aankoop cb 1000

lou

Rookie
28 feb 2004
1
0
belgie
ik zou een cb 1000 van 1995 met 70.0000 km op de teller willen kopen. men vraagt voor deze moto 2450 euro.is dit een normale prijs en waar moet ik vooral op letten bij aankoop van deze moto?
 
Ik denk dat er wel een aantal hier rondlopen die je wat tips kunnen geven, maar je zou ook even de 'zoekfunctie' kunnen gebruiken, daar kan ook wel eens wat nuttige info kunnen staan. ;)

full
 
ik zou een cb 1000 van 1995 met 70.0000 km op de teller willen kopen. men vraagt voor deze moto 2450 euro.is dit een normale prijs en waar moet ik vooral op letten bij aankoop van deze moto?
de prijs is wel acceptabel gezien de km stand over waar je op moet letten zou ik je niet kunnen helpen maar er is een topic cb 1000 eigenaren daar zou ik je vragen even stellen die weten er denk ik het meest van

succ6
 
Nokkenassenketting is een van de zwakke punten van een CB1000 Big One (begeeft het na +- 50.000 km), op zich geen groot probleem, maar er kruipen behoorlijk wat werkuren in, dus het is een duur grapje. Als er niet naar gekeken geweest is heb je ook nog 2 nieuwe nokkenassen nodig en dat is pas duur...

Volgens http://www.big-one.de/zubehoer/probleme.htm (is wel in het Duits) hoor je aanvankelijk een ratelend geluid bij warme motor in stationair toerental. Later hoor je het ook bij een koude motor en bij gas geven.
 
Je moet de motor dus goed warmrijden tijdens de proefrit om daarna goed te luisteren of de ratel (kettingspanner) er in zit.
Gewoon een minuutje of 20 rijden dus.
Meer zwake plekken zitten er bij mijn weten niet in.
Succes.
 
Die van mij heeft iets soortgelijks gelopen. Ik heb een maand geleden de nokkenaskettingspanner & ketting laten vervangen, kost ongeveer €300. Let dus inderdaad op een ratel. Voor de rest lopen die machines makkelijk klokje rond. Check ook even of de vering slap is. Bij Honda is de vering voor sowieso niet zo stug, zeker na flink wat km's kan dat vervelend worden. Ik heb er vorige maand Hyperpro in laten zetten, rijdt echt stukken beter. Vraag ook even naar de onderhoudsgeschiedenis, beurten enzo... ratel kan namelijk net zo goed de kleppen zijn. In dat geval ben je overigens eenzelfde bedrag ongeveer kwijt (grote beurt). Stel je vraag anders ook even op www.cb1000.nl/forum, zitten alleen maar CB1000-experts... :)
 
Het is trouwens niet veel geld voor die motor...! Ligt er natuurlijk aan hoe deze is onderhouden, maar ik kan je zeggen dat ik er iets meer voor heb betaald met eenzelfde km-stand. Zag er wel perfect uit overigens.
 
Heb een cb1000 super four uit 95 met 56000 erop.

Bij koud hoor ik ook een ratel.......heb nog garantie! hiermee terug naar dealer?

Bart
 
Terug
Bovenaan Onderaan