Aangeven File gevraar

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.364
617
Gelderland
gevraar = gevaar ^_^)

Steek af en toe mijn hand op als signaal dat er een file is, wat zou volgens jouw de beste signaal zijn , als je geen dubbele knipperlicht hebt achter? Politie steekt ook zijn hand op met palm naar bestuurder, dat is ongeveer dezelfde teken of niet?

Edit: zat in een bocht, een andere auto plakte achter mij. Ik stak mijn hand op en remde wat zodat ie kon opmerken dat er iets gaande was.
Gelukkig merkte ie het op en remde ook af. Linker rijstroken vind ik persoonlijk het meest link om te rijden, vaak plakkers en ongeduldige mensen.
 
Laatst bewerkt:
Zelf pak ik dan altijd mijn momentje en schakel ik terug en draai het gas vol open zodat ik met 10K+ aan toeren op de teller langs al die smerig wachtende koekblikkers over de vluchtstrook blaas, uiteraard minimaliseer ik dan het risico dat iemand dan achterop knalt. :+
 
ik geef helemaal niets aan , maar let wel even extra op of al die idioten achter mij het ook in de gaten hebben ze moeten stoppen

Precies!
Kijk, als je de eerste bent die moet stoppen bij een calamiteit dan heb je wel wat te doen.
Bij aansluiten hoop je dat achteropkomend verkeer het niet van de motorrijder moet hebben om de file door te krijgen.
Ik heb m`n kiertje om te vluchten dan altijd wel uitgekozen...en blijf dan wel uit de buurt van vrachtwagens.
 
Schenkt tegenwoordig motor praktijk en theorie hier aandacht aan? iemand die dat weet? Mooiste is een motor met dubbel knipperlicht, maar oude motoren hebben dat niet.

(kwam 2 weken terug een dame van 60 tegen die op een hele oude motor reed zonder knipperlichten...mooi om te zien een oudere vrouw op motor, respect!)
 
ik geef helemaal niets aan , maar let wel even extra op of al die idioten achter mij het ook in de gaten hebben ze moeten stoppen
Als het even kan gelijk tussen de auto's gaan rijden zodra je in het staartje van een file komt. Wel met een heel bescheiden snelheidsverschil want veel mensen wisselen nog gauw van rijstrook dan.
 
Kijk, als je de eerste bent die moet stoppen bij een calamiteit dan heb je wel wat te doen.
Met de motor kun je eigenlijk altijd wel voorbij de calamiteit komen. Daar stoppen om te helpen is een stuk veiliger voor jezelf. En voor je eigen veiligheid zorgen is ook bij calamiteiten regel nummer 1.
 
Met de motor kun je eigenlijk altijd wel voorbij de calamiteit komen. Daar stoppen om te helpen is een stuk veiliger voor jezelf. En voor je eigen veiligheid zorgen is ook bij calamiteiten regel nummer 1.

Stel afgezet bijv. Er zijn situaties dat ook wij morgen stoppen.
 
Naast de auto stoppen. Niet er achter.

Edit: en als het mogelijk is tussen de file door rijden.
 
Linker rijstroken vind ik persoonlijk het meest link om te rijden, vaak plakkers en ongeduldige mensen.
Ik ben juist meestal daar te vinden omdat je daar de beste kans hebt tot het creëren van een veilige ruimte om je heen. En ik rij doorgaans wat sneller dan de rest.
Op de midden- en rechterstrook vind je vaak de slaaprijders die het minst met het verkeer bezig zijn.

Bij een onverwachte file knal ik de knipperlichten aan (en rij er vervolgens tussendoor).
 
Schenkt tegenwoordig motor praktijk en theorie hier aandacht aan? iemand die dat weet? Mooiste is een motor met dubbel knipperlicht, maar oude motoren hebben dat niet.

(kwam 2 weken terug een dame van 60 tegen die op een hele oude motor reed zonder knipperlichten...mooi om te zien een oudere vrouw op motor, respect!)
Het enige wat ik me weet te herinneren van de theorie, is dat het niet de bedoeling is dat je met alarmlichten tussen de file door rijdt
 
Zeker. Alarmlichten duiden op gevaar. Als je vindt dat je een gevaar bent als je tussen de file rijdt kun je beter in de file gaan staan.
En dan het voordeel opgeven dat je als motorrijder hebt, je geringe omvang kunnen inzetten om ertussen door te rijden? Als het de TS allemaal te gevaarlijk is om aan het reguliere verkeer deel te nemen dan zou thuisblijven het beste advies zijn. We kunnen toch niet rekening gaan houden met de stoornissen van medeweggebruikers. Krijgen we straks van die gekleurde vlaggetjes die aangeven waarmee je rekening moet houden als er weer een op je af komt. Het word ook steeds debieler in de wereld.
 
gevraar = gevaar ^_^)

Steek af en toe mijn hand op als signaal dat er een file is, wat zou volgens jouw de beste signaal zijn , als je geen dubbele knipperlicht hebt achter? Politie steekt ook zijn hand op met palm naar bestuurder, dat is ongeveer dezelfde teken of niet?

Edit: zat in een bocht, een andere auto plakte achter mij. Ik stak mijn hand op en remde wat zodat ie kon opmerken dat er iets gaande was.
Gelukkig merkte ie het op en remde ook af. Linker rijstroken vind ik persoonlijk het meest link om te rijden, vaak plakkers en ongeduldige mensen.
Ik heb echt nooit plakkers, tenzij er weer iemand voor mij rijdt, en de linkerbaan is om vlot in te halen, niet om te blijven hangen en mensen op te houden ;)
 
In de rijprocedure van het CBR staat anders toch dat het gebruik van alarmlichten in een file niet is toegestaan ;)
Daarom dat TS achterstevoren loopt te zwaaien naar plakkertjes. Hij heeft niet eens alarmlichten. Zal ook niet lang duren en dan kunnen we in de kranten lezen “motorrijder klapt achterstevoren op tankauto en komt om tijdens grote explosie”….

tussen de file door rijden wordt gedoogd als ik me niet vergis , persoonlijk doe ik het niet
Ik meen me ter herinneren dat er inmiddels regelgeving voor is dat stelt dat het mag mits met gepaste snelheid. Voorheen was het gedoogd maar als dan alles stil staat en jij rijd er met max snelheid tussendoor omdat dat gedoogd is dan gaat het alsnog snel fout.
 
Terug
Bovenaan Onderaan