aangetikt door koekblik

Ik heb er soms moeite mee. Pas reed ik langs een rits auto voor de hoek om naar links. Plots werd het groen, ik gaf instinctief gas en balande dus in de 2de (niet bestaande) buitenbocht naast een auto die de bocht wel goed nam. Verder in de bocht voelde ik mijn achterkant glijden omdat ik de bocht niet dreigde te halen. De auto liet me er toen meteen tussen maar het was dus wel een achterlijke actie. Ik schaamde me... :( en heb weer wat geleerd.

Verder is het ook belangrijk dat je echt op je eigen baan blijft. Soms sta je voor de hoek om en dan wordt het rechtdoor groen, wel even zorgen dat je komt niet op hun rijbaan staat dan.
 
Haast, haast, haast! Vooraan willen staan en meer van die dingen. Rij toch gewoon een keer als medeweggebruiker! Heb je ook nergens last van. Het tussen auto's doorpersen voor stoplichten valt niet binnen het gedoogbeleid om tussen files door te rijden! Houd je dan ook aan die regel.
 
Haast, haast, haast! Vooraan willen staan en meer van die dingen. Rij toch gewoon een keer als medeweggebruiker! Heb je ook nergens last van. Het tussen auto's doorpersen voor stoplichten valt niet binnen het gedoogbeleid om tussen files door te rijden! Houd je dan ook aan die regel.

Mmm dus als er het zo druk is dat het stoplicht dat alweer 3x op rood is geweest voor je er zelf voorbij bent, dan sluit jij gewoon achteraan aan?
 
Ik denk dat het er van afhangt.. er zijn stoplichtin in Hilversum waarvan ik weet dat als ze op rood gaan dat het lang duurt eer ze op groen gaan. Als ik zo 1tje op Rood zie springen gaan ik er wel langs. Bij vreemde lichten zou ik het niet zo snel doen.
 
Laatst bewerkt:
Vaak lijkt het alsof men met de motor vooraan MOET staan. Laatst stond ik ook voor het stoplicht naast zo'n koekblik met een wijfie achter het stuur die mij volkomen negeerde, maar wel pingas gaf toen het licht op groen sprong.
Heb uiteraard haar met volgas ingehaald binnen 20m voor een wegversmalling. Haar verrot gescholden heb ik haar vanwege deze actie (ze heeft het niet gehoord :) .

Vreemd genoeg heeft haar actie er wel voor gezorgd dat ik de situatie nu meer van te voren bekijk voordat ik besluit of ik vooraan wil ga staan. Het is geen automatisme meer geworden.
 
Haast, haast, haast! Vooraan willen staan en meer van die dingen. Rij toch gewoon een keer als medeweggebruiker! Heb je ook nergens last van. Het tussen auto's doorpersen voor stoplichten valt niet binnen het gedoogbeleid om tussen files door te rijden! Houd je dan ook aan die regel.
heeft niets met haast te maken :P , er zijn 3 redenen om voor te kruipen
1: ik haat stilstaan
2: ik ga niet in de uitlaatgassen staan voor mijn lol
3: ik wil gewoon geen auto's voor me hebben ;)

Er zit trouwens een groot verschil tussen haast en door willen rijden. Haast is in mijn optiek het geval als je nog 5 minuten hebt om ergens te komen en je bent er nog 15 kilometer vanaf. Door willen rijden heeft niets met het op tijd ergens willen zijn te maken.
Ik heb nooit haast, maar mag graag doorrijden :)

Als je een motor hebt waarmee je makkelijk door het verkeer kan, doe dat dan ook.
Op de ring alkmaar in de ochtendspits scheelt het al snel 5 a 10 minuten.
 
Ervoor gaan staan, doe ik altijd. De automobilist ziet je dan in ieder geval en als je ertussen gaat staan of links ervan en zo'n malloot rijd bij het stoplicht weg en wisselt gelijk van baan ben jij de sigaar. Als je gewoon vooraan staat zal je ook nooit de schuldige zijn bij een botsinkje.
 
Stja, jammer voor je maar gelukkig dat het maar een zacht tikje was. Ik weet dat ik dit soort dingen voorlopig even uit m'n hoofd laat. Laatst namelijk voor zo'n manouvre een acceptgiro gehad á 95 Euro.
 
Vaak lijkt het alsof men met de motor vooraan MOET staan. Laatst stond ik ook voor het stoplicht naast zo'n koekblik met een wijfie achter het stuur die mij volkomen negeerde, maar wel pingas gaf toen het licht op groen sprong.
Heb uiteraard haar met volgas ingehaald binnen 20m voor een wegversmalling. Haar verrot gescholden heb ik haar vanwege deze actie (ze heeft het niet gehoord :) .

Vreemd genoeg heeft haar actie er wel voor gezorgd dat ik de situatie nu meer van te voren bekijk voordat ik besluit of ik vooraan wil ga staan. Het is geen automatisme meer geworden.
:?
Je hebt haar verrot gescholden omdat ze sneller bij het stoplicht deed optrekken als jijzelf? :X Scheld lekker op jezelf man! |(
 
Nou branding kom nu maar uit die hoek, geef het hoedje maar weer terug.
En nu plechtig beloven dat je wanneer het er weer op aan komt, je niet meer eruit laat trekken door een automobiel!!
 
Ik rijd er tussendoor, zitten er nog 1 of 2 (setjes) auto's voor me als het licht op groen gaat, dan geef ik gewoon even heel snel gas en ga dr tussendoor, kan lomp overkomen, maar niet zoveel keus op zo'n moment.
Zit er wat meer voor, dan gewoon invoegen en hopen dat je de juiste rij hebt.

En ik probeer er zoveel mogelijk voor te gaan staan, of iig flink in het zicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan