aangereden...wat nu?!

batter

Rookie
28 okt 2005
21
0
Rotterdam
en ja hoor, ik hoor nu na 2 jaar ook bij de groep motorrijders die het asfalt eens van dichtbij hebben bekeken B|

Maar nu is mijn ongeval een beetje anders dan de meeste, dus ik weet nu ff niet wat ik nu verder moet doen. Eerst even een korte samenvatting...

Ik rij in een 30km/h zone en wil mijn motor op de stoep te zetten. Kom bij een kruising en stuur schuin naar rechts om daar het heuveltje te pakken om de stoep op te komen...jullie kennen dat wel... Komt er ineens met een noodgang een auto uit de rechter straat zetten. Nouja k heb natuurlijk zijn snelheid niet gemeten, maar ik en me motor lagen ongeveer 6/7 meter verder dan de plaats waar ik geraakt was. En volgens mij als je 30km/h rijdt en vol in de remmen gaat, krijg je een motorrijder niet zo ver... :?
Maarja, leuke is dat die bestuurder dus door reed :( :( :( !!!!
Hij heeft onderweg nog bijna paar mensen aangereden die op straat liepen, dus waarschijnlijk was die op de vlucht of werd z'n pizza koud ofzo...
Gelukkig waren er redelijk wat oogetuigen en is bij de aanrijding ook zijn nummerplaat achter gebleven, dus er is kans dattie gepakt wordt..(als geen gestolen auto was natuurlijk B| )

HOOP DAT ZE HEM OPHANGEN!!!!!! *O* *O* *O*

Maar nog even over de situatie...was dus een straat van rechts wat soort (dus niet officieel) uitrit was van een binnenhofje bij flats. Dus zo'n opening onder in een flatgebouw waar auto's doorheen kunnen. De flat stond ongeveer 3 meter van de straat af, dus zo ver was dus ook het zicht in die straat. Ook stond er nog een auto op de stoep precies in de hoek geparkeerd....al met al, dus niet echt overzichtelijk.

Nu weet ik dat ik verkeerstechnisch fout zat, omdat hij natuurlijk van rechts kwam. Ik had gewoon moeten stoppen |( (alhoewel ik dus al niet harder ging dan 15km/h omdat ik de stoep op wilde...wat natuurlijk officieel ook al niet mag :X ) Dat hij doorreed staat denk ik los van het feit wie schuld heeft bij de aanrijding :?

Maar nu is dus mijn vraag...WAT NU?!?!

Moet ik mijn verzekering inlichten of heb ik dan alleen maar kans om schadevrije jaren kwijt te raken?? Heb ik misschien kans dat ik toch nog ergens geld vandaan kan halen voor de schade of ben ik gewoon het lulletje en mag ik zelf gaan dokken?? (waar ik dus bang voor ben B| )...

Iemand tips of ervaring met dit soort dingen?? :?

Ohja, met mij gaat trouwens goed....alleen beetje last van enkeltje, maar leef gelukkig nog... :}
 
ten eerste mogen ze alle doorrijders neerknallen, ten tweede weet ik niet zoveel van het rechtssysteem, maar mijn maat reed door het groene licht de voorrangsweg op, op dat moment reed er een taxi vanuit de voorrangsweg door het rood en knalde zo tegen mijn maat aan, kreeg de taxi een proces verbaal omdat ie door het rood reed, mijn maat kreeg niets terug, hij had wel groen, maar hij naderde een voorrangsweg, en had uit moeten kijken (zo bepaalde de rechter het) dus alles is mogelijk in nederland, maar tegen doorrijders zijn ze niet mild, succes en hopelijk kan je snel weer rijden :P
 
Het doorrijden staat idd redelijk los van de financiele aansprakelijkheid.

Voor de rest snap ik er niet zo heel veel van, althans is het me te onduidelijk om er met een gerust hart iets erover te kunnen zeggen zonder het risico te lopen dat later blijkt dat je een dode mus hebt gehad....


Tekeningetje zegt meer als 1000 woorden :Y O-) :?
Of foto's... :Y
Met bebording enzo.. O-) :?
 
Hoi

Ten eerste ben ik blij dat er op je enkel na alleen materiele schade is.
Zie ze vaak genoeg anders op mijn werk.

Wat ik me meteen afvroeg is of de politie al is ingelicht???
Zo ja wat is hun mening over wat je het beste kunt doen.
Zo nee, zo snel mogelijk aangifte doen van doorrijden na een ongeval, samen met de getuigen.

Wat betreft de aansprakelijkheid is het lastig zo om dat te beoordelen. ALs jij zegt dat hij vanuit een binnenplaats van een flat rijd, dan is dat volgens mij een uitrit (maar ben geen jurist).

Succes ermee.

Roel
 
Het lijkt me sowieso meer dan logisch om direct aangifte te doen.

Over de situatie: Zoals ik het nu begreep kwam hij wel van rechts maar met een doorgetrokken "hoge" stoep. Ik meen te herinneren van theorie dat het dan altijd een uitrit is. (iig in siddeburen waar me instructeur woonde :) ). Verder is het ook omdat je zegt dat van de parkeerplaats van een flat komt goed mogelijk dat dat stuk weg geen straatnaam heeft, heeft het geen straatnaam dan is het geen weg, maar een uitrit en uitritten hebben geen voorrang.

IMHO
 
Het doorrijden staat idd redelijk los van de financiele aansprakelijkheid.

Voor de rest snap ik er niet zo heel veel van, althans is het me te onduidelijk om er met een gerust hart iets erover te kunnen zeggen zonder het risico te lopen dat later blijkt dat je een dode mus hebt gehad....


Tekeningetje zegt meer als 1000 woorden :Y O-) :?
Of foto's... :Y
Met bebording enzo.. O-) :?
:^
 
Ja een tekening zegt idd meer dan woorden, dus hierbij even een snel getekende situatieschets..

Mischien ff beetje uitleg erbij...de straat waar de auto uitkwam is één rijbaan breed, maar wel 2 richtingsverkeer. De flats lopen door waardoor de auto als het ware uit een soort tunnel komt. Maar het was dus (voor zover ik weet) niet officieel een uitrit.
En ja de politie is geweest, ook de techniesche verkeersdienst ofzo van hun.
Zij hebben ook mijn motor mee voor verder onderzoek of zoiets :?

Hoop dat het zo wat duidelijker is?? en als er nog vragen zijn vraag gerust.

En alvast bedankt voor de reacties :}

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/385507/54deb9b0ec57ff7d9ffb8766b856e2a8 (situatieschets.JPG)​
 
full


Hier je foto. Khoop dat dit allemaal zich tot een goed einde kan brengen!

Wel de bedoeling dat we binnenkort nog een keertje samen gaan rijden ;)
 
zeer vervelend voor je maar goed dat je er redelijk vanaf bent gekomen. Als ik puur naar de tekening kijk denk ik dat jij fout bent voor de verzekering. Hij zal best gezeik krijgen vanwege het doorrijden maar als je pech hebt moet jij zelfs zijn schade vergoeden.

In ieder geval sterkte met opknappen en genezen.
 
Kunt toch altijd je verzekering bellen met dezelfde vraag als de vraag die je hier stelt? Dat wil nog niet zeggen dat je bij de verzekering claimt.
 
zoals het er nu naar uit ziet ben jij fout |(
hij komt van rechts.
mochten ze die automobilist pakken zou ik je verhaal iets aanpassen.
Zou zeggen dat je de snelheid van de auto verkeerd heb ingeschat omdat je niet verwacht dat iemand met zo'n hoge snelheid daar rijd.
dat je de stoep op wilde is niet echt spannend in dit verhaal.
als je rechtsbijstand heb bij je verzekering gaat je verzekering alles voor je uitzoeken en in beroep voor je.
als je vooral zijn belachelijk hoge snelheid maar vaak noemt kun je er misschien nog een voordeel mee behalen.

Gelukkig heb je zelf niks.

Suc6 met de zaak.
 
Ja een tekening zegt idd meer dan woorden, dus hierbij even een snel getekende situatieschets..

Mischien ff beetje uitleg erbij...de straat waar de auto uitkwam is één rijbaan breed, maar wel 2 richtingsverkeer. De flats lopen door waardoor de auto als het ware uit een soort tunnel komt. Maar het was dus (voor zover ik weet) niet officieel een uitrit.
En ja de politie is geweest, ook de techniesche verkeersdienst ofzo van hun.
Zij hebben ook mijn motor mee voor verder onderzoek of zoiets :?

Hoop dat het zo wat duidelijker is?? en als er nog vragen zijn vraag gerust.

En alvast bedankt voor de reacties :}

Ik heb nog wel een aanvullende vraag: Loopt het trottoir voor de flat door? M.a.w. heeft de auto die jou heeft aangereden een trottoir overgestoken om de rijbaan te bereiken.

Alsdat het geval is verandert dat namelijk de voorrangsregeling ter plaatse en heeft verkeer van rechts opeens geen voorrang meer.
 
Hij reed veel te hard en roekeloos, dat kunnen getuigen toch beamen.
Dan maakt het niet meer uit (volgens mij) of die persoon van rechts kwam.
 
Auto waar jij om heen hebt gereden, in de bocht, mag daar niet staan. Uiteindelijk doet het aan de situatie niets af. Rechts behoort hier voorrang te krijgen. Zoals in veel wijken, staan er veel auto's gevaarlijk geparkeerd voor andere weggebruikers. Het valt mij op dat hier weinig tot niet op gecontroleerd wordt, zeker als je het afzet tegen controles in de centra van grote / kleine steden.
 
Als hij echt zo beroerd hard gereden heeft kan ik me voorstellen dat:
* je naar rechts kijkt
* niks ziet
* (langzaam) oversteekt
* en vervolgens van rechts van je fiets gereden wordt ..
 
zowizo melding maken bij je verzekeraar, want dat staat in de polisvoorwaarden.
tevens melding maken dat je de uitkomst van het schuldonderzoek afwacht voordat je de claim indient.

aangifte doen van doorrijden en je rechtbijstand inschakelen.

als de stoep idd doorloopt zoals je zegt heb je volgens mij een redelijke kans.
iemand die zo snel durft te trijden daar heeft plaatselijke bekendheid grote kans dat die auto daar vanavond weer staat.

suc6
 
Ja het was idd vrij roekeloos rijden wattie gast deed, maarja rechts blijft volgens mij rechts :?

Maar even voor de duidelijkheid..het trotoir liep niet door ofzo...het was een gewone straat van rechts volgens de regels |(

Nu nog even een vraagje. De politieheeft nu dus me motor meegenomen voor verder onderzoek en ze gaan uitzoeken hoe hard er gereden werd door iedereen, maar heb ik daar nog iets aan (als bijvoorbeeld blijkt dat hij te hard reed ofzo) of is dat alleen maar handig voor de politie zelf?? :?
 
als de stoep idd doorloopt zoals je zegt heb je volgens mij een redelijke kans.
iemand die zo snel durft te trijden daar heeft plaatselijke bekendheid grote kans dat die auto daar vanavond weer staat.
Denk dat hij bij de garage staat :+
(6/7 meter vliegen met de motor is denk ik toch een behoorlijke klap.)

Maar ik denk dat een foto meer kan zeggen over de situatie?
(verkeersborden, haaientanden, type op/afrit bij de flat.)

En die gast moeten ze opkn... B|

Gelukkig heb jezelf niets :)
 
En die auto die op het hoekje staat is, indien er geen parkeervak aangegeven, ook misschien nog een partij, dar je niet zo dicht op een hoek mag parkeren...
 
Ja het was idd vrij roekeloos rijden wattie gast deed, maarja rechts blijft volgens mij rechts :?

Maar even voor de duidelijkheid..het trotoir liep niet door ofzo...het was een gewone straat van rechts volgens de regels |(

Nu nog even een vraagje. De politieheeft nu dus me motor meegenomen voor verder onderzoek en ze gaan uitzoeken hoe hard er gereden werd door iedereen, maar heb ik daar nog iets aan (als bijvoorbeeld blijkt dat hij te hard reed ofzo) of is dat alleen maar handig voor de politie zelf?? :?


Ht feit dat de politie je motor heeft meegenomen wil zeggen dat ze een uitgebreid (sporen0onderzoek gaan doen. Deels heeft dat te maken met het feit dat er verkeersmisdrijf is gepleegd (doorrijden na aanrijding) deels zal het nodig zijn om de exacte toedracht vast te stellen. Daarbij kan met name gedacht worden aan het vaststellen van de snelheid vlak voor en op het moment van de aanrijding. Eeen en ander ka in je voordeel uitpakken. Als namelijk blijkt dat de bestuurder overantwoord hard heeft gereden, dan kan hem/haar een deelaansprakelijkheid telaste gelegd worden voor het veroorzaken van het ongeval ondanks het feit dat deze bestuurder van rechts komt. Mij lijkt het overigens dat een dergelijke uitgang aangemerkt kan worden als uitrit. Ga nog eens kijken of je echt geen borden ziet zoals een waarschuwingsbord met onderbord "u verlaat een uitrit".
 
En die auto die op het hoekje staat is, indien er geen parkeervak aangegeven, ook misschien nog een partij, dar je niet zo dicht op een hoek mag parkeren...
Hij mag daar niet staan, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je dan de schade van de aanrijding op hem kan verhalen.

Naareuh, aangezien de politie de zaak in onderzoek heeft, lijkt het me dat zij ook gaan bepalen wie de schuldige van het ongeval was toch? Mischien kun je eens contact opnemen met ze, en achterhalen wie er met je zaak bezig is. Hem vragen hoe de procedure verder moet?

Ga nog eens kijken of je echt geen borden ziet zoals een waarschuwingsbord met onderbord "u verlaat een uitrit".
Mischien is het daarbinnen wel een woonerf, dat zou ook positief uitpakken. (als het bord "einde woonerf" dichtgenoeg bij de weg staat tenminste)
 
Volgens mij heb jij last van enge dromen, en nu komt er ook nog veel pijn aan je been opzetten. Schade vergoeding ivm trauma zou ik zeggen.
 
Mischien dacht de automobilist wel dat je die straat in wilde.
Hij heeft er waarschijnlijk geen rekening mee gehouden dat je de stoep op ging (wat overegens ook niet mag)
 
Terug
Bovenaan Onderaan