Aankoop Aprilia RS 250;

Adonis

Die hard MF'er
13 mei 2002
577
0
DELFGAUW
We zijn een beetje aan het rondkijken voor een motor voor mijn vriendin.....

De RS 250 kwam ter sprake, en die vind ze toch wel erg leuk....
En ik natuurlijk als Mille rijder, kan haar geen ongelijk geven.....

MAAR: Er zijn een aantal voordelen te bedenken.....maar ook een aantal nadelen....

Kunnen jullie mij een beetje helpen? En samen met mij kijken of we een juiste beslissing nemen....
Hij is puur voor de fun, dus geen woon-werk verkeer.....
Ik ben wel handig, maar heb -bijna- geen tijd om te sleutelen (dus hij zou altijd naar een dealer gaan)....

Ik hoop dat jullie ons een beetje op weg kunnen helpen....
 
Als je met een 2T geen kilometers maakt, dan kan je hem idd goed gebruiken. Zou je dat wel doen, dan adviseerde ik je eigen reperaties te doen.

Gewoon goed opletten bij de aankoop of je RS in goede staat is, dat scheelt. Voor de rest is de ondehoud net zo simpel als bij een brommer
 
Heb er ook 1 gehad, schitterde machines en heerlijk 2-takt schopje in de rug bij 7000+ toeren.
Je moet hem echter wel goed onderhouden, regelmatig checken op lossen en/of verdwenen boutjes, powervalves stellen en uitlaad ontkolen. M.a.w. je hebt er meer werk mee dan met een gemiddelde viertakt, daarentegen zijn ze in de aanschaf vaak goedkoper. Zuigers wisselen is op z'n hoogst in 1 zaterdag te doen om de 16000 km doen!
Het is alleen geen motor voor lange stukken op de autobaan.
 
Begin wel met het modificeren van de powervalves al dat nog niet gebeurd is. anders word het huilen : '( d'r lopen ook wel wat interessant topics over op de website van de ara (www.aprilia-riders.nl)
 
Begin wel met het modificeren van de powervalves al dat nog niet gebeurd is. anders word het huilen : '( d'r lopen ook wel wat interessant topics over op de website van de ara (www.aprilia-riders.nl)

Dat roepen veel mensen maar dat was hoofdzakelijk een probleem van de RGV en de eerste RS-en, Na 98 schijnt het minder te gebeuren....(hoop ik)
 
Ook nog niet zo lang in het bezit van een RS250 en bevalt echt prima! :)
Bedenk alleen idd wat je vriendin ermee wilt gaan doen: wil je langer toeren/km's maken dan is een 2T minder geschikt.

Wil je daarentegen sportief rijden, over wat minder lange afstanden (dijkjes etc.), dan is een 2T hier uitermate geschikt voor.

Let tevens op dat onder de 8000 toeren weinig gebeurt, dus dat de motorkarakteristiek vrij piekerig is. je zult altijd flink in de toeren moeten rijden om em optimaal te benutten.

Succes met de zoektocht!
 
Terug
Bovenaan Onderaan