Aankoop bindend?

_P_

Banned User
1 apr 2004
4.389
0
Limburg
Sorry, maar de feiten:

Op 13-07-2004 werd er een advertentie geplaatst op marktplaats voor een CB-1 carburateurblok
Op 13-07-2004 nam ik telefonisch contact op met de verkoper, verzocht hem foto's op te sturen en deelde mede dat de koop zo goed als definitief was
Op 14-07-2004 kreeg ik de foto's
Op 14-07-2004 deelde ik verkoper mede dat de koop definitief was en verzocht om het totaalbedrag incl. verzending
Op 20-07-2004 kreeg ik van de verkoper het totaalbedrag door
Op 21-07-2004 werd het totaalbedrag afgeschreven van mijn rekening
Op 21-07-2004 deelde ik verkoper via mail mede dat het geld was afgeschreven

Na enkele dagen ontving ik PER POST een brief, gedateerd 17-07-2004 waarin verkoper aangeeft het te verkoper artikel niet meer zal verkopen. De brief is afgestempeld op.. 21-07-2004.

Net telefonisch contact opgenomen met verkoper, hield halsstarrig vast dat ik te laat betaald heb..

Is deze koop niet bindend? Verhaal van verkoper klopt sowieso niet! Ik heb een rechtsbijstandverzekering..
 
is het iemand van het forum zoja wie is het dan dan weten we het voor later als hij nog eens iets verkoopt dat we niet op deze verkoop mogen reageren wat is dat voor iemand zoiets doe je toch niet zijn er dan echt geen eerlijke mensen meer op deze wereld :r hopelijk krijg je je geld terug veel geluk ermee
 
Maar heb je je geld wel teruggekregen? Zo ja, dan zou ik er verder geen tijd in steken. Wel even een berichtje naar Marktplaats, dan zijn zij ook weer op de hoogte.
 
ik hoop dat je wel je geld terug krijgt? Als het een particulier was geef ik je weinig kans dat je hem eraan kunt houden. Bij marktplaats is daar geen enkele zekerheid voor ingebouwd. Dan zul je op ebay moeten gaan kijken, die zijn wat strenger.

En als je je geld terug hebt, neem dan van mij aan dat je beter persoonlijk naar een verkoper toe kunt gaan voor grote dingen, en een carbarateurblok lijkt me groot genoeg om er een leuk dagje van te maken.

succes
 
:^

les : gewoon ff heen tuffen en checken of het wat is, aftikken en klaar..........er zijn zoveel oplichters op deze wereld..........
 
Er is in dit geval een koopovereenkomst tot stand gekomen, waarbij de verkoper is gehouden te leveren. Te late betaling is niet redelijk, daar bij banktransacties altijd een vertraging ingecalculeerd moet worden. Je vermeldt overigens niet of er dergelijke bedingen waren opgegeven (betalingstermijnen, spoedbetalingen, telefonische bevestiging van de bank, etc.).

Als je geld is teruggestort kun je niet veel doen. De inspanningen en kosten van een evt. juridische procedure zullen niet worden terugverdiend...

Als je geld niet is teruggestort, dan direct aangifte doen van oplichting. Er is dan hoogstwaarschijnlijk meer aan de hand.
 
wil niet vervelend zijn, maar volgens mij ben je gewoon genaaid :r

Die brief, dat hij van de koop afziet, is op dezelfde dag afgestempeld als dat jij een mailtje hebt gestuurd dat je het geld hebt overgemaakt. Hij heeft de brief gedateerd op de 17, zodat het lijkt dat hij tijdig heeft aangegeven dat hij van de koop afziet. Heb jij hem dat mailtje nog voor 5/6 uur gestuurd?? Dan is het namelijk een kwestie van snel een brief typen en op de bus doen voordat deze geleegd wordt en hij wortd nog die dag afgestempeld.

Zwaar klote, heb eigenlijk geen idee hoe je je geld nog terug kan krijgen. als je gegevens hebt kan je altijd even langgaan..

suc6
 
Het geld is inmiddels teruggestort, maar het gaat me om het PRINCIPE!

Hij beweert op de 17e afgezien te hebben van de verkoop, terwijl'ie me op de 20e doodleuk mailt wat het totaalbedrag is en waar het geld blijft..

Hij heeft overigens ook nog een koffersetje te koop staan voor een CB-1, een een WP achterschokbreker. Voor vragen hierover kunnen jullie mailen naar roelrip@home.nl

Ik denk inderdaad dat ik hier geen tijd meer in ga steken..
 
Laatst bewerkt:
Via de bank,
als jij kunt aantonen dat je het geld hebt overgemaakt aan hem,
en dat hij de koop afblaast, dan kunnen zij het geld terughalen.
(Ze doen natuurlijk wel moeilijk, maar het kan wel)
 
Tsja...Dat soort verhalen heb ik meermalen gehoord over Marktplaats.
Blijkbaar vinden ze het bij Marktplaats niet nodig dit soort duistere figuren aan te pakken of te weren. Ik doe dan ook uit principe geen zaken op deze site. Veel te onbetrouwbaar. Geldt overigens voor zowel kopers als verkopers.
 
Het geld is inmiddels teruggestort, maar het gaat me om het PRINCIPE!

Hij beweert op de 17e afgezien te hebben van de verkoop, terwijl'ie me op de 20e doodleuk mailt wat het totaalbedrag is en waar het geld blijft..

In principe zou hij geen poot hebben om op te staan volgens mij en was het inderdaad bindend. Waarschijnlijk heeft hij iemand gevonden die net wat meer wilde betalen en dat ding meteen op kwam halen.

Maar je hebt in ieder geval je geld terug
 
Wees nou maar blij dat je, je geld terug hebt.

Ze doen ook niets tegen mensen die valse musical kaartjes aanbieden op het internet en die mensen krijgen hun geld NIET terug. Dus denk je echt dat je met je rechtsbijstand verzekering die meneer iets kunt maken terwijl je wel netjes je geld hebt terug gekregen?
 
Als je je geld terug hebt moet je niet zeuren. Als je het goed wilt regelen moet je nml. gewoon langs gaan. Zeker voor een blok, aangezien je dat toch niet kunt versturen.
 
Als jij je geld terug hebt is dat allereerst het belangerijkst.

Echter is de koop zeker geldig, en zou je de man kunnen dwingen om de verkoop toch door te laten gaan er is een wilsovereenkomst dus ........
Echter zijn de bewijzen wat tegen strijdig, en wordt mail wel gezien als rechtsgeldig maar tilt men er niet heel erg zwaar aan als ze zo tegenstrijdig zijn
er zit wel wat in met name omdat de verkoop eerst via mail ging
en toen op eens post

Ik weet niet of je rechtsbijstands verzekering dit oppakt !

Ik zeg altijd wie niet waagt wie niet wint.
 
Als je je geld terug hebt moet je niet zeuren. Als je het goed wilt regelen moet je nml. gewoon langs gaan. Zeker voor een blok, aangezien je dat toch niet kunt versturen.

Ook dat nog ja, waarom heb je in hemelsnaam geld over gemaakt en heb je dat niet gedaan bij het ophalen/brengen??
 
Omdat $verkoper het carburateurblok (ca. 2kg) op zou sturen via de post, ivm de afstand Coevorden/M-Limburg
 
Als jij je geld terug hebt is dat allereerst het belangerijkst.

Echter is de koop zeker geldig, en zou je de man kunnen dwingen om de verkoop toch door te laten gaan er is een wilsovereenkomst dus ........
Echter zijn de bewijzen wat tegen strijdig, en wordt mail wel gezien als rechtsgeldig maar tilt men er niet heel erg zwaar aan als ze zo tegenstrijdig zijn
er zit wel wat in met name omdat de verkoop eerst via mail ging
en toen op eens post

Ik weet niet of je rechtsbijstands verzekering dit oppakt !

Ik zeg altijd wie niet waagt wie niet wint.

Mail is dus NIET rechtsgeldig. Dus daarmee heb je geen poot om op te staan.
En aangezien ook Marktplaats niet van tevoren meld(iets wat bijv. Ebay wel doet) dat een bod of een aanbieding bindend is, hoef je ook van die kant geen hulp te verwachten. Gewoon die oplichtersbende voortaan links laten liggen dus.
 
Laatst bewerkt:
Waarom een mail niet rechtsgeldig zou zijn zie ik eerlijk gezegd niet...... Daar geeft de wet zelfs helemaal geen uitsluitsel over. Uiteindelijk bepaalt de rechter wat bewijs/geloofwaardig is. In civiel recht (zoals hier) heeft de rechter daar behoorlijk wat ruimte in.

Een overeenkomst tot koop (en dat is deze "deal" zeker...) is wel degelijk aan beide zijden bindend. De koper moet betalen en de verkoper moet leveren. Juridisch heb je dus wel degelijk kansen om dit te winnen.

De vraag is alleen: wil je er écht veel tijd en geld in steken?? Wat wil je er dan mee winnen?? En natuurlijk is er altijd de kans dat je het verliest....
 
Terug
Bovenaan Onderaan