Aankoop info voor GS 1200 adventure

Ik zou er eentje nemen zonder I-abs en zonder tanklint. Meen me te herinneren dat ze vanaf 2011 geen tanklint meer hebben?
 
Je weet dat je voor hetzelfde geld een veel jongere Yamaha Supertenere kan scoren?

BMW GS en tweedehandsprijzen... ik weet het niet.
Ook hier ben ik een leek in... ik ben pas enkele weken gaan kijken naar andere modellen. Maar vind nog niet wat ik wil ... vooral de prijs valt meestal tegen!
 
Ook hier ben ik een leek in... ik ben pas enkele weken gaan kijken naar andere modellen. Maar vind nog niet wat ik wil ... vooral de prijs valt meestal tegen!

Als de prijs mee speelt gaat ge zowieso bescheten uitkomen als het een GS moet zijn.

Ik heb een Super Tenere van 2 jaar oud verkocht voor een prijs waar je met moeite een GS voor gaat vinden die 3 keer zo oud is.
En het is niet dat de GS 3 keer zo goed gaat zijn. 🤷‍♂️
 
Dat zeg ik niet , maar in ieder geval niet de gekkigheid die ik lees over de modellen na 2013 .

Ach.. da valt allemaal wel mee... er worden er heel veel van verkocht, logisch ook dat je wat meer erover leest..


Los daarvan, ik zou, als het een BMW moet zijn, toch op z'n minst ene met onderhoudshistoriek en liefst ook met garantie zoeken..
Als... en ik zeg "als" je er iets aan krijgt, dan kan het wel eens geld gaan kosten...
 
Beetje Chinees voor mij. Ben echt een leek... kan je mij iets meer uitleg geven aub?
I-abs/evo was een elektrisch bekrachtigd remsysteem. De servomotortjes van de bekrachtiging gingen vaak stuk. Vandaar dat bmw hiermee gestopt is (ik geloof na begin 2007)
Het tanklint bungelt in je tank en geeft het signaal aan de benzinemeter. Deze gaan altijd stuk en als je m vervangt gaat die ook stuk(duur). Later is bmw om die reden weer teruggegaan naar een vlotter systeem (vanaf 2011)
 
ik heb een DOHC GS boxer ,, van alle lucht/olie gekoelden zijn dat toch wel de fijnste , die zijn uit ontwikkeld en de aanloop problemen zijn eruit gehaald. die DOHC hebben ze gemaakt vanaf 2010 tot de LC in 2013 kwam.

die hebben geen meetlint, de laatste generatie ABS met gewoon onderhoud probleemloos , ze zijn ook het krachtigst .
 
Terug
Bovenaan Onderaan