Aangepaste motor of niet

Is het de motorkant of de zijspankant die de weg raakt. Ik neem aan de motor achterkant waar we het nu over hebben. Je zou een zwaardere veer kunnen opteren of een andere (iets langere) achterdemper. Het zou best kunnen natuurlijk dat door het wat kleinere wiel de combi nu te dicht op de grond staat en dat de veer het niet echt lekker kan verwerken. Voor een heleboel dempers zijn vervangingsveren te koop. Informeer anders eens bij Hyperpro oid naar een goede oplossing.
 
En tussendoor nog een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. ;)
Als we met z'n drieën op stap zijn, mama en papa op de moto en dochter van 25 in de bak, dan dien ik echt voorzichtig te zijn bij oneffenheden, en am zeker bij op en afrijden van een oprit. Het chassis van de motor raakt dan echt regelmatig de straat. Nogal een vies geluid en vooral een raar gevoel. Wat kan ik hier best aan veranderen? Hogere autobanden? nu staat ie op 175/55R15. is dit een standaard? Of kan ik er beter een hogere op monteren? Of ? Pas ik de achterveer aan? maak ik deze iets langer?

Ik ben benieuwd waar hij precies raakt.
Ik heb de foto's bekeken en het kijkt niet een heel lage combinatie.
 
Mijn RS is lager. Daar kan ik op het laagste punt onder de versnellingsbak geen vier vingers onder houden.
 
Ik ben benieuwd waar hij precies raakt.
Ik heb de foto's bekeken en het kijkt niet een heel lage combinatie.
Hij raakt de buis onder de motorblok
 

Bijlagen

  • 1557CFF3-DF59-44BA-AF75-8827E06D35A9.jpeg
    1557CFF3-DF59-44BA-AF75-8827E06D35A9.jpeg
    133,4 KB · Weergaven: 41
Ik heb de onderste bevestiging van de achter demper losgemaakt, en hiermee toch een centimeter kunnen winnen in hoogt. Benieuwd als we nog eens op stap gaan of dit nu beter is en minder de grond zal raken.
 

Bijlagen

  • C4428E08-DD63-42E5-A6C9-F794DE893FFD.jpeg
    C4428E08-DD63-42E5-A6C9-F794DE893FFD.jpeg
    167,7 KB · Weergaven: 19
Hij raakt de buis onder de motorblok
Blijkbaar lag het spul altijd al te dicht bij de grond en heeft iemand deze constructie bedacht om wat extra bescherming te geven. Ziet er niet uit trouwens. Ligt de hele motor niet gewoon wat te dicht tegen de grond.
Ik weet dat mijn K 1200 RS EML Speed ook wat gevoelig op de grondspeling is. Zeker met iemand in de bak is een wegverhoging en dorpel al genoeg om even lekker te schrapen. Daar kan ik wel wat aan doen door de hele combi hoger op de poten te zetten maar ik heb er eigenlijk zelf amper last van dus laat ik het zoals het is, de combinatie is toen ook gemaakt om mezelf en ca. 80 kg in de bak goed te kunnen vervoeren. Alleen met mezelf in de bak en een andere berijder doet het zich voor tot nu toe en dan zit er een 130 kg in de bak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan