Aankoop marktplaats motor zonder factuur

Toch wel een ding, bij een sleutel kwijt heb je ellende. Veel ellende.
Er is nog ergens een codeersleutel en gewone sleutel. Er is dus iemand die zo je motor kan meenemen.

En dan is 5249 eur best een bedrag. Ik zou even verder kijken.
Pas op voor de "roze" bril: mooie motor, verliefd, hebben... ;)
De prijs klopt precies, volgens mij heb je het al opgezocht via MP hahaha
 
Ik word nu natuurlijk ook nieuwsgierig, dus heb ook op MP gekeken :Y. Zonder roze bril zie ik eigenlijk niets speciaals bij deze motor. Met het verhaal erbij over de sleutels zou ik hem 100% laten staan.
Bij Barbier staat een leuker modelletje (die met gele velgen, smaak is persoonlijk). Wel iets ouder, iets meer kilometers, met garantie. En Barbier is - volgens mij - wel een knappe toko.
 
hmmm, dus jullie raden het allemaal af. Ik keek trouwens ook naar een kawasaki z400 mp link, zouden jullie dit eerder adviseren dan die sketchy yamaha mt 03?
 
Carmo electronics geeft wel aan dat er een extra zwarte sleutel gemaakt kan worden, maar een rode is een dure grap.. na alle comments begin ik toch wel te twijfelen, alhoewel ik echt verliefd naar die motor kijk...;(:$
De rode sleutel heb je nodig op het moment dat, om een of andere reden, de codering van de sleutels uit de ECU verdwenen is. Zou je een nieuwe ECU nodig hebben (wat ook al een dure grap op zichzelf is), moet je die sleutel ook hebben. Of een hele nieuwe set sloten. Allemaal duur.


Edit:
hmmm, dus jullie raden het allemaal af. Ik keek trouwens ook naar een kawasaki z400 mp link, zouden jullie dit eerder adviseren dan die sketchy yamaha mt 03?
Deze fiets ziet er inderdaad een heel stuk betrouwbaarder uit. Vraag of de onderhoudshistorie zo compleet is als beweerd wordt, eventueel inclusief de factuur van de uitlaat. Als het allemaal vertrouwd klinkt, lekker een afspraak maken voor een proefritje!
 
hmmm, dus jullie raden het allemaal af. Ik keek trouwens ook naar een kawasaki z400 mp link, zouden jullie dit eerder adviseren dan die sketchy yamaha mt 03?
Rijden en zelf oordelen wat voor jou fijner is! De MT-03 is gelukkig niet zo uniek dat je er maar één van kunt vinden.
 
Wellicht door brand alles kwijt ofzo, zou zomaar kunnen.

Als je gaat kijken wel alles goed controleren (framenummer, kentekencard etc)
 
Ik word nu natuurlijk ook nieuwsgierig, dus heb ook op MP gekeken :Y. Zonder roze bril zie ik eigenlijk niets speciaals bij deze motor. Met het verhaal erbij over de sleutels zou ik hem 100% laten staan.
Bij Barbier staat een leuker modelletje (die met gele velgen, smaak is persoonlijk). Wel iets ouder, iets meer kilometers, met garantie. En Barbier is - volgens mij - wel een knappe toko.
Barbier is een aardige toko. Maar wel 80% import zonder historie. Qua prijs zitten ze daarom ook wel scherp.
 
Meer red flags: de verkoper is de tweede eigenaar (bijzonder bjj deze km stand en leeftijd) en is momenteel niet verzekerd.
 
Meer red flags: de verkoper is de tweede eigenaar (bijzonder bjj deze km stand en leeftijd) en is momenteel niet verzekerd.
Met een A2 motor ook niet heel gek. Op het moment dat iemand zwaarder mag gaan rijden, wordt de motor vaak verkocht. A2 motoren blijven redelijk waardevast door de schaarste ervan.
Niet verzekerd is zeker een pijnpuntje. Dat zou betekenen dat je eigenlijk geen proefrit kan maken. Met zo'n verhaal wil je eigenlijk al helemaal niet kopen zonder proefrit.
 
Als de prijs erg scherp is zou ik interesse hebben. Met een twee jaar oude motor met nog geen 3000 kilometer kan niet heel veel mis zijn. Je kunt checken bij Goedhart of zij iets kunnen zeggen (en dan met name over de fabrieksgarantie) maar dat zou ivm de AVG wel lastig kunnen zijn. Afwezigheid van facturen en dergelijke zegt me niet veel, daar kunnen tientallen redenen voor zijn.
Daarnaast zou ik vooraf kijken of je op basis van de zwarte sleutel een extra sleutel kunt laten maken. Is daar het antwoord nee op, lekker laten staan.

Als de prijs marktconform is ook lekker laten staan. Er zijn meer motoren

En als je gaat kijken, neem iemand mee zonder roze bril
 
Niemand kan op voorhand aangeven of de sleutel met transponder gekopieerd kan worden.
De sleutel moet in de machine gestoken worden,en die geeft dan aan of hij een kopie met transponder kan maken of niet.
Op mijn werk hebben we zo'n sleutelmachine.
Een Yamaha dealer kan alleen een kopie maken aan de hand van de rode moedersleutel.
Dus de motor alleen kopen als hij goedkoper is dan vergelijkbare modellen.
Of de verkoper voor een extra sleutel laten zorgen,en testen of de motor daar ook mee start!

Als hij de 2e eigenaar is,is het ook normaal dat hij de originele factuur niet heeft,die heeft de 1e eigenaar.
 
2 jaar oud, 1 sleutel, beetje twijfelachtig op z"n minst. Lekker laten staan deze brommer. Alle motoren die ik heb gehad zaten zeker 2 sleutels bij, en bij de laatste 3 zaten ook de codeersleutels erbij. Zegt wel iets over hoe iemand met z'n spullen omgaat.
 
2 jaar oud, 1 sleutel, beetje twijfelachtig op z"n minst. Lekker laten staan deze brommer. Alle motoren die ik heb gehad zaten zeker 2 sleutels bij, en bij de laatste 3 zaten ook de codeersleutels erbij. Zegt wel iets over hoe iemand met z'n spullen omgaat.
Een jaar of 18 terug was er hier een moderator met een zoontje die ook zn sleutels kwijt was..

De ouwe lullen weten welk topic ik bedoel en dat de sleutels teruggevonden werden :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens even gebeld met Goedhart motoren. Zij gaven aan dat de yamaha mt 03 uit 2020 alleen maar twee zwarte sleutels geleverd krijgt en geen rode sleutel. (Dit is voor 60 euro via carmo te kopieren)

Verder gaven zij aan dat de eigenaar of ik (als het op mijn naam staat) alle onderhoudshistorie en aankooppapieren via de mail gedeeld kan worden.

Wat vinden jullie ervan
 
Ik heb eens even gebeld met Goedhart motoren. Zij gaven aan dat de yamaha mt 03 uit 2020 alleen maar twee zwarte sleutels geleverd krijgt en geen rode sleutel. (Dit is voor 60 euro via carmo te kopieren)

Verder gaven zij aan dat de eigenaar of ik (als het op mijn naam staat) alle onderhoudshistorie en aankooppapieren via de mail gedeeld kan worden.

Wat vinden jullie ervan
Al een stuk interessant als de huidige eigenaar de onderhouds- en aankooppapieren opvraagt en voor de koop aan je kan laten zien. Kun je daar je keus op maken

Over de sleutel zou ik de verkoper niet wijzer maken
 
Ik heb eens even gebeld met Goedhart motoren. Zij gaven aan dat de yamaha mt 03 uit 2020 alleen maar twee zwarte sleutels geleverd krijgt en geen rode sleutel. (Dit is voor 60 euro via carmo te kopieren)

Verder gaven zij aan dat de eigenaar of ik (als het op mijn naam staat) alle onderhoudshistorie en aankooppapieren via de mail gedeeld kan worden.

Wat vinden jullie ervan
Als Goedhart het zegt, zal het wel zo zijn.

Ik heb de advertentie bekeken en ook de gegevens op rdw.nl. De huidige eigenaar heeft m op naam vanaf de motor 2 maanden oud was.

Qua onderhoud zal ie hooguit een 1000km beurtje gehad hebben?

En gezien ie uit 6/2020 is, zit er nog garantie op.

Enige nadelige: momenteel niet verzekerd. Een proefrit mag dus eigenlijk niet. Ik zou me afvragen waarom dat het geval is, en hoelang de motor al stil staat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan