Aankoop Honda FMX

Snijboon

MF veteraan
10 okt 2007
8.598
35
Veendam
Hallo,

ik ben van plan om een Honda FMX te gaan kopen
Heeft iemand hier nog tips voor wat betreft het kopen van deze motor.
Punten waar ik goed op moet letten en waar de knelpunten zitten

Overige adviesen zijn natuurlijk ook welkom *O* *O*
 
leuk ding maar ik zou dan voor een xtx gaan denk ik.
Heb nooit een fmx gereden maar voor dezelfde prijs heb je een xtx die heb ik wel gehad looks vin ik beter kwa pk the same geloof ik.
 
Ik heb er toevallig vorige week 1 gekocht en ik ben er blij mee :)
Voorkant wordt wel nog aangepast (spatbord en lichtunit) en in de toekomst zal er ook een Arrow systeem onder komen.

Nu heb ik geen ervaring met SM's dus kan ik eigenlijk niets nuttigs zeggen ;)
 
De FMX is eigenlijk een oud underpowered allroad model Honda die ze met wat nieuw plastic en 17inch wieltjes in een SM jasje hebben gestoken.
Was nieuw veels te duur en had bijv. nog minder vermogen dan een DR-Z400SM maar woog wel 30! kg meer.
Leuk stadsfietsje maar te weinig vermogen om echt mee te knallen zeg maar. :Y
 
Laatst bewerkt:
Heb een husq sm610 uit '06 overwogen maar zo'n ding trekt geen worst van tafel. In de testen komt een FMX er uit als een slome vergeleken met zo'n sm610..

Toen ik van de SM610 weer op mijn 525 stapte was het pas weer echt thuiskomen }) 8-)
 
Laatst bewerkt:
tja waarom honda een oud domi/XR650L blok heeft gebruikt ipv een XR650R blok is mij ook een raadsel :?

Wat wil je precies met je motor gaan doen?
Als je echt wil knallen kun je beter een CRF, EXC, SMR of 2 cil SVX kopen (en ombouwen)
Als je met motard-looks comfortabel wil kunnen toeren/snelweg/woon-werk, kun je beter een XTX of DRZ kopen imho (betere pk/kg verhouding)

SM-en met een FMX is als crossen met een transalp,
het kan wel, maar het kan beter
 
Overigens is zo'n XTX ook lomp zwaar..
De FMX, mhja, ding is wel afgeknepen als een gek met al die milieunormen, maar met wat aanpassingen is het vermogen wel naar de 50PK te brengen.

Ik denk als je echt twijfelt dat je ook eens naar de DRZ moet gaan kijken.
 
Overigens is zo'n XTX ook lomp zwaar..
De FMX, mhja, ding is wel afgeknepen als een gek met al die milieunormen, maar met wat aanpassingen is het vermogen wel naar de 50PK te brengen.

Ik denk als je echt twijfelt dat je ook eens naar de DRZ moet gaan kijken.


Geen last van gehad met de xtx ging goed omhoog
 
FMX staat toch voor Freestyle Moto Cross? :9

full


:9~
 
vermogen vd fmx is idd aan de lage kant en gewicht mischien ook
wel in verglijk met een 525 of een husky.
vergeet niet dat de motoren uit laatstgenoemde catogerie echter
(imo) omgebouwde enduro s zijn
trillen meer en nerveuzer weggedrag op snelweg zijn dan ook meer
aanwezig.
zelfs met de gaskraan niet vol open ben je nog altijd sneller dan de
gewone auto,s (niet de supersport klasse maar wel als bijv bmw3/5/7)

Techniek vd fmx is mischien niet de nieuwste maar wel heel betrouwbaar
looks vd fmx ik vind er niks mis mee
ik heb er op gereden en vind het een prima fietsje voor in de stad en binnenwegen
gooien smijten het kan allemaal, hoge funfactor en kan op de snelweg voldoende
vlot met het verkeer meekomen

rene
 
Toffe reactie

Ik heb een redelijk goed idee er nu over en ga er toch een keertje op proef rijden


Bedankt en meer info is altijd welkom *D*D
 
Neem voor een dat geld een Husky SM610. Zeer allround geschikt, en ja het is een traag hok als de een standaard dealer versie rijdt. Maar met wat goedkope aanpassingen, luchtfiltergaasje verwijderen en hoofd- stationairsproeier 1 maat groter gaat die als de brandweer. En met een leovince demper heb je weer een paar pk extra, en als het goed wilt doen (zoals ik O-) ) zet je er voor €300 nog een tc570 nokkenas in.
 
Dat soort makkelijke aanpassingen zijn met een FMX ook te doen.
Blok is zo geknepen als wat en daar valt makkelijk wat aan te doen.
 
Dat soort makkelijke aanpassingen zijn met een FMX ook te doen.
Blok is zo geknepen als wat en daar valt makkelijk wat aan te doen.

FMX heeft een luchtgekoeld blok met 37pk, kan je beter een DR-Z 400 halen. zijn ook een stuk populairder mocht je hem ooit weer willen verkopen.
 
DR-Z zit ook maar krap op de 40pk.
Wel een stuk minder gewicht dat wel, maar ook weer wat minder koppel, 13NM om precies te zijn.

Ik zou lekker op verschillende motoren gaan testrijden als ik de TS was.
 
Zo, heel veel text en geen plaatje dat kan natuurlijk niet.

full


gr, Look.
 
Ja waarom is er geen Honda FMX topic eigenlijk?
Het is toch ook een motor en als ik soms zie voor wat voor soort motoren er allemaal een topic bestaat :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan