aangetaste achterbrug

MarF

MF'er
9 jul 2004
237
0
Er is na veel gezeik met spanningsregelaar en accu accuzuur tijdens rijden op mijn achterbrug gekomen via dat drainpuntje van die accubak. Volgende ochtend zag ik het dus, en gelijk schoongemaakt met wd40.

Nu is er alleen nog van die lelijke aanslag.
Wat is het beste om te doen???

De achterbrug is aluminium.
Polijsten is niet goed, want het mag niet glimmen.
Het is mat aluminium met een rechtlijnig patroon. Zelf zat ik te denken aan oppoetsen met scotchbride en dan als bescherming mijn achterbrug inspuiten met blanke lak.

Iemand tips?? Of dingen die ik dus echt NIET moet doen?????
 
scotchbrite krast alleen maar denk ik...volgens mij krijg je dit niet mooi meer met oplapmiddelen...hoewel, misschien wat polijstpasta (voor lak dan he ;) ).
 
probeer eens of je een borstelmachine met een koperdraad borstel met fijne draad op de kop kunt tikken (lenen)hiermee moet je dat matte streepeffect weer kunnen aanbrengen
 
Ligt der aan hoe diep t accuzuur is ingevreten.
Heb t zelfde bij mijn vorige motor gehad, (gsx600f) slangetje deraf :(
Liep dus ook allemaal over de achterbrug.
Had t ook vrij laat in de gaten.
Heb mijn hele brug toen afgeschuurd(goed!!) en opnieuw gespoten maar de verf wou daar slecht hechten.
Moest er regelmatig bij met de knikkerbus na de tijd.
Jij hebt een aluminium dus weet niet hoe t daar mee gaat.

Accuzuur is gewoon grote rommel :(
 
Hmmmmmmmm, kzal maar het beste ervan moeten maken denk ik.
Ik ga denk ik proberen scotchbride op een as in de boormachine met hele hoge rpm. Zou geen krassen moeten veroorzaken, en je hebt rechtlijnig profiel.............


Weet iemand trouwens of het noodzakelijk is om die moeren van de achterbrug met zo'n tooltje los te krijgen of dat een drevel goed genoeg is.
Het moet ook weer vast op moment natuurlijk....
 
Nou nou, kben ermee begonnen hoor. Wat ziet het eruit.
Het is erger dan ik had gedacht. Heb ik nog erg veel poetsplezier aan denk ik. Net ff met een zacht staalborsteltje al de rotzooi weg geboend, en dan vant weekend beginnen met scotchbride. Ik moet morgen pas weer werken en heb dan avond, duis eerder geen tijd :( Maar goed dat het geen mooi weer is, anders was de zin om te rijden veel groter.

Hier foto's van mijn mooie zure achterbruggie
141095


141096


141097
 
Terug
Bovenaan Onderaan