Aanhaalkoppel cilkopmoeren RM 125

Martijntje

MF veteraan
28 feb 2003
7.813
3
NL
zo...paar vrienden van me hebben ff hun '92 RM 125 tjoent bij me in de garaasj gedumpt, want daar ga ik ff een neie zuiger inzetten enzo.
Maar ik wil het wel goed doen en niets slopen en aangezien ik toch een momentsleutel heb wil ik graag ff de aanhaalkoppels weten zodat ik de boel niet mol.

ik heb ook een keer mijn kleppendeksel aangedraaid met een momentsleutel, maar fuk heej ik dacht echt dat die momentsleutel niet werkte zo hard moest ik hem aantrekken.
Hij stopte precies op het punt waarvan ik dacht dat bij iets verder de hele boel aan stront draait.
Gewoon vast, stevig vast maar niet te gek ('t is aluminium)

newtonmetertje of 20-25 moeten ze vast geloof ik (iig bij honda :P ) maar ze zullen bij suzuki ook wel vast zitten met m8jes :-)

hmm kop hoeft er niet vanaf
heb nu gewoon cil/kop in 1 keer eraf gehaald.

WHY? wat is het probleem bij kop+cylinder in een keer loshalen??? dat is alleen beter dat je de koppakking niet hoef te vervangen! kan hij niet gaan lekken ook als hij dat niet deed.

zit geen kool in de kop....en als ie dat nou es ff meteen zei...
loze opmerkingen altijd...

WHY? wat is het probleem bij kop+cylinder in een keer loshalen??? dat is alleen beter dat je de koppakking niet hoef te vervangen! kan hij niet gaan lekken ook als hij dat niet deed.

koppakking hoef je zowiezo niet te vervangen want dat zijn kevlarringen & geen papier pakkingen.

Je kan ze dr inlaten zetten, wordt ook vaak gedaan bij brommers :P . Ze draaien dan bij LC 2 groeven & bij AC 1. Hier kunnen dan de kevlarringen in worden gestopt

Terug
Bovenaan Onderaan