Aankoop FZ6 (de nieuwe fazer)

Eriky

Die hard MF'er
7 okt 2001
714
0
Ik ben van plan m'n huidige 25kw motor in te ruilen voor een nieuwe FZ6. Ik vraag me eigenlijk vooral af of er over het algemeen ruimte is om te onderhandelen bij de aankoop van een nieuwe motor. In principe wil ik m'n oude motor inruilen, tenzij er een te lage prijs wordt geboden.
Er zijn al vervangingsdempers van laser las ik in een ander topic. Zou ik deze er bijvoorbeeld bij kunnen proberen te krijgen? O-) Of is dat not done bij het kopen van een nieuwe motor?
 
Kijk eens bij safe motors.

Zij adverteren met een FZ 6 "sport".

En BOS demperset t.w.v. Eur 695,- (better performance, better sound, incl. Db killer)
Onderkuip, in kleur meegespoten t.w.v. Eur 289,-
Seat cover in kleur meegespoten t.w.v. Eur 234,-
Frame protectors (niet op foto) t.w.v. Eur 79,-

ZIj vragen er € 8.499,- voor



1317.jpg
 
Wauw.. thanks! Daar ga ik zeker even een kijkje nemen. Ben wel benieuwd of je bijvoorbeeld de orginele uitlaat erbij krijgt e.d.
 
Vergeet niet dat die FZ6 niet een hele dure motor is, maar in het budget segment zit. De prijs is al relatief laag. Men verdient over het algemeen meer aan de dure machines, zoals het VFR of FJR spul, dan motoren van rond de 8000,- euro. Kijk eens op www.motorgoedkoop.nl naar de verschillen.

Ik wil ook een FZ6 btw. Hopelijk met een maand of wat heb ik 'm.

wallpaper_mcy_04_fz6_blu_5_1280_zz.jpg
 
Even ter info: Ik ben net bij safe amsterdam geweest een daar is die sportversie niet op voorraad (in tegenstelling tot wat op de site staat). Hij kan pas begin mei weer geleverd worden.
Kijkend naar de prijzen op motorgoedkoop.nl zou ik me kunnen voorstellen dat je niet veel meer dan 500 euro eraf kan krijgen. Ik ga gewoon proberen een goede inruilprijs voor m'n ER-5 te krijgen
 
en dan kan ik lekker achterop je nieuwe fazer :P hij zat lekker bij motorport, ben benieuwd hoe die zit tijdens rijden:D ennuh wel minder van die levertijd! had wel met die bos pijpjes willen rijden:D
 
leuke motor he die fazer!!
Ik ben er ook helemaal gek van....
Ik ben geen racer gek, maar ook geen chopper gek
en alles vindt ik wel leuk.
Daarom is dit een leuke motor!!
Misschien ooit komt er bij mij ook nog zo 1!
Maar eerst maar eens een motor voor mijn mannetje dan kunnen we samen
rijden!
 
hoi het is altijd beter om je motor zo te verkopen maar ik weet uit eigen ervaring dat dat niet altijd even makkelijk is.ikzelf heb de grijze fazer sport edition met lazer uitlaat (die met 4 pijpen) ik heb hem nu ongeveer 3 weken en bevalt me zeer goed ik heb hem op zaterdag besteld bij termaat in nijmegen (goede zaak en service)en woensdag kon ik hem al ophalen.ik weet bijna zeker dat ze nog wel een paar op voorraad hebben. ik heb 8499 euro betaald maar dan was ie wel helemaal klaar dus rijklaar maken en lazeruitlaat ter waarde van 700 euro.
ik zou zeggen belt ze een keer en als je hem niet voor die prijs krijgt neem gerust contact met me op en dan wil ik ook nog wel een keer bellen naar hun.want als de ene hem krijgt voor die prijs dan de andere ook.oja de originele uitlaat krijg je ook mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem besteld :) Nu is het nog wachten op het kenteken :( Dat schijnt 1,5 tot 2 weken te duren. Hij was wel op voorraad gewoon. Ik heb de standaard fz6 fazer besteld en denk er nog over na om de toerversie te nemen. (topkoffer en verhoogde ruit). Ik moet alleen nog even weten of die topkoffer er makkelijk af te halen is, want ik wil niet altijd met dat grote ding erop gaan rondtuffen!
 
Bij motoport wormerveer.. Aanvraag van een nieuw kenteken duurt een dag? Ze zullen toch niet tegen me staan te liegen daar? ;)
 
Het gaat de ene keer sneller dan de andere keer. (gaat via het RDW lijkt me) Maar volgens hen is het vaak een week en soms 2 weken dus zeggen ze 1,5 week om geen teleurstellingen te veroorzaken.
Hopelijk gaat het bij mij ook wat sneller dan gepland, kan bijna niet wachten
 
Ik heb gehoord dat die dingen al weer bijna uitverkocht zijn!! Eén kleur zou al niet meer leverbaar zijn...

Tjongejonge, gaan weer als warme broodjes die dingen.
 
Jaja.. tis ook een mooi ding voor z'n prijsklasse natuurlijk.
Ik heb uiteindelijk de toerversie met topkoffer genomen, uit praktische overwegingen en vanwege de hogere ruit. Ben erg benieuwd of dat nog een beetje helpt die ruit, maar dat laat ik wel weten in dit topic :)
 
Bij motoport wormerveer.. Aanvraag van een nieuw kenteken duurt een dag? Ze zullen toch niet tegen me staan te liegen daar? ;)

Motoport Wormerveer?
Sterkte dan :X
Het fixen van de R80 van mijn pa duurde echt idioot lang daar. En toen-ie-em kon komen halen, waren 2 van de 4 problemen niet eens fatsoenlijk opgelost.
Aardige lui daar hoor, dat wel :) En ik hoop voor jou dat je motor snel rijklaar is.
 
zoo sinds donderdag middag issie er!! rijd super (ookal zit ik achterop) en ziet er cool uit!! :9~ vooral dat kontje :9~

eriky zelf is zoveel rijden dattie geen tijd meer heeft voor m-f :)
 
mooi fietsje. ik ben er ook even heel erg mee bezig of ik een fazer sport edition ga nemen. kwa looks ga ik veel liever voor een supersport maar het comfort vindt ik nog tegenvallen op zo'n racer. in ieder geval wil ik eerst nog op diverse motoren flink proefrijden(huren silverline) om echt een goeie keuze te kunnen maken.

veel plezier ermee.
 
De fazer is een echte sportmotor, maar met een ontspannen zit. Ik raad hem iedereen aan :) Ik heb de toerversie en helaas geeft de hogere ruit wel een hoop gebulder rond m'n helm. Maar ik ben dan ook wel vrij lang (1.94 meter)
 
maar me de originele ruit had je wellicht nog meer windgebulder?

hoe is t geluid van dat ding? het typische japanse gejank?

en kan je een beetje schakel lui rijden met dat ding?
 
Ik denk dat ik met de originele ruit meer in de wind zit, maar dat die wind constanter is (geen gebulder dus). Ik haal die ruit van de week op en dan monteer ik die en laat ik het weten.
Schakellui rijden kan best denk ik, soms merk ik niet eens dat ik in z'n 3 door een korte bocht ga bijvoorbeeld. Maar ik ben dan wel een 25 kw er-5 gewend, deze motor heeft 3 keer zoveel vermogen dus ik heb in elke versnelling heel wat meer vermogen dan vroeger.
Het geluid, ja echt typisch 4 cylinder japanner, ik hou niet zo van die harde uitlaten dus ik laat lekker de originele eronder zitten voorlopig.
 
maar me de originele ruit had je wellicht nog meer windgebulder?

hoe is t geluid van dat ding? het typische japanse gejank?

en kan je een beetje schakel lui rijden met dat ding?

Persoonlijk heb ík geen windgebulder met de originele ruit...ben dan ook maar 1.74m.... Het geluid: ik heb er de dubbele Laser-demper onder liggen. Maakt een véél mooier geluid dan de originele uitlaat (gisteren het "standaard-Fazer-geluid" vergeleken met mijn geluid), die klinkt meer als een stofzuiger....
Schakellui rijden: kan wel, maar er zit dan niet echt vaart in zal ik maar zeggen. Op toeren houden geeft de beste resultaten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan