Aankoop ER 5

Mich

MF veteraan
23 nov 2001
2.040
6
Huizen
Nu ik eindelijk mijn rijbewijs heb gehaald, heb ik besloten om een Kawasaki Er 5 aan te schaffen. Is dit een goede motor en waar moet ik op letten bij de aankoop.
Alvast bedankt !!!!
 
kijk op www.motorrijder.nl/nld/motortest/naked_bike/kawasaki/er5/kawasaki_er5_tr.htm

voor meer info.

Een verstandige \"beginnersfiets\", twee, drie jaar mee leren, en dan idd opzoek naar iets groters/snellers... maar misschien bevalt ie wel zo dat DIT de fiets wordt! ;)

Ja, maar wat is er dan een beetje sportief en ook betaalbaar ????

De CB1! zeg maar de oude 400cc sportievere versie van de ER5 van Honda :+


s389.jpg


vs

kawasaki_ers.jpg

 
Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat de CB-1 wel een klappie kleiner is dan de ER-5. Ik heb er een keer op gezeten, maar dat ging dus voor geen meter (ik ben 1,84m), met de ER-5 helemaal geen last. Ik vind zelf de CB-1 een beetje een vrouwenmotor. (zo van, ja hij is zo lekker klein en ik kan makkelijk met mijn voeten bij de grond. Ik voel me zekerder op deze motor :r )

ER-5 :] hoef je absoluut niet voor te schamen, mooie fiets met alle mogelijkheden voor de beginnende (of niet echt sportief ingestelde gevorderde) rijder.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar wat is er dan een beetje sportief en ook betaalbaar ????

FZR600 :) Kost 6000 piek. Als je goed zoekt nog goedkoper (wel particulier).

Maar das misschien iets te sportief. Maar moet het een 25kw fiets zijn, of gewoon vol vermogen?
Een 600cc is dan wel leuk om mee te beginnen bij vol vermogen. Voor 25kw kan je denken aan Suz. GS500e, Kawa ER5, Honda CB1, Honda CB500, Kawa GPZ500

Kijk eens rond op www.marktplaats.nl en www.bikenet.nl (en natuurlijk onze sponsor http://www.motoroccasion.nl ) daar zie je ZAT motoren met een sportief uiterlijk voor een redelijk lage prijs.
 
Een sv 650 lijkt mij erg leuk, ook omdat ie vrij licht is, zo\'n 170 kilo geloof ik (ik moet ook 25 kW)
Hij is alleen een beetje te duur voor me :-(

Ik hoop een leuke gs 500e of ER5 of CB500 tegen te komen en daar dan 2 jaar op te rijden met 25 kw
 
Ik hoop een leuke gs 500e of ER5 of CB500 tegen te komen en daar dan 2 jaar op te rijden met 25 kw

Ik hoop dat je het volhoud met 25kw, na een jaar heb ik het een beetje opgegeven, en mijn 25kw GS500e (met kuip :P ) verkocht. Heb nu dus tijdelijk een XR250R tot ik in aug.2002 zwaar mag rijden, daarna koop ik een 600cc motor met tenminste genoeg vermogen om in te halen zonder te timen wanneer je kan. Die XR gaat wel niet zo hard (120), maar voor binnendoor best te doen, de auto heb ik om van A->B te kunnen, de motor voor de lol. Bovendien heb ik nu waarschijnlijk ietsje meer vermogen met deze motor. 26pk / 112kg of 34pk/195kg(met kuip). 8PK / 80 kilo verschil.

Een wijze tip: stap NOOIT in de 2 jaar dat je op 25kw moet rijden, op een motor met meer dan 25kw want je vind je 25kw motor dan geen reet meer aan. Ik ben per ongeluk een paar keer op een 600cc gestapt met ongeveer 100pk op het krukas, en dat was me iets te goed bevallen. ;)

Maar ga voor GS500e zou ik zeggen, zonder kuip zijn ze lekker goedkoop, ER-5 en CB500 zijn nog vrij duur. En als je 6000 piek kan uitgeven, kan je een redelijk nieuwe GS500e kopen met kuip.
Het is maar net wat je wilt. Voor 6000 piek is ZAT te vinden.
 
Sja ik baal wel van die 25 kw.. M\'n broer koopt een 600cc sport motor dus daar zal ik gerust wel eens op rijden om te ontdekken wat voor een sufferaar ik ben \ '( Een jaar 25 kW is nog wel te pruimen maar 2 jaar..aaiii
Het wordt voor mij waarschijnlijk een kale gs 500e met ruitje om zo min mogelijk gewicht te hebben.

edit: Daniel Leenders, hoe rijd zo\'n begrensde supersport eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
Sja ik baal wel van die 25 kw.. M\'n broer koopt een 600cc sport motor dus daar zal ik gerust wel eens op rijden om te ontdekken wat voor een sufferaar ik ben \ '( Een jaar 25 kW is nog wel te pruimen maar 2 jaar..aaiii
Het wordt voor mij waarschijnlijk een kale gs 500e met ruitje om zo min mogelijk gewicht te hebben.

Tja ik heb hetzelfde, ik heb zo\'n fijne cb1, aangezien ik zelf ook niet zo groot ben. Maar de omschrijving \"vrouwenfiets\" sucks! Het is best moeilijk om een 25kW fiets te vinden, als je niet op zo\'n nep chopper wilt rijden.....
 
Was wat ouwe(hoer)mail aan\'t doorlezen. Iemand al\'ns gedacht aan 125cc tweetakt? Aprillia? In de stad en op 80km-wegen met veel bochten zijn het superfietsen! Heb er eens een keer eentje gehuurd om wat te spelen met wat vrienden. (Allemaal op zo\'n brommer) Dat is me ontzettend goed bevallen, ze sturen als scheermessen door de bocht. Kun jeje sturen vast leren voordat je op iets stapt met een echt \"eigen\" stuurgedrag. Als je wil weten wat ik bedoel stap dan maar eens op een zx6-r en dan op een fj1200. De mijne heeft WP\'s rondom maar het blijft een apart gevoel hard door een bocht gaand.
 
Hier zijn al vele topics over geweest. een RS125 is geen fiets om lange afstanden mee te rijden, het is gewoon een opgevoerde brommer. Veelste veel onderhoud, dus alleen leuk voor korte wedstrijdjes en ritjes voor in de buurt.

4 takt is echt veel verstandiger. Liever een ER5 dan een RS125.
 
Heb op zowel een ER5 als een CB500 gelest en de CB heeft duidelijk mijn voorkeur.

Hij is wat breder (ben zelf ook aan de brede kant) en daardoor had ik veel beter zicht. Ook de zit vond ik beter (comfortabeler op een CB500 dan op een ER5.
 
Tja, als ie begrenst moet zijn maakt het qua vermogen geen ruk uit wat je koopt, het rijdt allemaal als een natte krant. Zoek gewoon iets wat goedkoop is, weinig kuipwerk heeft (=duur bij schade) en wat er leuk uitziet. Rij vooral een aantal keren proef, zodat je een fiets kan vinden die ook een beetje lekker stuurt: sturen is namelijk het enige kleine beetje plezier dat je aan 25kW kunt beleven...
 
Als we het dan toch over ragbakken hebben, koop dan een ouwe crosser. Ik het een ouwe XT 500 bevalt goed. Leer je veel op. En is bovendien leuk! wheelies zijn binnen bereik. Haaks bochten om ook met het juiste rubber. Als er nog noppenbanden op zitten kun je eens voelen hoe het is als je achterkant wegbreekt in een bocht. Wel een oud pak aantrekken. Zonde van een nieuwpak want je gaat een keer plat. \'S-winters heeftie de voorkeur boven de fj. ondanks het ontbreken van een kuip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan