Aankoop nieuwe CBR 650F

3 dec 2015
100
0
Overijse
Hallo,

ik had hier zo een beetje een vraag over een CBR 650 F die ik zou willen kopen en of dit juiste beslissing is.

Vooreerst ik ben 43 jaar en een CBR RR is geen optie meer voor mij. Dit is voor mij persoonlijk overkill. Maar ik zit met volgende probleem.

Ik had vroeger een Transalp en was daar wel relatief tevreden over. Eens bij dealer langs geweest en daar stond een nieuwe NC 750 dct. Prijs kwaliteit vond ik dit direct ok en ik heb een paar maanden geleden zo een gekocht maar zonder DCT.

Nu gebruik ik motor voornamelijk voor woon werk maar de dagen worden langer en dan riijd ik toch ook wel veel op andere momenten. Wat ik niet wist als ik NC kocht was dat er een begrenzer was op toeren vanaf 6500 rpm (ik had testrit met DCT en dan weet je dat natuurlijk niet).

Nu moet ik zeggen dat NC alles doet voor woon werk in alle omstandigheden (behoudens als het glad is ga ik altijd met motor naar werk). Maar ik ben er al zo een beetje op uitgekeken. Rijd echt wel saai.

Mijn idee was dan een VFR 1200 x erbij te kopen die ik dan eerder voor langere ritten zou gebruiken en af en toe voor woon werk verkeer maar dan denk ik dat ik de NC niet meer zou gebruiken. Ik kan deze natuurlijk ook wegdoen maar voor echt in de winter vind ik die wel ideaal. Nooit echt idee dat ik moet "opletten" want pekel of zoiets. Ik heb die daar echt voor aangekocht en vind het dan ook niet erg om ermee in die omstandigheden te rijden. Een VFR is echt wel zeer prijzig en zou ik dan alleen gebruiken bij goed weer, maar dan rijd ik feitelijk een beetje met een getunede of betere NC rond.

Als ik daarentegen een CBR650F zou kopen dan heb ik echt iets anders. Daarmee kan ik woon werk doen als ik zin heb en kan ik ook eens spannend rijden en prijs valt al bij al nog mee +/- 9000 euro tegenover van 15000 euro voor de VFR. Zelf al zou ik dan mijn NC wegdoen dan nog relatief duur. Want dan zou ik één motor overhouden 15000 - 5400 (dat dealer nog wil geven voor NC). Dus 9600 euro en dan heb ik nog geen topbox

Als ik en NC houd en CBR bijkoop dan heb ik er natuurlijk twee en twee volledig verschillenden. MAar is dat zo? Ik heb er al een testrit mee gedaan en ik vind het echt wel de max. Maar uiteraar ook "maar" 86 pks. IS dat genoeg of ga ik binnen paar maanden terug iets anders willen??
 
Of je binnen een paar maanden iets anders wil weet ik niet.. maar ik zou gewoon voor die VFR1200x gaan en die voor alles gebruiken. Kan prima hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan