Aangevreten radiateurslangaanluitingen opnieuw spuiten?

El Snorro

MF veteraan
19 jun 2007
24.455
0
de aansluitingen voor mijn radiateurslang zijn een beetje aangevreten door de koelvloeistof en het alg.
Ik wil deze nu opnieuw spuiten, net zoals de rest van mijn carters.
Ik wil de carters eerst schuren en ontvetten, goed afplakken (lagers etc) en dan eerst een laagje zinkspray erop, vervolgens een verse laag zwart, en tenslotte nog een laagje blake lak.

Is dit de correcte procedure voor zo'n behandeling van de carters?

En hoe haal ik alg (groene tikken) uit mijn koelsysteem (is daar een toevoeging voor ofzo?)

Hier wat foto's, genomen met mijn telefoon dus niet al te beste kwaliteit
Afb105.jpg

Afb106.jpg

Afb107.jpg

Afb108.jpg
 
er bestaan wel goedjes voor die de alg "laten verdwijnen"

Als je gewoon koelvloeistof gebruikt had ipv kraanwater krijg je nooit alg.
De alg kan niet leven in een koelvloeistofrijke omgeving. En koelvloeistof bestaat uit demiwater en glycol.

Meestal verhouding 40 % glycol / 60% water.

Dan kan er nooit alg voorkomen in je systeem.


Waarschijnlijk als je alles leeghebt en weer vult met koelvloeistof het de eerste tijd een heel stuk beter gaat worden.

Daarna zul je weer af moeten laten en nieuwe erin doen.


NOOIT MEER WATER VULLEN DUS!!!
 
Gootsteenontstopper met warm water werkt perfect! Doe het wel buiten, en niet de lucht inademen...

Dadragon: Water heeft inderdaad een aantal nadelen, maar het heeft wel zeer goede koeleigenschappen (en daar kunnen zelfs de meeste koelvloeistoffen niet tegenop).
 
Zink op aluminium is misschien niet de meest ideale oplossing i.v.m. galvanische werking.
Zelf doe ik alles met rustoleum, diverse kleuren en weinig voorbewerking nodig.
Heb 't gebruikt voor vrouw d'r treeplanken en na 6 jaar was er nog niks te zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan