Aankoop factuur als bewijs.

Volgens jou manier van denken koop ik dus nu een nieuwe motor bij een dealer voor bijvoorbeeld 15.000 euro. Rij er 300 dagen mee en rij hem in de prak... Volgens jou rekenmethode zou ik dus 15.000 euro moeten krijgen (want dat heb ik er voor betaald en kan ik via internetscreenshotje aantonen)...maar ik krijg toch echt alleen de dagwaarde :Y


:N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N

Onjuiste opmerking.

In het eerste jaar geldt bij de meeste auto en motorverzekeringen geen afschrijving, dus zeker geen dagwaarde.

Sterker nog, je ziet vaak dat het eerste jaar zelfs de actuele waarde wordt vergoed, dus ook als auto/motor duurder is geworden.

Dit geldt doorgaans alleen voor de eerste eigenaar.
 
:N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N

Onjuiste opmerking.

In het eerste jaar geldt bij de meeste auto en motorverzekeringen geen afschrijving, dus zeker geen dagwaarde.

Sterker nog, je ziet vaak dat het eerste jaar zelfs de actuele waarde wordt vergoed, dus ook als auto/motor duurder is geworden.

Dit geldt doorgaans alleen voor de eerste eigenaar.

Lijkt me toch echt sterk hoor dat ze je het eerste jaar gewoon de nieuwwaarde/aanschafwaarde vergoeden (als je die niet hebt verzekerd), maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Koop je die nieuwe auto/motor....zet je er binnen 300 dagen even 50.000 km op de klok en dan wordt die in de prak gereden... Denk je echt dat ze geen afschrijving gaan rekenen?
 
Laatst bewerkt:
(beetje offtopic gemompel):
Het lijk mij dat;

binnen het eerste jaar (als je dat verzekerd hebt) de nieuwwaarde/vervangingswaarde van een nieuwe auto/motor wel vergoed wordt. Uiteraard zullen hier wel voorwaarden aanhangen zoals bijvoorbeeld binnen een jaar of de eerste 50.000 kilometers, wat er dan ook maar als eerste gehaald wordt.

Dus zet je binnen 364 dagen 49.999 op de teller en rij je hem total loss dan krijg je dus de nieuwwaarde/vervangingswaarde retour*.

Waarna je een aantal schalen omhoog (of omlaag, ligt eraan hoe je het bekijkt) gaat in de verzekering en je dus bij de nieuwe motor ook meteen meer mag gaan betalen aan verzekering.

Linksom of rechtsom, verzekeringsmaatschappijen verdienen toch aan je. En zo hoort het, 't zijn tenslotte geen liefdadigheidsinstellingen.

*let wel op dat, bij het schuiven over de weg bij het total loss krijgen van de motor de banden (voor?achter?beide?) niet doordraaien, zou toch lullig zijn als je opstaat, naar de motor loopt en ziet dat de kmstand ondertussen op 50.000,1 staat |(
 
@Spades, je leest niet goed.

Je moet schadeloos gesteld worden, dat is het bedrag dat je nodig hebt om iets gelijkwaardigs terug te kopen.
 
Niks fraude aan, jouw wordt gevraagd aan te tonen wat iets waard. Dat jij uiteindelijk een koopje hebt gehad op een beurs is jouw voordeel.
 
Niks fraude aan, jouw wordt gevraagd aan te tonen wat iets waard. Dat jij uiteindelijk een koopje hebt gehad op een beurs is jouw voordeel.

Hoezo voordeel? Het voordeel heb je nu immers niet. Je zult gewoon het standaard aanschafbedrag moeten betalen om weer dezelfde kleding te krijgen.
 
Dat zeg ik.

Als een jas bijvoorbeeld normaal 300euro kost. Jij hebt hem op een beurs ofzo voor 150euro gekocht, dan kun je aangeven dat de nieuwwaarde 300euro is, geen fraude aan hoor.

Wat jij ervoor betaald hebt gaat de tegenpartij geen bal aan.
 
Volgens jou manier van denken koop ik dus nu een nieuwe motor bij een dealer voor bijvoorbeeld 15.000 euro. Rij er 300 dagen mee en rij hem in de prak... Volgens jou rekenmethode zou ik dus 15.000 euro moeten krijgen (want dat heb ik er voor betaald en kan ik via internetscreenshotje aantonen)...maar ik krijg toch echt alleen de dagwaarde :Y


Zo een verzekering had ik wel, eerste 3 jaar aanschafwaarde uitkering!!!
 
@1paul

Dat is bij een allrisk verzekering, wat ik begrijp gaat het hier om een ongeval waarbij de tegenpartij aansprakelijk is.....

Heel iets anders dus.
 
Ik wil niet te veel off topic gaan Olifant maar als ik een ongeval krijg claim ik bij mijn eigen verzekering en die zoekt het dan maar uit met de tegenpartij...

Met andere woorden die mag gaan verhalen daar heb ik dan geen "last" van als ze allerlei smoesjes verzinnen...
 
Zo een verzekering had ik wel, eerste 3 jaar aanschafwaarde uitkering!!!

Dat heb je dan wel extra bijverzekerd :') Dat is dus niet standaard :) Als je het niet aangeeft krijg je dagwaarde :Y (heb zelf ook 3 jaar aanschafwaarde garantie op de auto)

@Spades, je leest niet goed.

Je moet schadeloos gesteld worden, dat is het bedrag dat je nodig hebt om iets gelijkwaardigs terug te kopen.

Ik lees dus wel goed :')

Een pak nieuw kopen en meteen kapot maken is schadeloosstelling een nieuw pak :Y

Een pak nieuw kopen en al een half jaar mee rond rijden is schadeloosstelling een gelijkwaardig pak van een half jaar oud en dus niet een nieuw pak :)
 
Dat zeg ik.

Als een jas bijvoorbeeld normaal 300euro kost. Jij hebt hem op een beurs ofzo voor 150euro gekocht, dan kun je aangeven dat de nieuwwaarde 300euro is, geen fraude aan hoor.

Wat jij ervoor betaald hebt gaat de tegenpartij geen bal aan.


Het gaat erom dat je kunt aantonen dat de spullen van jou zijn en wat je ervoor betaald hebt. Ik denk niet dat ze zomaar de nieuwwaarde gaan uitkeren.

Laatst had een vriend van me een ongeluk gehad, tegenpartij tussenuit genaaid. Hij heeft het gelukkig wel kunnen regelen met de waarborgfonds. Hij had net een nieuwe helm gekocht voor ruim 300 euro, bon aanwezig, helm was nog geen half jaar oud. Hebben ze gewoon 30 % afgeschreven.

Hij vroeg waarop die 30% gebaseerd was. Antwoord; eerste jaar is afschrijving het hardst..Tja wat moet je nu met zo'n antwoord.

Tis gewoon 'natte vingerwerk'....
 
Nee, rechtgeaard iemand die zegt waar het op staat.

Er zijn er al teveel die over de rug van premiebetalers zichzelf verrijken door valse aangiftes te doen bij hun verzekeringsmaatschappij om iemand tips te geven hoe hij t op een oneerlijke manier zou moeten doen terwijl het ook gewoon op een eerlijke manier opgelost kan worden.

In een perfecte wereld met een eerlijke verzekeraar zou dat werken.
Zo ken ik een groepje vrienden dat op vakantie ging.
Ingebroken en alle spulletjes van kleding tot mp3 spelers weg.

een jongen had voor een 1200 euro schade. Hij had veel van zijn kleding en zijn gadgets net nieuw en had ook keurig overal bonnen van.
van die 1200 kreeg die volgensmij iets van 800 euro terug :')

een andere had voor 1000 euro schade, veel oude meuk, geen bonnen en zelf een beetje photoshoppen en bonnetjes lenen.
die declareerde iets van 1400 euro en kreeg 1000 euro terug.

helaas lossen verzekeraars het niet op een eerlijke manier op dus moet je ze zelf ook zo behandelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan