Aanhanger achter motor

Kire

MF veteraan
7 aug 2003
1.281
82
Rotterdam
Wie-oh-wie heeft er ervaring met een aanhanger achter de motor? Vragen waar ik mee zit:
- Hoe rijdt dat (merk je er veel van, wat is je rijstijl, welke motor rijd je)?
- Wat kost zo'n ding en waar moet je op letten?
- Hoe monteer je hem achter de motor?
- ...

Ben benieuwd...
 
Hoewel ik het nut er niet van begrijp kun je meer achter een motor hangen dan je voor mogelijk houdt. Even wat impressie beelden:

gl1800_trailer_v.jpg

P6090002Small.jpg

retrieverbargning.jpg

Prototype.jpg


Maar wat was je vraag? O, ja hoe het rijdt. Het beperkt je duidelijk in je vrijheid eigenlijk net zoals een auto dat vaak doet!
 
Laatst bewerkt:
Ik zie toch liever een motor op een aanhanger achter de auto

Anders heb je alleen de nadelen.
Kan je niet inhalen en zit je toch in de file in de regen en kou
 
Heb eens een Pan European getest met trekhaak, maar aanhanger niet meegekregen...
Later, helaas enkele weken voordat ik eindelijk een ABS-Pan kocht, had die zelfde meneer zijn Pan verkocht maar zijn trekhaak en aanhanger nog steeds te koop... Eeuwig spijt van...

Veel kennissen van me hebben aanhangers, van CB400's, via Harleys tot 1600CC BM(V)W's op gas. Je gaat er een beetje meer als een auto van rijden.

Let overigens goed op als je zo'n ding koopt: in Duitsland mag je maar 60(!). Meneer de politieagent schijnt daar ook wel door te hebben dat 60km/h DOOD-link is op de Deutsche Autobahn, maar als je 110 rijdt, pakken ze je wel voor 50 te hard!!!

Je hebt de specificaties al doorgelezen waar zo'n ding aan moet voldoen?
Afmetingen aanhanger?

Wilde graag de foto van een Diversion met caravan erachter posten, uit de Motor van een paar jaar geleden, maar kon 'm op het net niet vinden. (Kan dan ook andere motor, of ander blad zijn geweest)
 
Als die limiet in Duitsland klopt dan kan dat je vakantie zwaar verzieken.

Ik neem aan dat het meerendeel de aanhanger daarvoor gebruikt.
En door Duitsland moet......

Wie weet moet je ook nog TOL betalen?????????????//
 
ik heb een 350 liter bakkie achter mijn fiets. Wegligging is prima, ik merk vaak niet dat hij er achter hangt.
Afgeladen de bergen in is iets minder, maar met een zware fiets beslist geen probleem.
bakkies zijn nieuw niet goedkoop, maar buiten het seizoen (NU!)te vinden voor ~500 euro. Pas op met zelfbouw.
Voor een aanhanger heb je natuurlijk een aanhanger nodig en deze zijn (helaas) niet standaard leverbaar (met uitzondering van goldwing?)Deze moet dus op maat worden gemaakt (kosten ~500 euro) Een gebruikte trekhaak (voor jouw type motor)worden soms te koop aan geboden voor < 100 euro, maar je moet hiermee geluk hebben.
De trekhaak wordt ergens op het frame gebout (afhankelijk van de mogelijkheden) en de "stekkerdoos"wordt aangesloten op de electronica van de motor.
een "freebird" (1 wiel aanhanger) werkt niet met een trekhaak maar met een kruiskoppeling die ook met maatwerk op de motor wordt bevestigd.
 
Laatst bewerkt:
sleurbakje mag niet meer wegen dan de helft van het gewicht van de motor..
Zet zoden aan den dijk met een 400cc tje van 140kg, mag je er dus maar 70kg achter hangen en je moet 80 sukkelen op de snelweg..
Lijkt mij niet echt leuk..
 
Tja, als je dan een karretje koop van 50 KG kan je nog maar 20 KG laden;
beter investeren in koffers!

Met een motah van 300 KG }) is dit probleem wat minder groot....
 
sleurbakje mag niet meer wegen dan de helft van het gewicht van de motor..
Zet zoden aan den dijk met een 400cc tje van 140kg, mag je er dus maar 70kg achter hangen en je moet 80 sukkelen op de snelweg..
Lijkt mij niet echt leuk..


ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan heb maar zet even een link om je onzin te bevestigen.
 
....
Veel kennissen van me hebben aanhangers, van CB400's, via Harleys tot 1600CC BM(V)W's op gas[b/]. Je gaat er een beetje meer als een auto van rijden.

.....



het kan haast niet missen dat we een gemeenschappelijke kennis hebben
 
het kan haast niet missen dat we een gemeenschappelijke kennis hebben

(1)En jij bent ook van oost naar west getrokken? (Ik werk tegenwoordig in Delft, woon in Pernis en zie ik je bij de Bata???)

(2)Ik ben blij dat ik dat van die Duitse snelweg waarschijnlijk niet helemaal goed had of dat het inmiddels veranderd is.

(3)Aanhangergewicht was/is wel afhankelijk van gewicht motor. Ik meen inderdaad de helft +20kg. Voor mijn motah van 300kg :P dus 170kg totaal

Aangaande (2) en (3): deze site beweert weer wat anders...
http://www.goldwinginfo.dds.nl/pages/nl/regels.html

 
Laatst bewerkt:
laat ik het zo zeggen, ik ken iemand die een oude bmw heeft omgebouwd met een 1600 cc vw motor en een lpg installatie. lijkt mij niet dat er vele honderden motoren aan deze specs voldoen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan