Aangereden door een auto! :(((

Vault111

MF'er
2 jun 2016
42
0
Hallo allemaal! Ik heb hulp nodig..

Gisteren ben ik aangereden door een auto terwijl ik op een motor zat te rijden. Ik was op een rotonde, en zij (auto) reed door haaientanden en raakte mij volop mijn rechter zijkant. Ambulance en politie is ter plekken gekomen en er waren ooggetuigen dat zij tegen me is gaan inrijden. Zij heeft meegewerkt en bleef totdat politie en ambulance ter plekken kwamen, zij had ook gebeld na advies van ooggetuigen. Aanrijder heeft voor de politie ook toegegeven dat ze weet dat ze fout zat.

Nou zit ik met een probleem dat ik gelezen heb dat ik afscheid moet nemen van mijn geliefde motor..... |( |( ;( ;( ;( ;( als ik de dagwaarde wil hebben, als het total loss zal worden verklaard. Of ik kan minder krijgen en mijn motor behouden. (Kan iemand schatten hoeveel ik minder kan krijgen als ik mijn motor het liefst wil behouden?)

Mijn vraag is, waarop wordt dat berekent (een garage verteld mij dat taxateurs die bij hem taxeren altijd op marktplaats kijken)? Ik heb op bijvoorbeeld "wijkopenautos" en marktplaats gekeken, eerste geeft aan dat mijn motor 3k waard is en marktplaats staan ze met zelfde specificaties voor rond de 3 - 3.5k. Zal mijn dagwaarde ook rond deze bedragen zijn die de taxateur zal aanbieden of zullen zij dit vors verminderen?

En als ik mijn motor behoudt, nadat het total loss is verklaard, mag ik er alsnog op rijden? Of moet ik mijn kenteken inleveren?

Ik heb rechtsbijstand van DAS, welk gekoppeld is aan mijn motor verzekering WA plus.

En kan ik ook mijn eigen letselschade en materiële schade verhalen bij tegenpartij?
E.g.
- Rechter been opgezwollen
- Rechter voet ijskoud (alsof het voor een dag in water met ijs heeft gezeten)
- Onderrug erg veel pijn
- Huisarts geweest voor bovenstaande
- Xrays laten maken in het ziekenhuis
- Geen breuk, dus heb verdere onderzoek nodig, misschien zenuwletsel, dus meer huisarts
- Reiskosten naar en terug van ziekenhuis/huisarts (Reisvergoeding info heb ik gevonden http://www.deletselschaderaad.nl/library/repository/DLRichtlijn kilometervergoeding.)
- Helm krassen
- Helm BT headset beschadigd
- Rechter Schoen beschadigd


Alvast heeeeeel erg bedankt! Ik moest meer huilen om mijn motorschade dan om mijn eigen letsel. Motorrijden is mijn leven..
 
Laatst bewerkt:
Fuck, er zijn motoren zat, zorg eerst maar dat je herstelt.Je kan juridisch leunen dus geen worries.
Baal niet te veel van je motor, koop strax een nog leukere!
 
Fuck, er zijn motoren zat, zorg eerst maar dat je herstelt.Je kan juridisch leunen dus geen worries.
Baal niet te veel van je motor, koop strax een nog leukere!

Bedankt voor je steun.. Ik moet wel geld genoeg krijgen om tenminste een even leuke motor te kunnen aanschaffen.. Pas afgestudeerd en lage inkomen... Leuker kan het niet worden momenteel..
 
Sterkte met je herstel!

Laat vooral de verzekering het uitzoeken, DAS is er bij gebaad voor jouw (ook je letsel schade, misschien vooral! je letselschade) er zoveel mogelijk uit te halen, is hun commissie hoger, en hun kosten worden toch vergoed.

Dus no worries over dat
 
Hi! Bedankt bedankt.. Ik ben zeker blij dat ik nog leef! http://www.deletselschaderaad.nl/library/repository/DLRichtlijn Licht Letsel incl Smartengeld.pdf Smartengeld naast de normale kosten ook nog mogelijk.. Ik heb al één dag niet kunnen werken, en heb al meteen mijn eigen risico denk ik verbruikt door deze ongeval, of zal zeker verbruikt worden :/ Moeten allemaal wel vergoed worden door tegenpartij vind ik..

@gespierde spijker, 3, 3.5k is dagwaarde van wijkopenautos en te vinden op marktplaats, zal dat ook de dagwaarde zijn die de taxateur van tegenpartij zal aangeven? Want dan kan ik nog een beetje opgelucht zijn qua motor.
 
Voor een seconde dacht ik dat dit topic door dezelfde persoon was gestart als 'yesssss sv 1000 gekocht' van vorige week :P

Maar goed wel kut en sterkte met de gezondheid
 
Ik heb eens geïnformeerd wat de dagwaarde van mijn fiets zou zijn, puur op de afschrijving welke de verzekeringsmaatschappij gebruikt, dit was bijna 1000 euro meer dan de gemiddeld prijs op marktplaats.
 
De verzekeraar maakt een sommetje:

1. Wat is de dagwaarde na herstel?
2. Wat is de dagwaarde in de huidige toestand?
3. Wat zijn de herstelkosten?

Als de herstelkosten+dagwaarde in huidige toestand de waarde na herstel overstijgen is de motor economisch total-los, omdat het herstelde voertuig simpelweg niet genoeg waard is om er zoveel geld in te pompen. Als de motor economisch total-los is, dan krijg je vaak de optie om het voertuig te behouden, zelf op te knappen en dan krijg je dagwaarde na herstel minus de dagwaarde in huidige toestand. Dat kan genoeg zijn om het voertuig te herstellen als je het zelf kan, maar compenseert over het algemeen niet de kosten die het professionele herstellen kost.

Is het voertuig fysiek total-los en onherstelbaar dan zal je er toch afstand van moeten doen.

Succes met het herstel en de keuzes die je gaat krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Jullie berichten geven me weer wat hoop!.. Bedankt daarvoor allemaal! Ik heb DAS een vervolg e-mail gestuurd over mijn zaak en om wat meer duidelijkheid gevraagd over afhandeling van letselschade/kosten/smartengeld/materiële schade, aangezien ik rechtsbijstand verzekerd ben bij DAS.

Een semi-off-topic vraag. Zijn er garages die aangeraden worden in / rondom Amsterdam om mijn motor naartoe te laten verplaatsen door Ohra om mijn motorschade verder te kunnen afhandelen?

Ik dacht misschien aan Horeon Zwanenburg (aanrader door vriend), of Fourdeel Purmerend, zelf goede ervaring mee, MotorCity (zelf goede ervaring mee vanwege knipperlicht(verhaal in mijn andere topic) maar ik lees slechte reviews hierover?), of Motodick (gelezen op internet), of een andere?
 
Honda CBF 600 NA ABS 2004 met Akrapovic carbon uitlaat. Zeer goed onderhouden en altijd binnen gestaand. Recentelijk carbs ultrasoon laten reinigen, nieuwe olie en oliefilter erop, die mooie adjustable hand levers (handrem/schakel), windscherm, nieuwe luchtfilter, remblokken etc..

Motor voor zover ik momenteel weet, dus wat ik kan zien:
Motorblok aan beide kanten beschadigd, stuur lijkt een beetje scheef, stuur ends zijn beschadigd, die mooie adjustable levers zijn aan uiteinden beschadigd (linkerkant die op de grond kwam), voetschakel pedaal is verbogen richting mijn motor en staat scheef, benzinetank heeft slide schrammen, uiteinden en achterkant spiegel (links) beschadigd, radiator frame naar binnen gedrukt, motor frame achter radiator beschadigd, ik ben bang dat mijn voor vork scheef staat, maar dat moet getest worden, uitlaat sticker en beetje body beschadigd, voetsteun passagier open gescheurd, voetrem naar binnen gebogen, voorwiel kap slide schram (linker kant), jack en middenbok poten aan links beschadigd. En nog wat andere beschadigingen zoals schrammen etc.

Verdere schademelding volgt na testrit als dat mogelijk is. Startte na ongeval moeilijk op, politie heeft het wel stuk verder naar mijn huis kunnen rijden, ik zat in de politieauto. Ik was 2 minuten van huis toen ik aangereden werd ....
 
Laatst bewerkt:
Advies uit ervaring:
- zorg dat je motor bij een motorzaak staat voor de expertise
- zorg dat al je kapotte en beschadigde spullen daar ook zijn als de expert komt. Dus niet alleen je helm, headset en laarzen, maar ook je handschoenen, broek en jas. Ook daar zullen beschadigingen op te zien zijn
- claim alle onderzoek- en reiskosten die je zelf moet betalen, denk daarbij ook aan je eigen risico van je ziektekostenverzekering
- als je niet kunt werken omdat je dat fysiek tijdelijk niet kunt, claim de gemiste inkomsten
- is je motor je enige eigen vervoer, claim alle taxikosten die je eventueel moet maken

De reden om alle kleding te laten taxeren op schade is deze: aan de motor kan de schade-expert weinig doen, de dagwaarde/handelswaarde staat min of meer vast.
Helm, headset, laarzen en kleding kan en mag hij in één keer volledig afschrijven en je deze vergoeden. Ook al is bv. je helm maar een half jaar oud en licht beschadigd. Daar kan hij je dus veel beter mee tegemoetkomen. De motor wordt getaxeerd voor schade en als de reparatiekosten hoger zijn dan de dagwaarde, is deze economisch totall-loss en wordt aangeboden aan een opkoper. Wil je je motor zelf houden, dan zal je minstens hetzelfde bedrag moeten 'bieden'. Anders krijg je dat geld van de opkoper.
Dan zou je je motor zelf kunnen repareren. Goed te doen als je alles zelf kunt, maar je zou zomaar meer geld kwijt kunnen raken dan wat de motor waard is.
Je kleding, helm, laarzen enz enz blijf je behouden. Is er iets van je kleding of helm echt stuk, dan is het een optie om contact op te nemen met de importeur/fabrikant (Rev-It is een NL bedrijf) of zij interesse hebben. Vaak wel.
Oh ja: niet vergeten dat jij de kosten voor de schade-afhandeling door de motorzaak moet betalen, dus deze kosten weer claimen bij de verzekering van de tegenpartij!

De verzekeraar zal vrij snel met een vergoeding afkomen voor de motor en de overige spullen. Daarna zal je nog een vergoeding krijgen voor de gemaakte medische kosten.
Na een aantal maanden (6-8) komt er een afrekening tegen finale kwijting. Hierin zit o.a. smartengeld. Ga je hiermee akkoord, dan geef je de tegenpartij vrijwaring voor alle eventuele zich openbarende lichamelijke schade als gevolg van het ongeval. Als je nu en in de komende tijd merkt dat je lijf niet helemaal lekker voelt, ga naar je huisarts en denk vooral niet dat het vanzelf overgaat. Sommige dingen gaan niet vanzelf over.

Voorspoedig herstel toegewenst.

PS ben zelf van achteren aangereden, motor total-loss, zelf een buil en blauwe plekken, verder helemaal niets, en 4 maanden later reed ik weer (moest van mijn vrouw, ik was kennelijk niet te genieten?).
 
Laatst bewerkt:
Advies uit ervaring:
- zorg dat je motor bij een motorzaak staat voor de expertise...

Bedankt voor de informatie.. Ik zal even alles noteren om niet te vergeten..

Vraagje over smartengeld: Als ik smartengeld accepteer, dan verlies ik recht voor toekomstige klachten gerelateerd tot het ongeval? Dus als ik het wel accepteer, en ik krijg na een paar jaar ergere klachten mag ik niets meer verhalen?

Als ik het niet accepteer, mag ik het dan wel over enkele jaren verhalen?
 
Eehh, smartengeld... :?
Voor wat... :?

Om recht op smartengeld te hebben, moet je wel schade hebben? En om dat na 1 dag te kunnen betalen is knap, als je niets gebroken hebt enz...

Heb je de boot naar huis daardoor gemist? Kan je nooit meer motorrijden/voetballen/lopen? Heb je naast materiële schade, nog andere (blijvende) schade? Of heb je slechts wat kneuzingen, een volgescheten broek en een slapeloze nacht?
 
na 1 dag te kunnen betalen of bepalen? Want schade kan na 1 dag wel bepaald zijn. En als ik degelijk blijvend letsel zal hebben door het ongeval, dan wil ik van te voren wel weten waarop ik recht heb of niet. Want tegenpartij zal niet uit zichzelf naar mij toe komen en mij op mijn recht wijzen. Dus ik hou ervan om van te voren alles te onderzoeken en te informeren. Ik heb inderdaad nachtmerries door het ongeval en nog meer erdoor geleden.

Ik heb ook in mijn vorige berichten verteld dat ik wel letselschade. Misschien niet eerder gemeld hier, maar ter bevestiging, ik heb pijn in mijn onderrug, mijn rechterbeen, rechterarm, en rechtervoet. Rechtervoet voelt verlamd aan en is ijskoud. Als ik zenuwletsel heb opgelopen en ik dit daarom heb, dan weet ik niet hoelang dit zal duren voordat het goed komt, als het goedkomt, want een verlamde voet is niet prettig heb ik gemerkt de afgelopen dag. Er zijn nog meer klachten, maar ik ga niet alles opschrijven, daar mag mijn huisarts over schrijven in een rapport.

a. Tot € 825 bij oppervlakkig en beperkt letsel met een herstelperiode van ongeveer twee
maanden. Denk hierbij onder meer aan schaafwonden, kneuzingen, eerstegraads
brandwonden en beperkte, niet-ontsierende littekens.
b. Van € 550 tot € 1.650 bij letsel waarvoor een korte medische en/of therapeutische
behandeling heeft plaatsgevonden en waarbij sprake is van een herstelperiode van twee
tot vier maanden. Denk onder meer aan (lichte) hersenschudding of whiplash met
restloos herstel, forse verzwikking of verstuiking, een gebroken rib en enkele dagen
arbeidsongeschiktheid.
c. Van € 1.100 tot € 2.025 bij letsel met een wat langere herstelperiode van ongeveer vier
tot zes maanden, maar met een uiteindelijk restloos herstel (op eventueel wat beperkte,
niet-ontsierende littekens na), waarvoor medische en/of therapeutische behandeling.


En ik ga niet uit mijn eigen zak betalen voor therapie (Als dat nodig is) door het ongeval, of welk ander kosten dan ook, terwijl tegenpartij heel leuk voor de politie zegt "geen zorgen om te maken, want mijn auto is een company-car", terwijl ik hier met pijn, letsel, schade aan motor zit en lekker momenteel alles eerst uit eigen zak mag betalen voor eigen risico, reiskosten, vakantieuren die ik heb moeten verspillen vandaag en eventueel toekomst, en geen één, maar meer slapeloze nachten, stress, en andere factoren.
 
Laatst bewerkt:
Loop niet zelf te klungelen maar schakel goede rechtsbijstand in. En als het inderdaad zo is dat je een koude voet hebt dankzij dit ongeluk dan klinkt dat serieus. Dus èn zorgen dat je hij een neuroloog terecht komt èn een letseladvocaat inschakelen!
 
Loop niet zelf te klungelen maar schakel goede rechtsbijstand in. En als het inderdaad zo is dat je een koude voet hebt dankzij dit ongeluk dan klinkt dat serieus. Dus èn zorgen dat je hij een neuroloog terecht komt èn een letseladvocaat inschakelen!

Vandaag zou ik teruggebeld worden door mijn huisarts nadat ik vandaag een xray heb laten maken van mijn rug. Foto was nog niet opgestuurd naar huisarts, waardoor ik dus nog niets weet, behalve dat er geen breuk zit zover ik heb gehoord in het ziekenhuis. Maandag moet ik bellen voor een nieuwe afspraak met mijn huisarts. Koude gevoel begon bij mijn grote teen, en nu is het mijn hele voet en deel van mijn enkel.

Uit ervaring met andere problemen heb ik geleerd om zelf van alles en nog wat uit te zoeken omdat mijn recht tot nu toe nooit aan mij zomaar is gegeven, maar heb ik zelf voor moeten onderzoeken en achteraan gaan. Daarom ook dat ik nu van alles wil weten over mijn zaak om niet met open mond te staan. Verder laat ik het aan DAS over voorlopig qua schadekosten etc.

En misschien heeft iemand anders er ook baat bij aan deze topic.
 
Nog iets wat nog wel eens vergeten wordt...................

Je hebt een Xray in het ziekenhuis laten maken. Dan kost het gelijk je eigen risico.
Ikzelf ben zelden of nooit ziek. OKE mss 1 paracetamolletje in de 3 jaar. Toen ik een paar jaar terug ben aangereden (met auto) door een slaapkop kon ik na ziekenhuisbezoek voor een foto van mijn nek ook met eigen risico betalen. Als het dan heel erg wordt kost me dat €885.
Hoop gezeur gehad om ook dat bedrag vergoed te krijgen!
 
885! omg.. Eigen bijdragen is ook weer iets wat boven de eigen risico op kan lopen.. Ik heb voor 2016 0 euro eigen risico verbruikt. Nog 360 euro open staan. Lekker is dat, over 1 maand reset het naar 360 euro en moet ik weer eigen risico betalen, wie weet als vervolg van het ongeval.

Bedankt voor de info mean-machine!
 
Je weet pas of je letselschade hebt, als er letsel is. En dan bedoel ik blijvend, of dermate dat je onder behandeling moet. Maar dat is geen smartengeld... dat bepaal je later pas, als herstel klaar is, of niet verder meer mogelijk...
 
885! omg.. Eigen bijdragen is ook weer iets wat boven de eigen risico op kan lopen.. Ik heb voor 2016 0 euro eigen risico verbruikt. Nog 360 euro open staan. Lekker is dat, over 1 maand reset het naar 360 euro en moet ik weer eigen risico betalen, wie weet als vervolg van het ongeval.

Bedankt voor de info mean-machine!

Dat valt niet onder je smartengeld trouwens, maar gewoon je schade. Zal je rechtsbijstand je ook prima kunnen vertellen. Ben zelf eens aangereden met de fiets en heb 4 maanden slecht gelopen en last van mijn knie gehad (nu nog steeds wel eens bij bepaalde handelingen). De fysio+fiets werd als schade betaald en mijn 4 maanden werd een bedrag als smartengeld voor betaald.
 
Smartengeld mag van mij de prullenbak in, als mijn rugpijn en verdoofde voet maar weer hersteld want het doet gewoon pijn en is irritant. Ik hoop ook dat ik geen zenuwletsel heb of iets anders. Die paar honderd euro is het echt niet waard! Ik wil namelijk gewoon weer kitesurfen, snowboarden en met mijn rugpijn nu kan ik niet eens makkelijk zitten of lopen, laat staan snowboarden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan