aankoop honda gl100 k3

27 okt 2004
3
0
hierbij een vraag

ik kan bij mijn motorzaak een honda gl1000 k3 uit 1979 kopen
maar waarop moet je letten bij aankoop het blok loopt mooi maar er komt nogal veel rook uit de uitlaten de verkoper geeft als verklaring dat de vorige eigenaar syntische olie gebruikt heeft en dit niet goed was (heeft nu de goede olie zij hij erbij)maar hoe kan ik zien of dit een motor is met een goed blok
motor zelf ziet er goed onderhouden uit voor zijn leeftijd

bedankt alvast voor de antwoorden klaas
imgatt

Bijlage: gold100kb.jpg
 
Tja, het zijn sterke motoren en dus maakt de leeftijd van 25 jaar, niet zo veel uit, mits het beessie netjes is onderhouden.
Over het roken, zou ik me inderdaad niet zo druk maken.
Ik weet niet wat de dealer er voor vraagt?

Als het blok netjes loopt,de fiets goed start, goed schakelt en alle essentiele onderdelen (uitlaten, banden, remmen,voorvorkkeringen, distributie etc) redelijk vers zijn, zou ik het risico wel nemen. Mits de prijs er naar is natuurlijk.

Als ik je 1 tip mag geven. wordt lid van een motorclub, dan heb je altijd wel iemand die voldoende verstand van zaken heeft, die met je mee wil om te kijken.
Twee zien altijd meer dan 1.

Succes.
 
Beetje rook geeft niet zolang hij als hij eenmaal warm is gelopen maar niet te veel meer rookt wan dan gebruikt hij olie waarschijnlijk.
Houd er wel rekening me dat het frame van een gl1000 wat instabiel is en niet zo fijn rijd. Een 1100 of 1200 heeft dat probleem niet meer.

Sukses :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan