Aankoop honda hornet waar op te letten?

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.934
163
Ergens !
Hoi.
Ik heb net een honda hornet uit 2000 gereden en dat beviel goed.
Zijn er nog punten waar ik op moet letten voor ik hem koop ( waarschijnlijk morgen )?
Zo ja kunnen degene die een hornet hebben reageren hier?
Km stand is 38 000.
Groet dennis
 
Laatst bewerkt:
Een hoop Honda's kunnen n rammeltje van de nokkenaskettingspanner hebben. Dan hoor je m ratelen bij 3000 tot 4000 toeren. CBR kwaaltje maar misschien heeft n Hornet t ook wel eens. (Nieuwe kostte mij 74 euro voor mn 1100XX, valt dus ook wel weer mee.)
Verdere kwalen niet mee bekend, vrijwel alles waar Honda op staat is gewoon goed. Topspul.
Spanningsregelaars gaan ook wel eens stuk. Kun je niks aan doen. Doet het wel of doet het niet, dus dat merk je gauw genoeg.
Succes met de aankoop, toffe motors!!
 
Laatst bewerkt:
en beetje de standaard dingetjes die al tig keer op het forum zijn gezegd.
je kunt aan sommige onderdelen een beetje zien hoe er mee is omgegaan (geen afgeschaafde stepjes = rustige rijder (of vervangen), roestplekjes = winterrijder / buiten gestald, etc etc, maar dat zie je er snel genoeg aan af :)
 
Winterrijder hoeft niks uit te maken. Snap dat gezeur altijd daarom nooit zo. Als je netjes de boel bijhoudt en alles dik in de vaseline houdt + wekelijks spoelen en opnieuw in t vet, dan gaat er niks mis. T gaat pas mis bij inde winter doorrijden en nergens naar kijken. Dan wordt het wel n bende.
 
Winterrijder hoeft niks uit te maken. Snap dat gezeur altijd daarom nooit zo. Als je netjes de boel bijhoudt en alles dik in de vaseline houdt + wekelijks spoelen en opnieuw in t vet, dan gaat er niks mis. T gaat pas mis bij inde winter doorrijden en nergens naar kijken. Dan wordt het wel n bende.

Nee zo ziet hij er niet uit hij ziet er gewoon netjes uit.
paar krasjes op het carterdekseltje zal wel eens omgevallen zijn maar dat maakt niet veel uit vind ik.
De motor rijd schakelt blaast goed.
 
Ook namens mij heel veel plezier gewenst met je vette Hornet. Leuke motoren!

Dank je wel :)

Foto-HTJMQUK6.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan