Aangepaste NX 250

Limboruba

Rookie
19 jul 2004
3
0
Aruba
Ik woon op Aruba en heb net een motor gekocht, Ik heb geen verstand van motoren, en kwam een (wat verkocht werd als) 1996 Honda XR 350 tegen, Later bleek het een omgebouwde 1989 NX 250 te zijn. Nou ben ik opzoek naar info voor deze motor. Ik heb ook een foto van mijn NXR (?) hierbij gedaan.
 
Ik woon op Aruba en heb net een motor gekocht, Ik heb geen verstand van motoren, en kwam een (wat verkocht werd als) 1996 Honda XR 350 tegen, Later bleek het een omgebouwde 1989 NX 250 te zijn. Nou ben ik opzoek naar info voor deze motor. Ik heb ook een foto van mijn NXR (?) hierbij gedaan.
Foto :? ik zie niks....
Kijk hier maar hoe je een foto post.
En kijk http://nx250.dyndns.org/ (hier) voor veel info over de NX 250
 
Ja, ben ook benieuwd naar die foto.
Er bestaat trouwens ook een NX350, dus vraag me af wat ze nou precies gedaan hebben... en hoe ze in godsnaam bij 1996 komen ;)
 
Ik heb wat meer info vergaard, Het blijkt een 89 te zijn die in 96 helemaal gereviseerd is, en daarom een 96 (!) blijkt te zijn, vreemd, maar zo werkt het hier schijnbaar. ik had wat problemen met mijn motor. Als ik te veel gas gaf stopte hij ermee, Blijkt een of andere beveileging te zijn die niet goed werkte. Is nou gefixed, hij rijd nou weer als een zonnetje.
Ik hoop dat iemand even de foto's bekijkt, en mij laat weten wat hij/zij/ van mijn fiets vind.

Danki,
Rik

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/110221/63cb113797a7b357aacea6b03bf7db1e (Honda 250 002.jpg)​
 
Ik heb wat meer info vergaard, Het blijkt een 89 te zijn die in 96 helemaal gereviseerd is, en daarom een 96 (!) blijkt te zijn, vreemd, maar zo werkt het hier schijnbaar. ik had wat problemen met mijn motor. Als ik te veel gas gaf stopte hij ermee, Blijkt een of andere beveileging te zijn die niet goed werkte. Is nou gefixed, hij rijd nou weer als een zonnetje.
Ik hoop dat iemand even de foto's bekijkt, en mij laat weten wat hij/zij/ van mijn fiets vind.

Danki,
Rik
 
Voor een halve motor ziet ie er goed uit :X :+

full
 
Laatst bewerkt:
Vette bike man! kan je misschien nog een paar plaatjes sturen? ik wil dat wel eens zien. lijkt me echt vet. misschien dat ik dat ook ga doen.

rijd een originele nx250 hard?
en trekken die hard?

ik wil hem gebruiken voor gewoon op straat. ik heb namelijk nog het 25kw rijbewijs maar wil super graag een crosser. was aan het denken om een xr600 terug te tunen of als dit project goed te doen is kan dit ook wel.

deze zijn toch 4takt he??!!!
 
Ik heb op een nx250 gelest, lekker wendbaar en zuinig. Ze zijn alleen niet zo dendert snel en de top is ook niet echt oog 120 dacht ik. en het is een 4takt ja
 
rijd een originele nx250 hard?
en trekken die hard?

Ze trekken ongelovelijk hard op, meestal hebben de supersport motoren er moeite mee... heb wel eens een R1 eruit weten te rijden (toen hij stil stond) :P

Maar de top is 150km/u als het windstil is of als je wind mee hebt, heb je wind tegen, dan houd het rond de 130km/u meestal wel op.
NX250 is leuk als je weinig geld wilt uitgeven, heb je voldoende uit te geven, koop dan 500 of 600cc en knijp dat tot 25kw.
 
nx is btw geen crossmotor...maar een allroadje...
als je een lichte crosser wilt moet je een xr250 nemen...das ook viertakt.
 
Kan je dan een xr600r op 25kw krijgen?

maar een xr600r heeft geen electrische start. kan je die wel krijgen voor zo'n ding? want 600cc aantrappen is niet het meest lollige.
xr250 vind je niet zoveel. en als je van 25kw af bent dan kan je hem weer onbegrenst maken en dan vol vermogen doorrijden!
 
XR250 vind ik niet heel geweldig rijden. Een 600 trap je (standaard) btw op blote voeten nog aan. Had er iig heel wat minder moeite mee dan met m'n (huidige) Husq.
 
xr600 is idd megamakkelijk aan te trappen...iig..zonder automatische kleplichter dan.....

en in het begin van de week was je husk ook niet moeilijk te starten jordi..
vind alleen dat de kicker op een vervelende plaats zit

en elestart is lame.
 
Terug
Bovenaan Onderaan