Aangrijpingspunt koppeling veranderd, Aprilia RS 125

PeterRS

MF'er
18 apr 2011
203
0
Badhoevedorp
Dag allemaal,

Ik heb de koppelingsplaten van mijn rs 125 vervangen, ik heb alles volgens het werkplaatshandboek gedaan, en daarna de kabel afgesteld. De eerste paar dagen deed de koppeling het weer perfect, echter begin ik nu een aantal problemen te krijgen. Namelijk:

1. de koppeling slipt al snel als ie koud is.
2. het aangrijpingspunt veranderd soms spontaan.

Wat kan hier nu de oorzaak van zijn? Ik weet zeker dat de binnen en buiten kabel niet bewegen, en dat de kabel zelf goed is afgesteld.

Alvast bedankt :)
 
Waarschijnlijk heb je speling helemaal uit de kabel gesteld: hier moet een klein beetje resteren!

Nee, dat heb ik niet. Zoals ik al zei, weet ik zeker dat de kabel goed zit. Dus ook de speling die hij hoort te hebben, en ook het mechanisme bij de drukplaat heb ik opnieuw gesteld.

IK ben bang dat er idd iets niet goed zit. Ik zal de boel weer loshalen om te kijken wat er verkeerd zit.
 
Kijk de koppeling na, zit waarschijnlijk iets los. Wacht hier niet mee, straks loopt er een bout of moor los en is de ravage niet te overzien, bovendien kan een defecte koppeling vastslaan en dan kun je echt gigsntisch op je plaat gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan