Aankoop advies FZR600

Ninjaman

MF veteraan
27 aug 2003
1.154
2
(Groningen)
Hallo,

Ik ga vanavond kijken naar een FZR600 Genensis, bouwjaar 96, kmstand: 28.000

Zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten bij deze motoren?

Om de hoeveel km moeten de kleppen van deze motor gesteld worden?

Alle info over deze motor is welkom.
 
let op koppeling en olie verbruik

verdere dingen vindt je op www.fzrclub.nl

succes

dit waren de kleuren

bikepics-374413-full.jpg

bikepics-323345-full.jpg


of is het een importbak ?

bikepics-191-full.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als hij uit 1996 is moet het een fzr600R zijn.
Let daar op want een oud type 600 moet een stuk goedkoper zijn en is een mindere bike dan de R.
De R herken je aan de koplampen, fox eyes en geen enkele lens lamp of 2 ronde lampen.
Verder zijn er nog een hoop andere dingen anders maar dit valt voor een niet kenner goed zat op.


De 600R is een super goeie motor met eigenlijk geen zwakke punten, enigste wat wel "vaker" voorkomt is een slechte 2de versnelling.
Dus effe in de 2 open gooien en ook effe bij koppelen en evt gas los gas erop actie;s erbij.
Blijft ze goed in de 2 hangen dan kan er weinig fout mee zijn.
Olie verbruik is bij de 600R niet een bekend probleem.
 
Bedankt allemaal voor de snelle reacties :}

Ben bij de motor wezen kijken, vraagprijs 2800,-- kon het gelijk al meekrijgen voor 2500 euro

Volgens eigenaar en teller had hij 28.000 gelopen, vond ik opzich vreemd, de remmenschijven waren echt compleet af, als je naar stepjes keek was het rubber ook helemaal versleten veel roest op achterbrug.

Hier komt nog bij banden en ketting waren ook niet zo fris meer.

Mocht hem meenemen voor 2250 euro, heb gezegd dat ik er voor 2000 over na wil denken omdat er toch aanzienlijk wat kosten overheen komen.

Motor liep wel mooi, vond alleen als ik hem doortrok dat het blok behoorlijk wat lawaai produceerde (met een standaard demper).

Conclusie: Had er geen goed gevoel bij, opzoek naar een andere -O-
 
Laatst bewerkt:
goede keuze gemaakt dan!

als je het zelf al niet vertrouwd :)

Klopt helemaal.



Een normale FZR600R zonder al teveel kosten is echt wel onder de 2000 te koop als je even zoekt. Een hele nette in perfecte staat is wel wat duurder uiteraard.

En het zijn mechanisch gezien niet de allerstilste blokken, het is geen CBR ofzo, zeker niet als ze koud zijn. Maar als ze eenmaal op temperatuur zijn moeten die FZR-retjes toch wel redelijk normaal klinken zonder al te veel bijgeluiden.


Succes met de speurtocht.

Als je echt op zoek bent naar een FZR600R is er op de FZRclub nog wel iemand die eventueel een schitterend exemplaar in topconditie te koop heeft staan omdat hij wat nieuwers wil. Ding heeft net weer voor een vermogen een grote beurt gehad en start/loopt/rijdt schitterend mooi. Voor 2000 euro krijg je hem niet mee maar een betere FZR600R zal je niet makkelijk vinden denk ik. Het ding loopt zo hard dat hij er menig FZR1000 rijder een minderwaardigheidscomplex mee heeft bezorgt... :)

En nee hij is niet van mij en ik heb er geen enkel belang bij, maar als je meer info wilt kan je er wel een mailtje naar me aan wagen natuurlijk.

Suc6
 
Laatst bewerkt:
ja die ene ja!!!
Dat is het winnende lot uit de loterij!!!
Wil je voor een 600R gaan dan zal ik als ik jou was zeker effe de moeite gaan nemen voor de R waar Rene het over heeft.
 
Ik wou eigenlijk een andere motor kopen voor onze vakantie naar Frankrijk.

Heb nog een gevonden, ziet er erg netjes uit bouwjaar 1995 33.500 gelopen.
Fzr600r vraagprijs €2250,--

Hoe duidelijk verneem je het tweede versnellingsprobleem van deze motor?

Klopt het dat de kleppen pas bij 42.000km gesteld moeten worden
 
Laatst bewerkt:
Hoe duidelijk verneem je het tweede versnellingsprobleem van deze motor?


Kan niet missen: vertrek vanuit stilstand en schakel vrij snel bij een 4000 toeren over naar de 2. Geef vervolgens vol gas en trek helemaal door naar een 8 a 9000 toeren in de 2.

Als je ergens tijdens acceleratie in de 2 een ruk(je) voelt in de aandrijflijn is het foute boel. Het lijkt net alsof de motor een fractie van een seconde de aandrijfkracht verliest alvorens weer verder te gaan met versnellen. Als het veel erger is dan een beetje voel je gewoon een rotklap en een schok en knalt de bak in de vrij of de 3 ofzoiets, maar dat voel je wel.

Probleem is alleen als hij bijna versleten is natuurlijk, dan voel je niks en doet de bak het gewoon normaal, alleen is hij over een half jaar verrot.

In dat geval kan je mij bellen en de motor inleveren. 2 weken/2 tandwielen/1 schakelvork/ 1 pakkingset en 650 euro later heb je weer een piekfijne motor terug. Ik kan die bakken dromen inmiddels :Y


Dus zorg nou maar gewoon dat je een goede koopt, op een bakrevisie zit je niet te wachten denk ik. (ik ook niet trouwens, geen tijd)

Suc6
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag ga ik naar een fzr600r kijken *O*

Huidige eigenaar woont midden in de stad, dus ik hoop dat ik de fzr daar wel even los kan trekken in zijn 2e versnelling.
 
Laatst bewerkt:
Heb hem gekocht *O* *O*

Motor ziet er super netjes uit geen krasjes helemaal strak.
Heb uitgebreid de tweede versnelling getest en die liep mooi door zonder schokken of raare geluiden.

De motor is voorzien van stalen remleidingen en spybalalarm voor de rest helemaal orgineel. Motor heeft elk jaar zijn beurtjes gehad, zelfs het orginele yamaha boekje zat er nog bij *O*

Kortom, had een zeer goed gevoel bij deze motor, nou maar hopen dat ie goed blijft.

Bouwjaar van de motor 1995, kmstand: 33.000

Foto's volgen nog *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan