aanhanger huren of busje?

jona

MF'er
22 mei 2004
67
0
vlaardingen
heren, dames,

Ik heb mijzelf een cb 250 brik cadeau gedaan. Deze moet echter nog wel even van
Gouda naar Vlaardingen vervoerd worden ( motor rijd nu niet ).
Moet nu of een aanhanger huren of een busje waar hij in past.
Aanhanger is goedkoper denk ik dan een busje huren. Ben echter bang dat het ding van mijn aanhanger afdonderd, zou niet weten hoe ik dat ding vast moet of kan zetten, plat neerleggen lijkt mij ook geen optie.

Iemand nuttige tips, evaringen etc?

Gaat heel goed met een plank de motor erop en eraf halen (wel even aan het eind van de plank 2 spijkers erin slaan, zodat de plank achter de achterklep haakt), dan in de aanhangwagen het voorwiel in de hoek rechtsvoorin zetten, achterwiel tegen de linkerzijkant. De motor met een paar spanbanden aan de handvaten de vering in trekken, aan de achterkant een spanband door het wiel heen en aan de aanhanger vast.

Zo heeft mijn broertje een motor opgehaald.

Bij mijn eigen motor heb ik

de motor gewoon recht erin gezet en aan beide kanten met spanbanden om de handvaten de vering voor in getrokken en achter aan de frames van de duosteppies de achterkant de vering in getrokken. Nog even een spanband om het voorwiel heen en en aan de aanhanger vast zetten. en die motor gaat nergens meer heen. (ja alleen waar jij heen gaat dan).

Ik heb mijn motor in een dichte boedelbak vervoerd. Zit een stalen frame in waar je je motor met spanbanden en spinnen vastgezet prima in kan vervoeren.

ik heb zelf een busje en ik wilde als ik m'n motor op ging halen het in dit busje doen, of raden jullie het af om het in een busje te vervoeren en is het enige goede middel zo'n aanhanger?

Gaat heel goed met een plank de motor erop en eraf halen (wel even aan het eind van de plank 2 spijkers erin slaan, zodat de plank achter de achterklep haakt), dan in de aanhangwagen het voorwiel in de hoek rechtsvoorin zetten, achterwiel tegen de linkerzijkant. De motor met een paar spanbanden aan de handvaten de vering in trekken, aan de achterkant een spanband door het wiel heen en aan de aanhanger vast.

:^ Zo heb ik mijn motor een paar maanden geleden ook vervoerd. Als je hem inderdaad gewoon goed in zijn vering trekt met een spanband en het voorwiel in een hoek zet en het achterwiel tegen de zijkant zet, dan gaat hij geen kant meer op.

ik heb zelf een busje en ik wilde als ik m'n motor op ging halen het in dit busje doen, of raden jullie het af om het in een busje te vervoeren en is het enige goede middel zo'n aanhanger?

Een busje moet ook prima te doen zijn, als je maar een goede manier hebt om je motor vast te zetten. Dus van die houten planken aan de zijkant of goede bevestigingsogen in de bodem of iets dergelijks.

busje of aanhanger gaat bijde goed. Trek je motor met spanbanden lekker in zijn veren en doe een tay-rap om je voorremhendel.

Of vraag ff iemand mee die al eerder zoiets heeft gedaan. En altijd rustig rijden natuurlijk.

succes.

Terug
Bovenaan Onderaan