Aangeven File gevraar

tussen de file door rijden wordt gedoogd als ik me niet vergis , persoonlijk doe ik het niet
QWIkkBjAJKXUwxa-800x450-noPad.jpg

Je vergist je.
nogal een kwalijke ook, vind ik. 🙄
 
Daarom dat TS achterstevoren loopt te zwaaien naar plakkertjes. Hij heeft niet eens alarmlichten. Zal ook niet lang duren en dan kunnen we in de kranten lezen “motorrijder klapt achterstevoren op tankauto en komt om tijdens grote explosie”….


Ik meen me ter herinneren dat er inmiddels regelgeving voor is dat stelt dat het mag mits met gepaste snelheid. Voorheen was het gedoogd maar als dan alles stil staat en jij rijd er met max snelheid tussendoor omdat dat gedoogd is dan gaat het alsnog snel fout.
ah , ze hebben dus weer wat veranderd :-)
 
maar wat is nou jullie probleem dan ? ik weet wel dat het toch nooit goed is in dit forum maar wat is het probleem ? dat ik er niet tussendoor wil rijden ?
Zoek even op het motorforum op het woordje "gedoogd", dan zie je dat dit al in heel veel topics is uitgelegd. Het gaat niet om het niet tussen de file doorrijden, maar op het feit dat je het over gedogen hebt.

On-topic: ik kijk ook wat degene die achter mij rijd doet. Ik heb dubbele knipperlichten en die zet ik wel eens aan, maar als ik denk dat degene achter mij de file niet heeft gezien, dan zorg ik ervoor dat ik er in ieder geval niet tussen zit als die auto niet remt.
 
Zoek even op het motorforum op het woordje "gedoogd", dan zie je dat dit al in heel veel topics is uitgelegd. Het gaat niet om het niet tussen de file doorrijden, maar op het feit dat je het over gedogen hebt.

On-topic: ik kijk ook wat degene die achter mij rijd doet. Ik heb dubbele knipperlichten en die zet ik wel eens aan, maar als ik denk dat degene achter mij de file niet heeft gezien, dan zorg ik ervoor dat ik er in ieder geval niet tussen zit als die auto niet remt.
en dat is nou werkelijkwaar het grote probleem ?? zucht , wat een geneuzel weer
 
Ik geloof dat je de humor er niet van inziet, klopt dat?
nou , de broek zakt me er wel eens van af dat je werkelijk niets kunt zeggen soms zonder dat er weer een of andere kwibus ergens een probleem mee heeft , de humor vergaat me vaak wel een beetje op dit forum jammer genoeg
 
wat een geneuzel weer
dat is precies de bestaansreden van dit prachtige forum. O-)

Het ging me inderdaad om de term gedogen. Dat is al zo vaak uitgelegd dat het me oprecht verbaasd dat er nog mensen zijn, die zelf motorrijden notabene, die dat niet weten. Tja sorry, persoonlijk frustratie puntje van mij. B|
 
Laatst bewerkt:
... Waarom is een aarbei rood? .......................................................................................... omdat hij/zich schaamt voor de puisjes. Hoppa! Grap ^_^)
 
Ik meen me ter herinneren dat er inmiddels regelgeving voor is dat stelt dat het mag mits met gepaste snelheid. Voorheen was het gedoogd maar als dan alles stil staat en jij rijd er met max snelheid tussendoor omdat dat gedoogd is dan gaat het alsnog snel fout.
Die regelgeving is er al sinds pak hem beet 1994. Dat een kleine krullebol op een kistje en een gewezen politieagent het altijd hebben gehad over gedogen is voor menig jurist een reden geweest om een briefje dan wel mailtje te sturen. Daar is alleen nooit iets mee gedaan want ze moesten toch die aso motorrijders te kakken zetten. Fileren zoals met 3 op 2 banen rijden heet is nooit verboden geweest en dus volgens de wet toegestaan. We hebben alleen met elkaar afgesproken dat we dat op een bepaalde manier doen. Linker 2 rijbanen, niet harder dan 50 etc etc. Het mag dus al heel lang. Alleen kan een agent het altijd op het kapstokartikel 5 gooien, je mag namelijk geen gevaar voor jezelf of voor een ander zijn.
 
nou , de broek zakt me er wel eens van af dat je werkelijk niets kunt zeggen soms zonder dat er weer een of andere kwibus ergens een probleem mee heeft , de humor vergaat me vaak wel een beetje op dit forum jammer genoeg
René, je beledigd voelen is een keuze. Ik veeg ze weg zoals de platjes in m’n kruis en die jeuken pas echt.
 
Die regelgeving is er al sinds pak hem beet 1994. Dat een kleine krullebol op een kistje en een gewezen politieagent het altijd hebben gehad over gedogen is voor menig jurist een reden geweest om een briefje dan wel mailtje te sturen. Daar is alleen nooit iets mee gedaan want ze moesten toch die aso motorrijders te kakken zetten. Fileren zoals met 3 op 2 banen rijden heet is nooit verboden geweest en dus volgens de wet toegestaan. We hebben alleen met elkaar afgesproken dat we dat op een bepaalde manier doen. Linker 2 rijbanen, niet harder dan 50 etc etc. Het mag dus al heel lang. Alleen kan een agent het altijd op het kapstokartikel 5 gooien, je mag namelijk geen gevaar voor jezelf of voor een ander zijn.
Ik weet nu niet of ik hier wat van geleerd heb of dat het bij het oude is gebleven..:$
 
als ik vind dat een koekblikker wat al te aandachtig m’n nummerplaat aan het bestuderen is;
Dan ga ik wat ‘pendelen’ om mijn ideale plek op de weg. Niks extreems, maar het maakt je net wat zichtbaarder. Heeft te maken met hoe ogen functioneren. 9 van de 10 automobilisten nemen dan vanzelf wat meer afstand.

Werkt voor mij prima, ook bij het aantreffen van een file. Snelheid eruit, even blijven meehobbelen in het staartje van de file. Totdat alle automobilisten uit gespeeld zijn met paniekerig van baan wisselen (in de hoop een nano seconde tijdswinst te pakken) en dan lafjes een tussendoor pruttelen 😊

Voorwaarde is wel dat de koekblikker niet te druk is met z’n telefoon/tablet/make up. Maar dan helpen blauwe lampen en sirenes ook niet echt perfect meer 😅
 
als ik vind dat een koekblikker wat al te aandachtig m’n nummerplaat aan het bestuderen is;
Dan ga ik wat ‘pendelen’ om mijn ideale plek op de weg. Niks extreems, maar het maakt je net wat zichtbaarder. Heeft te maken met hoe ogen functioneren. 9 van de 10 automobilisten nemen dan vanzelf wat meer afstand.

Werkt voor mij prima, ook bij het aantreffen van een file. Snelheid eruit, even blijven meehobbelen in het staartje van de file. Totdat alle automobilisten uit gespeeld zijn met paniekerig van baan wisselen (in de hoop een nano seconde tijdswinst te pakken) en dan lafjes een tussendoor pruttelen 😊

Voorwaarde is wel dat de koekblikker niet te druk is met z’n telefoon/tablet/make up. Maar dan helpen blauwe lampen en sirenes ook niet echt perfect meer 😅

Ik ga precies voor de bestuurder rijden, kunnen ze niet meer langs je heen kijken en nemen ze ook wat meer afstand. Als ze dan van rijpositie wissel ik net zo goed mee, na drie keer heen en weer sturen houden ze wel afstand :+
 
Ik ga precies voor de bestuurder rijden, kunnen ze niet meer langs je heen kijken en nemen ze ook wat meer afstand. Als ze dan van rijpositie wissel ik net zo goed mee, na drie keer heen en weer sturen houden ze wel afstand :+

Je ‘dwingt’ hun ogen om jou waar te nemen als het ware. Nice.
YouTuber fortnine heeft er wel een leuk filmpje over gemaakt. Dat gaat over de werking van menselijk zicht en waarom wij motorrijders daardoor vaak niet gezien worden. Zelfs al rijd je recht voor hun bakkes. Ben ff te lui om het filmpje te linken, maar vond het heel interessant.
 
In de theorie, vers 2 jaar geleden behaald: in de file tussen de 2 banen door rijden met de motor mag mits het verkeer niet sneller rijdt dan 50km/u en het verschil in snelheid tussen motor en file mag niet meer bedragen dan 10km/u.
Goddank weinig files waar ik rij en als ik rij. Mocht zoiets toch voorkomen dan zorg ik dat ik voldoende ruimte heb en dat ik gezien wordt door bijvoorbeeld de rem wat langer te laten slepen en iets te zigzaggen (breed maken). Vervolgens zorgen dat je een gat vind of tussen de rijen door varen.
 
gevraar = gevaar ^_^)

Steek af en toe mijn hand op als signaal dat er een file is, wat zou volgens jouw de beste signaal zijn , als je geen dubbele knipperlicht hebt achter? Politie steekt ook zijn hand op met palm naar bestuurder, dat is ongeveer dezelfde teken of niet?
Ben je politie?
Is het antwoord nee? Doe dan maar normaal. Breng jezelf in veiligheid in plaats van de held uit te hangen.
Is het antwoord ja? Keerl je had beter moeten opletten bij de academie. Terug naar de afdeling parkeerwacht jij!
 
Ben je politie?
Is het antwoord nee? Doe dan maar normaal. Breng jezelf in veiligheid in plaats van de held uit te hangen.
Is het antwoord ja? Keerl je had beter moeten opletten bij de academie. Terug naar de afdeling parkeerwacht jij!
Als een wout z’n klauw opsteekt dan zwaai je terug. Gaan er lampies knipperen met stop pliesie dan moet je in de ho ijzers.
 
Who cares? Trappen met dat hok!
Dus niet achterstevoren zitten en :Wdus bedoel je of doe je dat daarna?

Het is ook zo verwarrend allemaal. TS hept altoos van die spitsvondige vraagsels als, mag ik door rood? Moet ik zwaaien in de file? Waarom is de lucht blauw en hoe ga ik om met die verontwaardiging die ik voel over heel irrelevante zaken? En zulks meer. De skai is de lemons…
 
Terug
Bovenaan Onderaan