel ff doorgehaald en iets over de 1000km gereden.
Ben vanuit de Achterhoek door de Eifel ri Metz, Dijon, Clermont-Ferrand, Toulouse, Zaragoza, Madrid, Sevilla en Albufeira gereden. Had de hele rit op een routerol en heb 1x de kaart nodig gehad en 1x ook echt verkeerd gereden.
full

Zeker een aanrader! Nu ben ik in mijn eentje gegaan en kon dus lekker mijn eigen tempo rijden en stapte 9.00 op en meestal zo tegen 18.00/19.00 af. Ik ging puur om te rijden en ben even op visite geweest bij een oom en tante die er op vakantie waren. terug weg meer de oostkust van Frankrijk gepakt en even bij een andere oom en tante op vakantie geweest.
In totaal 2 weken weg geweest en iets van 6500km gereden.

2 jaar terug naar Hongarije gereden, 1 dag Duitsland door jakkeren, 1 dag oostenrijk en dag 3 was ik na een paar uur bij ons huisje. Terug weg wat meer afgeraffeld, kut weer.

Dit jaar wil ik naar Monaco rijden voor een handtekening van Harada op de kroonplaat van mijn project fiets om dan op de boot te stappen naar Mallorca (oid) want daar gaan mijn vrienden heen. Wil alleen kijken of ik iemand mee krijg, met z'n 2en eens proberen al kan ik mezelf prima vermaken en ben ik niet bang om tegen vreemden aan te lullen :P
Krijg er nu al zin in... denk dat dit de rit word: http://maps.google.nl/maps?f=d&sour...6.255847,5.756836&spn=16.499264,39.331055&z=5

Dus TS, tzt een bedje vrij voor me? :P
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat zijn veel reacties! Ff kijken: ja 3 dagen dus, 1e dag amsterdam-dijon, das ongeveer 750 km, 2e dag dijon-montpellier, 450 km, en de 3e dag montpellier-barcelona, 330 km. Geen 2000 kilometers dus, slechts 1600. Ik wilde de eerste dag gewoon veel kilometers maken, ik had verwacht om de volgende 2 dagen wat meer binnendoor te rijden. Ik heb Dijon-Lyon even via de Route National gedaan, maar daar werd ik helemaal gek van, elke keer weer een stoplicht, een omleiding of een rotonde, dat schoot echt niet op. Uiteindelijk bij Lyon maar weer de Peage gepakt, en dat was wel even een verademing! Zou ik meer tijd hebben gehad, zeg een week ofzo, dan was ik natuurlijk heel relaxed langs secundaire wegen gereden, maar omdat ik nu steeds een einddoel had per dag waar ik moest zijn, wilde ik gewoon opschieten. Trouwens dat laatste stuk Montpellier-Barça lijkt kort, maar daar heb je enorm veel last van zijwind dus al met al toch wel intens rijden (voor mij dan ;))

Ik wist van tevoren dat ik redelijk wat olie zou verbruiken, dus ik had al 4 liters extra meegenomen in een tas achterop. Toen begon net na de Spaanse grens het lampje weer te branden, daar had ik dus geen keus, en moest ik voor de halfsyntetische motorolie voor auto's gaan :0 Maar goed, dat ene literje is nog wel te overzien. Ik heb hier vandaag gelijk even 5 liter mineraal besteld, wat ik er normaal ingooi, zodat ik weer even vooruit kan. Voor de rest heb ik heel weinig meegenomen, aan een halve rugzak had ik genoeg. Ik sliep in Dijon en Montpellier in respectievelijk een hostel en een jeugdherberg. Hier in Barcelona heb ik een appartement, dus ik hoefde niks mee te nemen uit NL ofzo.

Ik heb dus ook eerst zitten denken aan het kopen van een motorscooter hier, iets van rond de 250 cc, mijn universiteit ligt namelijk niet in Barcelona, maar in Sant Cugat, een plaatsje 20 km verderop. Daarvoor moet ik een bergpas oversteken elke dag, vandaar dat ik dus ietsjes meer cc wilde hebben dan een 125 cc ;). Maar ik ben dus naar een tweedehands dealer gegaan hier, en die prijzen vielen me nog behoorlijk tegen. Je hebt natuurlijk wel de spaanse tegenhanger van marktplaats, maar dan moet je altijd nog maar even afwachten wat je hebt gekocht. Besides, ik vond het gewoon een beetje dubbel om een 2e motor te kopen als ik er nog 1 in NL had staan. Last but not least: het is gewoon gaaf om even in een weekendje van NL naar Barça te rijden!

Ik heb hem hier trouwens gewoon op de straat staan, naast de 100.000+ andere motorscooters, honda scoopies en BMW GSen, dus ik verwacht niet dat zo'n lelijk barrel als die van mij eruit wordt gepikt om ff snel je verslaving mee te bekostigen ofzo.

Lachen trouwens om zoveel reacties te zien op mijn post!
 
Had trouwens geen routerol, tomtom, waarzegger of dat soort shit voor de route. Gewoon de Franse kaart in de binnenzak van mijn jas, goed de namen onthouden en je komt er wel. Hou ik van, lekker oldskool! (De peage is dan ook geen speurtocht te noemen ;))
 
Had trouwens geen routerol, tomtom, waarzegger of dat soort shit voor de route. Gewoon de Franse kaart in de binnenzak van mijn jas, goed de namen onthouden en je komt er wel. Hou ik van, lekker oldskool! (De peage is dan ook geen speurtocht te noemen ;))

En zo doe ik dat ook. Moet niet dat gelul aan mijn kop hebben. Dan ga ik wel autorijden :P

Tot volgend jaar :P
 
Wat is het lekker he, om hier motor te rijden. Het gaat ook allemaal zo snel door de stad en niemand die ergens van op kijkt. Ik zit ook in Barcelona voor mn exchange en ik rijd met MF sticker rond ;) Ik woon zelf op de avinguda del paral.lel.

Ben zelf begin september met de auto (land rover) hierheen gekomen met de motor erin (ja, het past) Tripje van 14 uur, maar een bekende route voor mij. Die spierpijn komt me wel bekend voor. Heb deze route in 2006 op een GS500 gedaan, ook toen in 14 uurtjes waarbij er alleen gestopt wordt tijdens het tanken.

Tijd voor een MF minimeet in Barcelona?
 
Terug
Bovenaan Onderaan