Aangereden, wat nu

the ace

Rookie
10 mrt 2015
9
0
Goededag beste motorrijders,
Dit is mijn eerste topic hier ooit. Ik wist niet goed naar wie ik anders kon gaan(en hopelijk mag ik dit soort dingen hier posten). dus misschien hebben mensen hier ervaring ermee gehad.

Vandaag op de zuilense ring te maarssen ben ik op me motor aangereden door een automobilist die niet zat op te letten. Ik stond voor een rood licht die net op groen schoot. De automobilist zag alleen groen en gaf gas bij. Nog voordat ik kon optrekken werd ik geschept Met een vaart van ong. 50km/u(naar omstanders zeggen). Politie ter plaatse geweest en de conclussie was dat zij niet had opgelet.
Nou had ik een laptop in me rugtas zitten die samen met mijn motorpak de klap hebben opgevangen.
Verder was ik medisch ok, alleen geschrokken. En mijn motor had veel kuipschade. De rest van de schade moet nog bepaald worden door de garage.

Nu gaat hij naar de garage en moet ik de offerte opsturen naar haar verzekering(aangezien ik een wa verzekering heb). Nou wil ik de schade van mijn laptop ook verhalen alleen had ik deze op markplaats gekocht bijna een jaar geleden.

Mijn vraag: heeft iemand ervaring met het verhalen van bijkomende schade en hoe dit gedaan wordt?

Mijn dank is alvast groot,
 
Schadeformulier ingevuld en ondertekend?

Alle vervolgkosten verhalen. Alle.
 
Heb je een WA verzekering met rechtbijstand of een losse rechtsbijstand verzekering? Dan daar aankloppen.

Anders gewoon rechtstreeks declaren. Het is wel handig als je nog al is het met e-mail kan aantonen wat je er voor betaald hebt.

De schade is door de ander veroorzaak dus men moet in principe alles betalen. maar je krijgt gene geld voor een nieuwe motor dus ook niet voor een nieuwe laptop.

Je zou de afschrijvingsformule van de belastingdienst kunnen aanhouden. Dus nieuwprijs min 10% gedeeld door 5 jaar.
 
Als je rechtsbijstandsverzekering hebt hoop ik voor je dat je de motorverzekering via een TP hebt lopen. Die zal je wel helpen met het verhalen van de schade.

Maar eerst morgen even bij de huisarts langs, vastleggen in jouw dossier dat je langs bent geweest i.v.m. aanrijding voor het geval je later nog klachten krijgt.
Bijkomende schade verhalen is eenvoudig als de schuldige duidelijk is. Je stuurt dan rechtstreeks naar haar verzekeraar, kopie naar haar, een aansprakelijkstelling. Daarin geef je aan dat jouw motor schade heeft en dat je een expert wenst die de schade opneemt, daarnaast heb je schade aan jas, laptop, helm, kleding, laarzen voor een totaal bedrag van ?. Zoek die laptop op internet op en kijk wat ze nu tweedehands kosten, idem voor andere zaken, hoewel ik voor kleding en helm de nieuwwaarde zou claimen.
 
Het enige dat ik hierop aan te vullen heb is; laat je motor goed controleren door de garage!
Ben zelf vorig jaar ook aangereden voor een rood verkeerslicht.
In eerste instatie niets te zien, al dacht ik onderweg naar huis dat mijn voorvork een minimaal tikkie scheef stond.
Na controle door de garage bleek mijn frame krom te zijn.
En er zat een lichte deuk in de achtervelg.
Succes met de afwikkeling.
 
En laat je niet onder druk zetten om beslissingen te nemen. Claim en neem de tijd.
 
Schadeformulier ingevuld en ondertekend?

Alle vervolgkosten verhalen. Alle.

Martel heeft gelijk. Alle kosten verhalen. Ook de tijd dat je die dag niet gewerkt of inkomsten bent misgelopen. Motorkleding, laptop, rugzak, medische kosten achteraf, dus niets tekenen. Als je over twee weken erachter komt dat je iets gebroken/ medische klachten krijgt, en je hebt al getekend kun je daar geen aanspraak meer op maken.
Sterkte met de afwikkeling en morgen met je spierpijn.
 
Sterkte met de afwikkeling en zoals hierboven gezegd, ALLES verhalen! :) Good Luck!

Daarnaast natuurlijk een nieuwe motor kopen.. :9 Klik
 
Je hebt ook recht op vervangend vervoer (bv een huurmotor), zolang de zaak door de verzekeraar nog niet afgewikkeld is. Deze kosten zijn ook voor de tegenpartij.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties! ik heb hier heel veel aangehad. Ik had geen idee dat een TP dit ook allemaal kon regelen(had haar verzekering al gebeld maar nu laat ik dat mijn TP maar verder afhandelen. :) )
Ik heb actie ondernomen, mijn motor staat nu bij de garage en morgen zal de geschatte waarde aan mij doorgegeven worden wat ik weer kan door communiceren aan mijn TP. Ik had een honda cbr 600f uit 1992 dus de kans was groot dat die TL is.
Ondertussen zijn al mijn beschadigde spullen bij de garage zodat deze schade ook verhaald wordt.
Morgen voor de zekerheid naar de dokter om alles te controleren zodat ik niet ineens voor een verassing kom te staan.
Ook zal ik morgen vervangend vervoer aankaarten.

Mag ik iedereen van harte bedanken. Jullie hebben mij enorm geholpen hoe ik dit aan moet pakken. :}
Nu is het afwachten en zo snel mogelijk een nieuwe fiets kopen.

Mijn dank is nogmaals groot!

p.s. dit was de motor in kwestie voor de geintresseerde: klik
 
Erg vervelend voor je, maar als ik je verhaal zo lees heb je enorm veel mazzel gehad,
maar dat realiseer je je ook wel.
Het advies om naar je huisarts te gaan is erg verstandig, zelf heb ik vorig jaar ook een klappertje gemaakt door de fout van een jong kippie in een koekblik,
relatief weinig fysieke schade, maar een schijnbaar onbeduidend sneetje in mijn wijsvinger resulteerde toch in een permanente zenuwbeschadiging.
Via mijn rechtsbijstandsverzekering leverde dit toch 2000 euro letselschade op....
Dus alles laten vastleggen door de huisarts, elk krasje en blauw plekje....
Succes en sterkte bij de verdere afhandeling!
roet,
Hans
 
Die zag er nog prima uit.

Bij vervolgschade mag je ook denken aan de computerfirma die de belangrijke gegevens van je defecte laptop gaat halen.
 
Even een kleine zijsprong. Er wordt gezegd niets onderteken, valt hier dan ook het schadeformulier onder ? Of kan je dit gerust ondertekenen en heeft dit niks (weinig) met vervolgschade e.d. te maken ?
 
de handtekeningen hebben volgens mij alleen betrekking op 'tekenen voor akkoord met de beschreven situatie'. het verhaal van de schuldvraag staat op de achterkant en wordt separaat ingevuld door veroorzaker en benadeelde.

een uitleg:
 
Even een kleine zijsprong. Er wordt gezegd niets onderteken, valt hier dan ook het schadeformulier onder ? Of kan je dit gerust ondertekenen en heeft dit niks (weinig) met vervolgschade e.d. te maken ?

Het schade formulier heeft hier niets mee te maken, dat is alleen de feitelijke situatie ter plaatse.
Vul tevens ook de achterkant in!

Zoals al gezegd, laat je tussenpersoon dan wel rechtsbijstand alles regelen. Scheelt een hoop gezeur en geneuzel. Ze hebben er niet voor niets verstand van.
 
Bedankt saabert en Markus90! Heb het nu (gelukkig!) niet nodig maar vroeg mij dit af naar aanleiding van dit topic :)
 
de handtekeningen hebben volgens mij alleen betrekking op 'tekenen voor akkoord met de beschreven situatie'. het verhaal van de schuldvraag staat op de achterkant en wordt separaat ingevuld door veroorzaker en benadeelde.

een uitleg:

Correct! Het ondertekenen van het schadeformulier is geen schuldbekentenis (zoals veel mensen denken).
Verzekeringen gaan dit onderling regelen.

Een motor uit '92 zal inderdaad afgeschreven zijn. Kosten aan kappen zijn al snel 600 euro. Plus de rest wat defect/verbogen (vork/wielen).

Veel sterkte met herstel, en probeer zo snel mogelijk weer op een motor te stappen. Zoals gezegd een huurmotor is op kosten van de tegenpartij!

TIP Ga niet gelijk akkoord met een eventuele schikking.
 
Laatst bewerkt:
Owja, zie nu dat je student bent. Mocht er toch wat meer aan de hand zijn breng je studie decaan op de hoogte. Briefje laten schrijven dat je bijvoorbeeld tentamens niet hebt kunnen maken. Valt ook onder de noemer schade ( been there done that, half jaartje erbij).
 

B|


Martel heeft gelijk. Alle kosten verhalen. Ook de tijd dat je die dag niet gewerkt of inkomsten bent misgelopen. Motorkleding, laptop, rugzak, medische kosten achteraf, dus niets tekenen. Als je over twee weken erachter komt dat je iets gebroken/ medische klachten krijgt, en je hebt al getekend kun je daar geen aanspraak meer op maken.
Sterkte met de afwikkeling en morgen met je spierpijn.

:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan