aangetikt door koekblik

Branding

Rookie
5 aug 2004
13
0
Hilversum
Vanochtend reed ik lekker op m'n zzr naar mijn werk. Bij een verkeerslicht reed ik langs de rij om vooraan te gaan staan. Op het moment dat ik de plek voor de auto in wilde gaan nemen sprong het licht op groen en begon de auto die vooraan stond te rijden. Ik gaf gas bij maar was net te laat waardoor mijn achterkant zacht werd aangetikt. Ik maakte een kleine slinger maar kon toen gelukkig redelijk normaal mijn weg vervolgen. Het was een beetje mijn eigen schuld omdat ik te weinig afstand hield van de eerste auto bij het invoegen vooraan de rij. Ik vraag me nou af wat de beste taktiek is om zo veilig mogelijk langs de rij te rijden en vooraan te gaan staan. Is het bijvoorbeeld beter om naast de auto te blijven staan met het risico dat'ie heel hard optrekt om je voorbij te gaan, of is het beter om echt voor de auto te gaan staan met dus het risico op die capriolen die ik vanochtend uit heb moeten halen. En wat doe je als het licht op groen springt en je bent halverwege?
 
Ik zou bij twijfel lekker tussen de rijen in blijven staan; het moet wel gek lopen wil een auto jou eruit trekken.

Die oetlul in die auto zat zeker te slapen trouwens, of hij dacht dat 'ie leuk was ofzo? Lijkt me sterk dat 'ie je niet in de gaten had...

Als je halverwege de rij bent gewoon in rustig tempo door blijven rijden en inschuiven als je een gaatje ziet. Net alsof je door een gewone file heen rijdt, toch?
 
Mwa, je kan er natuurlijk nooit van uit gaan dat iedereen er maar op bedacht is dat er nog een motorrijder ff voor de stopstreep komt staan.

Zelf zet ik hem het liefst wel ervoor zodat ik niet klem kom te zitten tussen twee verkeersstromen. Probeer altijd aan de hand van de kruisende verkeersstromen te voorspellen wanneer het weer gaat rijden. Bij twijfel gewoon in de rij blijven staan / invoegen.
 
Gewoon goed naar het stoplicht blijven kijken, ook als je aan komt rijden, en zeer snel reageren. Of je midden of voor gaat staan hangt naar mijn inzicht puur v/d situatie af.
Maar mij XT heeft waarschijnlijk een snellere responsie dan jouw vierpitter (tenzij je jankend met slippende koppeling wegrijdt).
 
Ik probeer altijd van te voren te bepalen of ik VOOR de voorste auto kan komen, zonder dat het licht op groen springt...zit ik er net tussen en het licht gaat op groen dan voeg ik gewoon in, maar wel heeeel rustig....dus langzaam naar rechts, want er zijn altijd van die klojo's die je er niet tussen laten...
 
Ik probeer altijd van te voren te bepalen of ik VOOR de voorste auto kan komen, zonder dat het licht op groen springt...zit ik er net tussen en het licht gaat op groen dan voeg ik gewoon in, maar wel heeeel rustig....dus langzaam naar rechts, want er zijn altijd van die klojo's die je er niet tussen laten...
Jep mee eens. Niet zomaar zonder meer die rij voorbij gaan maar een beetje anticiperen.
Toevallig was ik onlangs getuige van psies zo'n zelfde gevalletje en ik vond ook dat het toch iets meer de schuld van de motorrijder was want deze hield gewoon te weinig afstand en maakte zich niet genoeg zichtbaar.

Want dat is wat ik te allen tijde probeer: mezelf zichtbaar maken! En dus NIET tussen de auto's blijven staan maar er ruim voor gaan staan.

Enne LOUD PIPES SAVE LIVES (tenminste dat hoop ik dan ;) )
 
alweer een motorrijder die er door een auto uitgetrokken wordt!

Lever je zzr (nota bene!!) maar in.

Hier heb je een punthoedje met het woord DOM erop geschreven en ga daar maar in de hoek staan. :+

Enneh loud pipes saves lives is geen excuus om met open uitlaten te rijden.

waar zijn mijn bloempotten??
 
Eigen schuld imho.

Je gaat toch vanvoor staan omdat je snel wil weg zijn, en dan laat je je "kloppen" door een wagen ?
Op m'n divi ben ik zelfs al 100m verder voordat de auto's nog maar halverwege het kruispunt zijn. Dus gewoon zorgen dat je op tijd weg bent.
Dat ie je aanraakt is ook niet mooi van hem, voor hetzelfde geld val je en lig je eronder.

Als ik al naar voor ga bij de lichten dan i dit meestal alleen bij een weg met 2 x 2 rijstroken. En dan zorg ik dat ik tussen de linker en de rechter auto blijf staan. Een beetje verder naar voren. Zo kunnen ze je al niet vanachter raken moest je stilvallen ofzo.

Bij 2 x 1 rijstrook hangt het er vanaf hoe breed de weg is, en of de eerste wagen niet pal tegen de streep staat.
 
misschien is een brilletje dan voor jou MPH de juiste oplossing zodat je beter kan lezen wat ik neerschrijf. Zoals je kan lezen zat ik midden in de handeling mijn motor voor het koekblik te parkeren toen het licht op groen sprong. Ik stond dus niet reeds klaar voor de start. Als dat het geval was geweest had ik natuurlijk slechts een stipje in mijn spiegels gezien...
 
Laatst bewerkt:
misschien is een brilletje dan voor jou MPH de juiste oplossing zodat je beter kan lezen wat ik neerschrijf. Zoals je kan lezen zat ik midden in de handeling mijn motor voor het koekblik te parkeren toen het licht op groen sprong. Ik stond dus niet reeds klaar voor de start. Als dat het geval was geweest had ik natuurlijk slechts een stipje in mijn spiegels gezien...
Geen excuus, hoedje weer terug op je knar, daar is de hoek ;)
 
Gewoon ervoor zetten en oogcontact maken. Klinkt gek maar dan is de motorrijder minder anoniem voor de koekblik bestuurder en andersom. Weet weinig van psychologie, maar dit weet ik wel.
 
...zat ik midden in de handeling mijn motor voor het koekblik te parkeren...
Zet je 'm op de middenbok of zo? De "handeling" om mijn motor in zo'n geval voor het blik te "parkeren" bestaat uit het op de grond zetten van mijn hoef met ingeknepen koppeling, versnelling in 1. Licht op groen, en weg ben ik.

't staat er een beetje bot, maar u got the picture.
 
oogcontact in de zin van even in je spiegels turen of: motor ervoor, bak in vrij, handen los, torso geheel draaien, vizier open, 3 seconden bestuurder RECHT in de ogen kijken, vizier dicht knallen en weer race positie aannemen?

of lok je het dan juist uit? :+
 
oogcontact in de zin van even in je spiegels turen of: motor ervoor, bak in vrij, handen los, torso geheel draaien, vizier open, 3 seconden bestuurder RECHT in de ogen kijken, vizier dicht knallen en weer race positie aannemen?

of lok je het dan juist uit? :+

ROFL :}
 
ik maakte een scherpe bocht, te dicht voor het koekblik langs, om vooraan 'te parkeren'. ik 'hing' dus bij wijze van spreken in een bocht en was daarnaast aan het remmen om voor rood te stoppen. Die handeling was ik aan het uitvoeren, dus nee de middenbok kwam er niet aan te pas.
 
Gewoon goed naar het stoplicht blijven kijken, ook als je aan komt rijden, en zeer snel reageren. Of je midden of voor gaat staan hangt naar mijn inzicht puur v/d situatie af.

Vaak is het lood om oud ijzer. Helemaal voor de stopstreep gaan staan is ook niet optimaal ivm overijverige agentjes....

Maar mij XT heeft waarschijnlijk een snellere responsie dan jouw vierpitter (tenzij je jankend met slippende koppeling wegrijdt).

Hmm, ik heb ook een ZZR, en dat ding is verrekte snel weg in de 1e versnelling, ook zonder slippende koppeling. Gewoon gas geven, koppeling los en gas opendraaien. Je zit heel snel boven de 6000rpm, daar waar je blok stevig door begint te trekken. Gewoon normaal doorschakelen naar twee, gas open, en doorschakelen naar kruissnelheid-versnelling. Knappe auto die je bijhoud. En doet-ie dat wel (ooit gehad met een Audi S8 ofzoiets. Dat ding was _snel_), dan moet je 'm in de eerste versnelling maar doortrekken naar 12000-13000 toeren, schakelen, en het grapje herhalen met de 2e en 3e versnelling. Dan laat je alles achter je. Wel je ZZR goed tussen de beentjes klemmen dan :P
 
ik maakte een scherpe bocht, te dicht voor het koekblik langs, om vooraan 'te parkeren'. ik 'hing' dus bij wijze van spreken in een bocht en was daarnaast aan het remmen om voor rood te stoppen. Die handeling was ik aan het uitvoeren, dus nee de middenbok kwam er niet aan te pas.
Het idee is wel goed,maar je moet altijd één oog op het stoplicht houden(en niet helemaal vóór die auto gaan staan want dan moet je idd een te scherpe bocht maken),zodat als het licht op groen springt je meteen weg kan "spuiten".
En idd ook een beetje inschatten of je het wel haalt voor het licht weer op garoen springt,oefening baart kunst succes. ;) ;) ;) ;)
P.S óók goed kijken of er geen koekblik o.i.d door rood schiet want dan bén je snel weg en dan lig je dáár weer onder :? :? :? :?
 
Laatst bewerkt:
Hhhm ik stond vanmorgen vooraan naast een bmw, en ik wil wegrijden, laat ik die pruttelfiets afslaan. :X . Bmw zat toen dus 3/4 lengte voor me. En nadat ik opnieuw gestart had en het kruispunt over was, zat de bmw weer 5 meter achter me. :)

En dat op een ploffer. :)
 
Ik heb ook al eens een koekblik tegen mn knie aan gehad, ik ga alleen naar voren als ik zie dat ik hem ervoor kan zetten, dan geef je ze geen kans voor rare truken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan