aanhanger bouw

SageCloud

MF veteraan
12 sep 2002
1.303
0
Beste hulpverleners. :)

Ik ben druk bezig met een aanhanger, maar nu ontstaan er een paar probleempuntjes waar ik jullie hulp erg bij zou waarderen. :Y

Ik ben op zoek naar een zaak/persoon/iemand/iets die voor mij een goot zou kunnen leveren waar je een motor in zou kunnen plaatsen, zoals op de meeste motoraanhangers. Liefst natuurlijk RVS of Alu. Waar moet ik daarvoor terecht? En wat zou zoiets gaan kosten?
 
Ze verkopen niet direct maten die ik zoek geloof ik. Ze gaan in een stalen U profiel tot 60 mm zie ik. Maareh...met een 180 achterband red je dat niet hoor... -O-
het mooiste zou natuurlijk voor een iets minder breed profiel dan achter, aangezien je voorband toch altijd minder breed is dan de achterband :)
 
Waarom een goot, kijk eens op motorsteun.nl (nee heb geen aandelen) als je een beetje handig bent kun je zo iets ook wel zelf maken. hoef je hem achter alleen nog maar vast te zetten met een spanbandje :)

RFast
 
kijk eens op marktplaats bij aanhangers. ik heb daar ergens gezien dat iemand uit helmond zoon gooten te koop had .veel sucses :P
 
Waarom een goot, kijk eens op motorsteun.nl (nee heb geen aandelen) als je een beetje handig bent kun je zo iets ook wel zelf maken. hoef je hem achter alleen nog maar vast te zetten met een spanbandje :)

RFast

Pfff....dat ziet er gelikt uit...maareh...die prijzen staan me niet aan. '( Is meer dan dat karretje waard gaat worden. :P

Daarbij, voordat je zelf zoiets redelijk gefabriceerd hebt ben je al een paar avondjes verder. :P
 
Pfff....dat ziet er gelikt uit...maareh...die prijzen staan me niet aan. '( Is meer dan dat karretje waard gaat worden. :P

Daarbij, voordat je zelf zoiets redelijk gefabriceerd hebt ben je al een paar avondjes verder. :P

Je woont ***** in de drie B hoek! Stikt daar van de constructie bedrijven! Die kunnen dat zo voor je op maat maken...
 
Als je een kar maakt neem ik aan dat je kan lassen. Las dan twee hoekprofielen aanelkaar als het niks mag kosten. Kun je wel vinden bij de oud ijzerboer.
 
Je woont ***** in de drie B hoek! Stikt daar van de constructie bedrijven! Die kunnen dat zo voor je op maat maken...


Ik heb dat al eens geprobeerd, maar je wordt niet altijd zo welkom ontvangen als je zou denken hoor... :+

Suggesties welk bedrijf ik kan aanspreken?? Toevallig een kennisje ergens hebben werken?? ;)
 
ik heb alu oprijgoten, gewoon regelmatig bij de oudijzerboer langs totdat ie wat geschikts had liggen, was iets van 10 euro daarvoor kwijt...
(twas nieuw spul hoor afval van de industrie)
 
Ik heb als goot op mijn eigenbouwwagentje gewoon een u-profiel gebruikt. Inzagen in V vorm, buigen en weer vast lassen.
Als oprijplank heb ik een ingekorte steigerplank (sterk zat) die opgeborgen zit onder de wagen en vastgezet wordt met dezelfde bout waarmee de lichtlijst vast zit. Dus bout eruit, lichtlijst wegdraaien, plank eronderuit en opladen maar...

full
 
full


Werkt perfect.

Je achterwiel zt je gewoon vast met een spanband over de breedte van de wagen die je één keer rond de velg laat gaan.
Tip: zet aan de zijkant metalen ogen in de laadvloer, ideaal om 'm aan vast te zetten.
 
(Afbeelding)

Werkt perfect.

Je achterwiel zt je gewoon vast met een spanband over de breedte van de wagen die je één keer rond de velg laat gaan.
Tip: zet aan de zijkant metalen ogen in de laadvloer, ideaal om 'm aan vast te zetten.

Ziet er gelikt uit! :)

Ik zal inderdaad eens een paar keer langs de oudijzer boer fietsen. :Y

Waar heb jij dat U profiel vandaan?? :?
 
Als je wat dichterbij woonde kon je bij mij gratis een U-profiel ophalen .
1.50 mtr lang , 17 cm breed en 7 cm hoog .( bedoelt als oprijplank )
Ben ook bezig met motoraanhanger .
Maar ik ga de oprij plank van een strip aluminium traanplaat maken .

Grtzzzzzzzz Knut
 
Ziet er gelikt uit! :)

Ik zal inderdaad eens een paar keer langs de oudijzer boer fietsen. :Y

Waar heb jij dat U profiel vandaan?? :?
Reststukje, geregeld via een aannemersbedrijf. Wordt veel gebruikt om dragende muren te stutten en dat soort zaken. Koste me helemaal niks.
Ik heb bewust gekozen om alleen voor het voorwiel een stuk profiel te gebruiken. De breedtemaat is makkelijk te krijgen en alleen een goot voor het voorwiel is ruim voldoende (mits je het achterwiel zijdelings fixeerd met een spanband).
 
Bij http://www.rabbe.nl/ verkopen ze kant en klare rijplaten voor de motorfietsen. Er zit zelfs al een beugel op waar het voorwiel ingereden kan worden. Het waren volgens mij alu rijplaten.

Toen ik daar was (november 2005) koste de rijplaten € 68,- ex btw. Ze hebben daar ook de oprijplaten maar ik weet niet meer wat die toen koste.

suc6 met de bouw
 
Als je wat dichterbij woonde kon je bij mij gratis een U-profiel ophalen .
1.50 mtr lang , 17 cm breed en 7 cm hoog .( bedoelt als oprijplank )
Ben ook bezig met motoraanhanger .
Maar ik ga de oprij plank van een strip aluminium traanplaat maken .

Grtzzzzzzzz Knut
Hallo Knut,

Ik woon net achter eindhoven en ben ook nog op zoek naar een profiel voor mijn aanhanger.
Geld dit aanbod ook voor mij??

Ps. you got mail
 
Terug
Bovenaan Onderaan