Aankoop 25KW

Oblivion

Rookie
13 dec 2007
8
0
Greetings iedereen,

ik heb net 2 jaar mijn rijbewijs en ga nu overstappen op een 25KW motor. Maar helaas heb ik niet zoveel verstand van motoren, toch niet op vlak van welke er bestaan en of ze geschikt zijn... Misschien eerst even wat ik verwacht van mijn motor:

soepel de 100 halen op vlakke wegen zonder wind.
rijplezier en goede besturing
geschikt voor een beginner
eerder voor de stad en banen tot 90 km/h maar toch graag de mogelijkheid om een eindje autostrade te doen, desnoods op het traagste vak.
goedkoop ! Zeer belangrijk feitje... als student gaat al mijn geld naar pintjes kopen :-D

Welke 25KW motoren raden jullie me aan ???

Ik dacht aan de Yamaha YBR 125 (maximum 2200 €) of de aprilia rs 125 (duurder :( ). Eerlijk gezegd vind ik de YBR mooier en zijn de recensies voor de YBR beter, dus gaat mijn voorkeur naar de YBR.... Maar over deze motoren zijn al topics genoeg! dus, praat liever over andere motoren en je ervaringen ermee.

Thanks ! :}
 
je hebt 2 jaar je rbw, en gaat nu toch op 25kw rijden :? ik zie die link niet helemaal

Maar wat dacht je van een gs 500.. verder is het allemaal zoekwerk, want die vraag van jou is 478293054732189473219047304809 keer gesteld.
 
GS500E is een hele leuke stuur fiets en beginners fiets
Ik haal met die van mij ongeveer de 160km met toch een aardig harde wind tegen.
en zit gewoon rap aan de 100/140

Dus je bent aan het kijken voor een tweetakt dit vergt ook weer wat meer onderhoud als 4takt maar daar zijn genoeg topics over dus daar ga ik niet verder op in.

Effe posen dan maar wat je met een GS ongeveer kan O-)

0e083d246f25f39bd43b76185e0682f3


Maar er zijn natuurlijk nog wel wat meer keuzes die je heb voor een beginners/25kw/stuurfiets :]
 
je hebt 2 jaar je rbw, en gaat nu toch op 25kw rijden :? ik zie die link niet helemaal

Maar wat dacht je van een gs 500.. verder is het allemaal zoekwerk, want die vraag van jou is 478293054732189473219047304809 keer gesteld.

Misschien wel 2 jaar auto :? :?

Als je 2 jaar motor hebt vind ik het rijden met 25kw ook een beetje :?
 
Laatst bewerkt:
suzuki sv 650s (vanaf 2003) 25kw op cdi. bij de meeste dealers kan je erg goed onderhandelen.

heb zo'n 450 euro kunnen afdingen. cdi, duo kap gratis en nog een wat van de prijs af.

0 tot 140 erg rap, 140 tot 160 gaat wat langzamer, 160 tot 180 nog langzaamer (dit was met tegenwind)

prijs ligt begint rond de 4000 voor het 2003 model met leuke extra's 2ehands
 
suzuki sv 650s (vanaf 2003) 25kw op cdi. bij de meeste dealers kan je erg goed onderhandelen.

heb zo'n 450 euro kunnen afdingen. cdi, duo kap gratis en nog een wat van de prijs af.

0 tot 140 erg rap, 140 tot 160 gaat wat langzamer, 160 tot 180 nog langzaamer (dit was met tegenwind)

prijs ligt begint rond de 4000 voor het 2003 model met leuke extra's 2ehands
het moest goedkoop zijn he :P dan is een nieuw model sv niet de eerste keus denk ik :D (ik heb trouwens oud model O-) )

ik zou inderdaad gaan kijken voor een 4tact van ongeveer 500cc ofzo, heb je tenminste genoeg koppel...
de 125cc 2tactjes zijn wel leuk voor stadsverkeer denk ik, maar denk dat je er snel verveeld van raakt :P maja ieder zn eigen he
zoals gezegd staat de gs500 bekend om zn goede eigenschappen voor beginners... net als de er-5 en cb500 bijvoorbeeld...
 
het moest goedkoop zijn he :P dan is een nieuw model sv niet de eerste keus denk ik :D (ik heb trouwens oud model O-) )

ik zou inderdaad gaan kijken voor een 4tact van ongeveer 500cc ofzo, heb je tenminste genoeg koppel...
de 125cc 2tactjes zijn wel leuk voor stadsverkeer denk ik, maar denk dat je er snel verveeld van raakt :P maja ieder zn eigen he
zoals gezegd staat de gs500 bekend om zn goede eigenschappen voor beginners... net als de er-5 en cb500 bijvoorbeeld...

Ook oud model sv is eigenlijk te duur in dit geval denk ik. Een andere mooie beginnersfiets is dan inderdaad een GS500, en die heb je voor 1000 eu, meestal iets meer.

@ ts, heb je je motorrijbewijs al?
 
Ik heb zelf een zx-6r uit 1995 op 25kw en dat trekt prima door, heb er 3000 euro voor betaald, incl grote beurt en omzetten naar 25 kw..
Maja, je moet gewoon naar de dealer gaan en zeggen: dit wil ik, en wat heb je?
Klaar :P
 
Geen Yamaha YBR125 in ieder geval... Dat ding heeft nog niet eens 10kW, haal je daar uberhaupt de 100km/h wel mee? Ik zou toch voor een echte motor gaan.

Jazeker haal je de 100km/u wel ! 106km/u zelfs. Met pijn en moeite, boven de 80km/u moet ie er flink aan trekken. Leuke brommer voor in en om de stad, meer absoluut niet. Geen echte motor te noemen, wel een grappig ding. Ook weinig vervangingsonderdelen te krijgen (behalve origineel dan natuurlijk). Een beetje leuke uitlaat erop had leuk geweest, maar die is niet verkrijgbaar.
 
het is vooral de lage kostprijs van de YBR die me enorm aanspreekt. geef me betere alternatieven voor 2000 euro (nieuw aangekocht) binnen de 25kW en ik stap over..

En inderdaad de GS ziet er prachtig uit.
 
Waarom nieuw kopen ? De YBR is gewoon gevaarlijk op de snelweg, elke 125cc eigenlijk.
Wil je toch een 125cc, dan zou ik eerder een 2e hands Honda CBR125 aanschaffen, die lopen 120km/u (met veel geduld nog sneller) en hebben meer vermogen in huis dan een YBR -en dat is ook voelbaar-.

Ik zou dan toch eerder gaan voor een GS500e 25kw. Meer motor, loopt geknepen 160km/u, veel onderdelen verkrijgbaar en je kan tenminste veilig op de snelweg rijden. Met een YBR zit je echt met geknepen billen op de rechterbaan. Wil een auto invoegen, dan mag je hopen dat ie meer gas geeft of dat jij plek hebt om gas los te laten (en dan lang wachten voor je weer 100 rijd).

Nieuw is hartstikke leuk, maar koop gewoon een 2e hands GS voor minder geld. Ga leren rijden en koop later wat nieuws. Zo'n YBR kan je ook moeilijk kwijt. Misschien in Belgie dat ie wat sneller van de hand gaat, maar happig is niemand er op. Ik wil de YBR niet in de grond trappen hoor, wil er best hier ook een hebben staan als 2e fiets voor naar het werk ofzo, maar een motor noem ik het niet.

Maargoed, je moet het allemaal zelf weten, het is maar één van de vele tips hier op het forum. :)
 
Waarom nieuw kopen ? De YBR is gewoon gevaarlijk op de snelweg, elke 125cc eigenlijk.
Wil je toch een 125cc, dan zou ik eerder een 2e hands Honda CBR125 aanschaffen, die lopen 120km/u (met veel geduld nog sneller) en hebben meer vermogen in huis dan een YBR -en dat is ook voelbaar-.

Ik zou dan toch eerder gaan voor een GS500e 25kw. Meer motor, loopt geknepen 160km/u, veel onderdelen verkrijgbaar en je kan tenminste veilig op de snelweg rijden. Met een YBR zit je echt met geknepen billen op de rechterbaan. Wil een auto invoegen, dan mag je hopen dat ie meer gas geeft of dat jij plek hebt om gas los te laten (en dan lang wachten voor je weer 100 rijd).

Nieuw is hartstikke leuk, maar koop gewoon een 2e hands GS voor minder geld. Ga leren rijden en koop later wat nieuws. Zo'n YBR kan je ook moeilijk kwijt. Misschien in Belgie dat ie wat sneller van de hand gaat, maar happig is niemand er op. Ik wil de YBR niet in de grond trappen hoor, wil er best hier ook een hebben staan als 2e fiets voor naar het werk ofzo, maar een motor noem ik het niet.

Maargoed, je moet het allemaal zelf weten, het is maar één van de vele tips hier op het forum. :)

mwah.. een 2takt 125 is niet echt een gevaar op de weg hoor ;)
 
Wat dacht je van een CBR600F? Kan je nog lekker vlot mee rijden als je hem naar 25kw laat zetten. (das ook toevalling, ik weet nog een mooie ;) )
Maar het ligt er natuurlijk aan wat voor soort motor je wilt rijden
 
Laatst bewerkt:
mwah.. een 2takt 125 is niet echt een gevaar op de weg hoor ;)

Ja, foutje. Maar hoeveel 2 takt rijders zie je nou rijden? Ik te weinig.
Ik ga uit van 4 takt. En dan is 125cc echt te weinig. 250cc 4 takt is al aan de gevaarlijke kant omdat je al op de top van z'n kunnen zit en weinig koppel meer over houd.
 
Ja, foutje. Maar hoeveel 2 takt rijders zie je nou rijden? Ik te weinig.
Ik ga uit van 4 takt. En dan is 125cc echt te weinig. 250cc 4 takt is al aan de gevaarlijke kant omdat je al op de top van z'n kunnen zit en weinig koppel meer over houd.

Ik WAS er zelf 1.. je komt ze idd niet veel tegen...250cc 4-takt is ook niet echt super.. heb wel eens een lesmotor mee omdat ik geen ander vervoer heb. en rijd dan vaak op een cb250.. dat schiet gewoon niet op.. 130 met moeite.. ik heb liever wat marge zoals je al zei
 
In ieder geval nog eens bedankt voor de antwoorden..

Nog een klein vraagje: kent iemand soms een goede site waar de prijzen van verschillende motoren opstaan? Nieuw dan.... bvb de GS500E vind ik enkel 2e hands geprijsd. Zelfs geen prijs te vinden op de site van Suzuki...
En momenteel geen tijd om een dealer te gaan lastigvallen met mijn vragen! Examens...
 
In ieder geval nog eens bedankt voor de antwoorden..

Nog een klein vraagje: kent iemand soms een goede site waar de prijzen van verschillende motoren opstaan? Nieuw dan.... bvb de GS500E vind ik enkel 2e hands geprijsd. Zelfs geen prijs te vinden op de site van Suzuki...
En momenteel geen tijd om een dealer te gaan lastigvallen met mijn vragen! Examens...


Suzuki is gestopt met het bouwen van de GS500, daarom vind je die denk ik niet op de site van suzuki. Volgens mij kost een GS rond de 5000/5500 euro.

Maar wat voor rijbewijs heb je? 25kw of volledig?
 
Terug
Bovenaan Onderaan