..Aangereden/ van de weg af geduwd, wat stomme vragen.

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.114
8.242
Assen
Dag mensen, Afgelopen donderdag ben ik aangereden en kon er echt helemaal nix aan doen;
Details hier;

sammie in "Jawa mengsmering & becherovka část ..."

Dingen waarvan men altijd aannam dat ik ze niet had blijken geschud te zijn, dus typen etc kost me veel moeite en vergeef me dat ik vandaag verder niet heel erg actief ben hier. :$

Ik heb wat vragen/onzekerheden die ik nu even graag hier uit handen geef.

Mijn vraag oa. Wat is 'normaal' te verhalen?
Uiteraard de schade aan de motor- die wordt na het weekend gebracht.

de helm heeft kennelijk een dreun gehad, dus deze ook.
Mijn motorkleding, die ERG goed dienst heeft gedaan, is 'op zich' niet kapot, maar de protectoren hebben wel een douw gehad..

Hoe werkt dat in deze?>

Wat als de verzekering van de tegenpartij niet/te weinig wil vergoeden?

Ik heb zelf louter een WA verzekering.
 
Welja, jij ook al de klos....
Beterschap.


Ik zou alles declareren.
- Schade aan de motor,
- schade aan de kleding,
- schade aan de helm,
- schade doordat je jezelf erg duizelig voelt en niet kan werken.
- de kosten van eventuele verzorging.
- bij blijvende klachten letselschade.

En misschien zijn er nog meer zaken...?

Laat jezelf goed onderzoeken, vooral die duizeligheid is iets om goed in de gaten te houden.

Misschien dat de tegenpartij een aantal kostenposten gaat strepen, maar wat ik in jouw topic gelezen ben jij niet schuldig. Ik zou gewoon voor het volle pond gaan, ALLE schade die een gevolg is van dit ongeluk claimen.
 
Alles claimen.
Ook vervangend vervoer en ev toekomstige letselschades.

Voor bijv een broek met wel schaafplekken, maar niet 100% stuk, is er doorgaans iets van een vergoeding. Beetje afhankelijk van de expert die schadebedrag bepaald. Laatst nog expert in de zaak gehad, die zegt: "we doen wel 150 euro voor een nieuwe helm, en 150 euro voor schade aan jas en broek".
 
Sterkte met je herstel!
Ga niet te snel akkoord met een bedrag en laat ook altijd vastleggen dat je het voorbehoud maakt het dossier weer te openen als er toch vervolg schade blijkt. Straks lijkt je hersenschudding wellicht genezen maar blijkt over een aantal maanden dat je er bv chronische hoofdpijn aan overgehouden hebt en medicijnen moet gebruiken. Dan kun je het dossier weer openen.
 
Heb je al gedacht aan een letselschade advocaat? Die werken vaak op no cure no pay basis, waarbij een percentage van het uitgekeerde bedrag in rekening wordt gebracht. Zo'n advocaat heeft er dus altijd baat bij om extra zijn best te doen.

veel sterkte met je herstel!
 
Zeker niet schuldig voelen om alles, maar dan ook echt alles te claimen :N
Daar hebben we tenslotte verzekeringen voor ;) En wat jij wellicht als een schokkend bedrag vind klinken is voor de gemiddelde verzekeraar peanuts. Ze zullen altijd proberen om bedragen omlaag te krijgen, dus hoog inzetten :Y

Ik las dat je verrast was dat ze je niet gezien had, maar aangezien ik nog regelmatig meemaak dat mensen mij, in een 12 of 18 meter wit/blauwe bus met rondom kerstverlichting, over het hoofd zien verbaasd me dat om eerlijk te zijn niet echt.... :')

In ieder geval sterkte met je herstel en met dat van je motorfiets.
 
Hmm 150 voor helm/kleding is niet echt veel..
Maar er komt dus en schade'expert' van de tegenpartij die het uit te keren bedrag wil drukken? i.p.v dat ik een bedrag opgeef?
 
Hmm 150 voor helm/kleding is niet echt veel..
Maar er komt dus en schade'expert' van de tegenpartij die het uit te keren bedrag wil drukken? i.p.v dat ik een bedrag opgeef?
Als je meer dan 600 euro schade hebt komt er altijd een schade-expert die de schade komt taxeren.

Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt is dit wel handig, die regelt alles voor je.
 
Hmm 150 voor helm/kleding is niet echt veel..
Nee, dat zeg ik niet.
Het was een voorbeeld.

Als jouw motorpak van 800 naar de klote is, en net nieuw, kijrg je wss iets wat in de richting van 800 euro komt.
Maar er komt dus en schade'expert' van de tegenpartij die het uit te keren bedrag wil drukken? i.p.v dat ik een bedrag opgeef?

Natuurlijk wil een verzekeraar wat goedkoper uit zijn.
Een expert zou in beginsel onafhankelijk een waarde moeten bepalen, toch zullen ze links en rechts wat proberen te buigen.
 
Als je meer dan 600 euro schade hebt komt er altijd een schade-expert die de schade komt taxeren.

Dat hangt van de verzekeraar af.
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt is dit wel handig, die regelt alles voor je.
Of een fijne motorzaak die eea opvangt en regelt.

Zeker handig, want een expert weet weinig van techniek, laat staan van hoeveel herstel van een motor moet gaan kosten.
Het is dus een motorzaak die een offerte maakt, die als basis wordt gebruikt.

Ik zou iig nooit een expert thuis laten komen.
 
Had je nu maar een rechtsbijstandverzekering gehad die weten van de hoed en de rand en regelen het ook nog een voor je, maar dat weet je dan voor de volgende keer. Nu snel op zoek naar een letselschade advocaat, of je moet alles zelf gaan regelen maar dan krijg je wel wat onleesbaar papierwerk te verduren
 
Dag mensen, Afgelopen donderdag ben ik aangereden en kon er echt helemaal nix aan doen;
Details hier;

sammie in "Jawa mengsmering & becherovka část ..."

Dingen waarvan men altijd aannam dat ik ze niet had blijken geschud te zijn, dus typen etc kost me veel moeite en vergeef me dat ik vandaag verder niet heel erg actief ben hier. :$

Ik heb wat vragen/onzekerheden die ik nu even graag hier uit handen geef.

Mijn vraag oa. Wat is 'normaal' te verhalen?
Uiteraard de schade aan de motor- die wordt na het weekend gebracht.

de helm heeft kennelijk een dreun gehad, dus deze ook.
Mijn motorkleding, die ERG goed dienst heeft gedaan, is 'op zich' niet kapot, maar de protectoren hebben wel een douw gehad..

Hoe werkt dat in deze?>

Wat als de verzekering van de tegenpartij niet/te weinig wil vergoeden?

Ik heb zelf louter een WA verzekering.

Voor alles proces verbaal laten opmaken.
 
Even over het puntje letselschade advocaat:

Als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt (die geldt als eerste om je schade voor je te verhalen), dan kun je in het geval dat de tegenpartij schuld erkent op kosten van de tegenpartij ZELF een onafhankelijke letselschadeadvocaat inschakelen.

Zelf meegemaakt met een motorongeval. Mijn partner stond stil op de motor en werd van achteren geraakt door de tegenpartij. Tegenpartij erkend schuld en moet nu de kosten van onze letselschadeadvocaat betalen. (wij hadden geen rechtsbijstandsverzekering destijds, nu wel)

Zo'n letselschadeadvocaat houdt ook rekening met dingen waar wij nooit bij stil staan, zoals bijvoorbeeld je eigen risico op je zorgverzekering wat je nu moet betalen als je bij de dokter bent geweest/medicijnen hebt gehad.

Als de schuldvraag erg duidelijk is kan het dus aan te raden zijn om heel even te wachten met het inschakelen van een letselschadeadvocaat op basis van no cure no pay. Als zij betalen voor jouw advo dan steek je tenminste het hele schade bedrag zelf in je zak. Nieuwe helm/kleding en motor kost tenslotte genoeg en vaak krijg je niet de gehele aanschafwaarde vergoed omdat ze niet nieuw meer waren ten tijde van het ongeval.

In ieder geval succes met het herstel en de afhandeling zodat je snel weer kunt :] :]
 
Sammie heb je de verzekering afgesloten bij een tussenpersoon? Vraag deze anders om je te helpen.
 
.. ik heb ook gehoord, omdat zij heel erg fout zat, ik een straf(-rechtelijk?-) procedure kan beginnen als het niet goed geregeld wordt?
 
Je tussenpersoon laten helpen is een goed idee, (rechtsbijstand ?) maar hou ook alles zelf in de gaten. In het verleden heb ik ooit een slecht advies gehad die mij geld koste.

Is er een politierapport opgemaakt?

Hopelijk wel want met een pol.rap. sta je sterk als ze moeilijk doen.

De schade expert zal taxeren wat de schade is, maar bij sommige wat oudere spullen is de afschrijving groot. Helm, uitlaat, pak, schoeisel o.a.

Sterkte met de afhandeling van deze vervelende kwestie.
 
Sammie,

Helaas heb ik hier ook me te maken. Het duurt erg lang voor het is afgehandeld vooral als er lichamelijke schade is of word verwacht in de toekomst. Maar ik adviseer je als je rechts bijstand hebt hen altijd inschakelen. Als je lid bent van een vakbond kun je kijken of hun een letsel advocaat hebben.
Laat je niet zomaar verleiden door een mooi bedrag van de verzekering om het geheel af te kopen. Als je lichaam een flinke klap heeft gehad is er kans dat je later rug klachten enz. krijgt.

Verder heel veel sterkte met het herstel!
 
Ik heb geen rechtsbijstand erzekeraar, er was politie bijgekomen maar er is geen rapport opgemaakt. OPok mijn verzoek een ademtest bij de vrouw af te nemen werd afgeslagen.
 
Sammie,
Een advies uit eigen ervaring; ga maandag gelijk naar de dokter. Mocht je letsel op een later moment terug komen, erger worden, niet weg gaan of weet ik veel wat, is er anders geen relatie meer te leggen tussen 't ongeluk en je letsel.
Momenteel zit ik in de ruzie of mijn letsel wel te maken heeft met 't ongeluk of dat ik niet in de tussentijd van de trap ben gevallen oid.
Gewoon even naar de dokter voor "dossiervorming", kun je je gelijk laten gerust stellen dat er niets aan de hand is.
 
Ik heb geen rechtsbijstand erzekeraar, er was politie bijgekomen maar er is geen rapport opgemaakt. OPok mijn verzoek een ademtest bij de vrouw af te nemen werd afgeslagen.


Ga in ieder geval aangifte doen. En ga zoals ook al is gezegd naar de huisarts.

Hulp na een verkeersongeval

Rechtshulp in het strafproces


Je geeft aan, dat je een hersenschudding hebt. Daar kan je nog lang last van houden. Mijn dochter heeft na 2 hersenschuddingen regelmatig migraine aanvallen, die soms een dag of 4 duren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen rechtsbijstand erzekeraar, er was politie bijgekomen maar er is geen rapport opgemaakt. OPok mijn verzoek een ademtest bij de vrouw af te nemen werd afgeslagen.


Hebben ze geen gegevens van beide betrokkenen opgeschreven?
 
Sammie,
Een advies uit eigen ervaring; ga maandag gelijk naar de dokter. Mocht je letsel op een later moment terug komen, erger worden, niet weg gaan of weet ik veel wat, is er anders geen relatie meer te leggen tussen 't ongeluk en je letsel.
Momenteel zit ik in de ruzie of mijn letsel wel te maken heeft met 't ongeluk of dat ik niet in de tussentijd van de trap ben gevallen oid.
Gewoon even naar de dokter voor "dossiervorming", kun je je gelijk laten gerust stellen dat er niets aan de hand is.

Ik ben na het ongeval naar de huisartsenpost geweest, wel hele goede tip!
 
Terug
Bovenaan Onderaan