Aankoop crossmotor

raptor21

Rookie
25 okt 2009
7
0
hallo,

Ik wil graag een crossmotor aanschaffen, aangezien ik niet zo heel veel geld beschikbaar heb ga ik voor een tweedehands. tot nu toe heb ik veel op zelfgemaakte parcourtjes met een paar kleine schansen gereden in het bos, ik en mijn vrienden reden dan op een Kawasaki KLX 110 4takt.een aantal jaar geleden wilde ik ook graag een klx 110 kopen maar toen was er geen geld beschikbaar. nu rijd ik er weer op maar heb ik er wel last van dat het nogal klein is daarom wil ik nu een eigen motor aanschaffen. ik heb zelf zitten denken aan een 65cc 2takt. ik wilde er dan graag een goede demper opzetten zodat ik geen wandelaars en paardrijders stoor, de klx 110 maakt bijna geen geluid en door de bomen hoort haast niemand het maar met een 65cc 2takt zal dat een ander verhaal zijn daarom zou ik graag willen weten wat ik kan doen om hem wat stiller te maken. ik ben trouwens 1.70 meter. ik heb een suzukie rm 65 gezien voor 1250euro uit 2004 met Hgs uitlaat , fatbar stuur , vhm cilinderkop , N-style stickerset en zadelovertrek , zwarte exel velgen. en een kawasaki kx 65 met een Hgs uitlaat en zwarte velgen uit 2007. de suzuki komt bij een willekeurig persoon vandaan en de kawasaki kom bij een winkel vandaan. welke zou de beste keuze zijn voor mij? links: Een crossmotor kopen? Dat kan op Speurders.nl! en als je dit intypt op marktplaats (Kawasaki KX65 Grote Wielen 2007) en dan moet je degene hebben die bij rabbitracing vandaan komt. en zouden jullie mij tips kunnen geven, naar wat ik moet kijken als ik die motor voor me heb staan.

mvg

Max Post
 
Laatst bewerkt:
ik weeg ongeveer 60/65 kilo, maar een 85 grote wielen gaat me net iets te snel en is ook veeeel te zwaar voor het parkourtje waar ik op rij. een 4takt 125 cc bedoel je denk ik? kun je dan ook een model opnoemen.

mvg

Max Post
 
Waarschijnlijk bedoeld hij een 125cc 2takt zoals een RM125, CR125, YZ125 etc..
Ik ben ook van mening dat je het beste een 85cc hoge wielen kan aanschaffen, een 65cc ben je véél te snel op uitgekeken. Ik ben 1.86 en maar 65/70 kilo en ik rijd op een 650cc en met de cross op een 450cc, is goed te doen hoor.
 
Laatst bewerkt:
ik ben nu 15 jaar en ik wordt 16 in januari. ik doe NIET aan motorcross en wil daarom een wat kleiner motortje hebben om gewoon hier en daar te kunnen rijden op kleine parkourtjes. op ons parkour komen binnenkort ook schansen en er komen langzaam aan ook wat meer hobbels. ik ga voor een merk omdat dat allemaal wat beter is, steviger en fijner. het mag niet te veel geluid maken en zo'n 85 maakt echt heeeel veel geluid. ik wilde graag een 65cc maar dan met een goede demper erop.

mvg

Max Post
 
Eigen terrein , geen probleem .
Zo niet:
Crossen doe je niet in een bos, dat wordt gezien als een milieudelict waar een boete op kan staan van enkele 1000den euro's en je bent je aankoop ook meteen kwijt.
Met de crosser ga je naar een crossterrein,daar ben je dan ook verzekerd mits je minimaal een traningsbewijs hebt.

Btw, elke offroadrijder die daar in de buurt misschien wel mag rijden (kenteken +verzekerd+rijbewijs), wordt aangekeken voor dit soort akties.
zie:http://www.codegroen.com/ om wat meer begrip voor anderen te hebben.
 
ligt er ook weer beetje aan, hier achter ligt ook een bos, maar mensen hebben er weinig last van..

maar hoe hij het brengt lijkt het wel of het daar heel druk is, dus dan maar misschien beter niet.

ik rij trouwens wel op de baan, alleen soms klein testritje haha:P
 
het is gewoon een stukje grond dat aan het begin is van het bos, een tijdje geleden hebben ze daar van alles omgehakt omdat de bomen daar ziek waren. daar heb ik dus nu een baantje gemaakt. hij moet stil zijn omdat heel af en toe er wel eens een paard voorbij kwam. en die mensen kijken me dan boos aan als ik daar vol gas door heen jank. van dat 4takt motortje heeft niemand last de paardrijders merken het niet eens op. maar als het te veel geluid maakt zo'n 65cc tje dan kan ik hem ook gewoon afzetten als er ooit een paard voor bij komt huppelen, want we kunnen ze wel zien aankomen =]

mvg

Max Post
 
een 125 kan je wat lager mee in de toeren rijden zodat je niet teveel herrie maakt. Met een 85/65 moet je altijd hoog in de toeren om vooruit te komen.
 
125 moet je ook op toeren houden.. of iig wel op de crossbaan doet onderin ook niet veel..

wel meer als 85 maar dan nog.. als je zo'n ding hebt ga je hem toch wel opentrekken, al duurt het even maar dan rijd je daar waarschijnlijk nog
 
een 125cc gaat me allemaal veel te snel, die dingen zijn groot snel en maken echt veel lawaai. ik zal zeker vol gas gaan als het mogelijk is en met zo'n 125 zal ik dan ook hoge snelheden halen en dat wil ik helemaal niet. ik wil graag weten hoeveel effect een goede demper kan hebben als ik die op een suzuki rm 65 zet. en welke demper moet ik dan nemen? zal die ongeveer klinken als een 110cc 4takt (qua decibel) en hoeveel decibel zou die ongeveer maken.

mvg

Max Post
 
Als ik eerlijk ben denk ik dat je beter een brommer kunt kopen, iets van een derbi oid. Beter kwa lengte en vermogen is mooi.
 
ik was 14 toen ik op een 125 stapte..
maar oke 65cc is wel echt klein hoor..

Misschien is dat wel wat, een MTX ofzo.. heb ik ook leuk op gecrosst voordat ik mn ktm kocht..

wel opletten met springen want je frame kan gaan scheuren
 
Laatst bewerkt:
een vriend van me heeft een yz80 te koop staan profesioneel afgeveerd door een belgisch bedrijf net nieuwe cilinder + alle andere slijtage onderdelen met bonnetjes uit 2001.
Mvg,
Jasper
 
Heb je wel eens een 65cc gehoord waarbij de bestuurder zich uitleeft? Zo'n ding maakt echt wel een teringherrie.

Wake-up, een 65cc is niks voor in het bos, en al helemaal niks voor iemand van 14 jaar, meer voor 8-9 jaar.

 
Laatst bewerkt:
Precies, mijn zoontje van inmiddels 9 jaar rijdt al een jaar op een 60 en is nu toe aan een 65 met grote wielen. Als je iets zoekt wat niet al te fel is en niet teveel geluid maakt zou ik voor een of the road (125cc) gaan kijken.
 
Heb je wel eens een 65cc gehoord waarbij de bestuurder zich uitleeft? Zo'n ding maakt echt wel een teringherrie.

Wake-up, een 65cc is niks voor in het bos, en al helemaal niks voor iemand van 14 jaar, meer voor 8-9 jaar.


I agree,

Elke crosser maakt herrie,, Daar zijn ze voor gemaakt :P , Als je wilt crossen in het bos, En je wilt bijna geen herrie maken, koop een brommer / schakel, puch, tomos, scooter, enz.enz

: Noppen banden zijn voor puch, tomos, scooter gewoon verkrijgbaar..
 
in het bos licht een parkour met wallen en schansen. als ik daar met een brommer ga rijden en ik neem een schans dan zou dat niet goed aflopen.
 
ik heb zelf nog zitten kijken en ik vindt de Honda CRF 150 een goede oplossing, alleen zijn die wat duurder xD
 
@raptor; sorry dat ik even op je topic inbreek, maar ik heb ook even een vraag over dit onderwerp.

Ik ben me ook een beetje aan het oriënteren op het mogelijk aanschaffen van een crossmotor, maar ik weet ook niet precies wat voor 1 ik moet nemen. Zelf zit ik te denken aan een 125cc 2takt.
Even wat info over me zelf: ik ben 1,76m, 62kg, 24jaar & een meisje..., crosservaring: 0,0 (behalve op een mountainbike :) ). Ik heb wel een RBW en motor nu, maar ik heb tot nu toe bijna alleen maar op de weg gereden.
Tips plz?
 
Terug
Bovenaan Onderaan