Aankoop en Opslag

Moepkid

MF'er
28 dec 2020
69
17
Hallo allemaal!

Nieuw op dit forum, excuses als dit niet de juiste plek is.

Momenteel bezig met mijn rijbewijs en ik hoop deze begin volgend jaar te hebben (AVB en theorie gehaald, AVD in februari). Nu ben ik al rondzoekende en voorbereidingen aan het treffen wanneer ik een motor ga halen. De voornaamste reden dat ik mijn motorrijbewijs wil halen is het rijden op een klassieke motor: geen extra's erop, het liefst alleen een snelheidsmeter en tank indicator. Ook zie ik mijzelf voornamelijk langere afstanden rijden en niet als woon werk verkeer.

Nu had ik twee vragen hierover: Ik hoor / lees vaak over een Yamaha xv950. Ik vindt het qua looks precies de motor waar ik op wil rijden, maar is dit haalbaar / te doen voor een beginner? Ik rij momenteel les op een MT07.

Ook de opslag is voor mij nog een vraagteken. Ik heb zelf niet de ruimte om het om op te slaan in de schuur of bij het appartementen gebouw. Waar moet ik op letten bij het huren van een opslag? (regio Den Haag).

Alvast bedankt!
 
ik heb sinds het voorjaar een XV 950, is bij mij de vervanger van mijn Triumph rocket 3 die te zwaar voor me werd omdat ik een versleten knie had.
Daarbij heb ik nog korte pootjes en is de xv iets lager wat het voor mij een heel fijne motor maakt. trekt als een beer en stuurt als een brommer,
fijne motor al staat hij nu in de garage onder een dekentje te wachten op het voorjaar want ik ben een echte mooi weer rijder.
 
Laatst bewerkt:
Belangrijk voor een opslag is een stevige deur met een goed slot, droog en vooral dat niet algemeen bekend is dat er een motor in staat. Ik neem tenminste aan dat het om klimaat en diefstal gaat.

Verder moet je je nooit afvragen of je als beginner daarom een bepaalde motor (niet) moet kopen. Koop vooral wat je graag wilt. Met een motor waar je blij mee bent ben je voorzichtiger.

Alle adviezen op motorforum moet je trouwens naast je neerleggen.
 
Let goed op de eisen die je verzekeraar heeft bij de opslag, bijvoorbeeld of de motor ergens aan vastgezet moet worden met een goedgekeurd slot.
 
Dat met al die goedbedoelde adviezen moet TS lekker zelf weten. En wat betreft een bepaald type motor als eerste motor.... alles kan. Ik mis het advies over een rooie hayabusa nog een beetje. Maar een xv950 kan prima als eerste motor lijkt me, als dat je droommotor is moet je die nemen. Is alleen niet echt een klassieke motor, maar dat mag de pret niet drukken. En iets met een proefritje..... maar dat is advies en daar mocht TS niks mee doen....
 
XV950 zal prima zijn als beginnersmotor, laag en weinig vermogen (wel koppel).

Maar wat is lange afstanden? Veel cruiser achtige zijn niet echt kilometervreters, met de XV kom je ook maar ongeveer 160km ver op een tank.
Verder moet je je nooit afvragen of je als beginner daarom een bepaalde motor (niet) moet kopen. Koop vooral wat je graag wilt. Met een motor waar je blij mee bent ben je voorzichtiger.

Alle adviezen op motorforum moet je trouwens naast je neerleggen.
Maar daar wordt je meestal geen betere motorrijder van. :9

Leren doe je met vallen en opstaan, niet met samengeknepen billen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan