Aankoop SM maar welke??

82dt

MF veteraan
26 apr 2004
1.305
2
Adegem, BELGIE
Hallo,

Ik heb besloten m'n honda cbr 600 weg te doen en me een monobike te gaan kopen. M'n budget ligt ongeveer op een 2500 euro...

Nu is natuurlijk de vraag wat zal ik me kopen. Ik heb persoonlijk een voorkeur voor een honda maar dat moet natuurlijk lukken. Ik had dan gedacht aan een XR ofzo...

Wat kan ik verwachten voor dit budget en waar moet ik op letten bij de aankoop ervan. Het zou wel iets moeten worden waar desnoods kan aan gewerkt worden...bijvoorbeeld andere kunstofdelen en dergelijke.

Hopelijk kunnen jullie me wat advies geven?

PS: niemand interesse in een cbr 600, pc31 van 1996? Motor rijdt super! Maar gezien de korte verplaatsingen die ik maar doe, is het voor mij interessanter een monobike aan te kopen...

Mvg. Kwinten
 
Moeten alle motoren dan nieuw zijn??? M'n cbr is ook van '96 maar laat wel heel wat nieuwere achter zich...so?
 
Moeten alle motoren dan nieuw zijn??? M'n cbr is ook van '96 maar laat wel heel wat nieuwere achter zich...so?
Je bent niet verplicht om een nieuwe te kopen,maar met een budget van 2500 koop je gewoon niet veel,ja een 2 takt moet voor dat geld wel lukken,maar een betrouwbare 4 takt kost gewoon meer,je kan ook alles geleidelijk doen en beginnen met een enduro(elk merk!),en beetje bij beetje toewerken naar een SM maar dan ben je zo veel geld en arbeid kwijt.
ik zou gewoon ff doorrijden op wat je hebt,en later de overstap maken... :Y
 
Moeten alle motoren dan nieuw zijn??? M'n cbr is ook van '96 maar laat wel heel wat nieuwere achter zich...so?
Ik zou een fijn cbr-retje uit 1996 niet vergelijken met een 1-cylinder uit 1996. Een 4 cylinder van 11 jaar oud kun je nog veel plezier aan hebben terwijl 11 jaar voor een 1 cylinder gewoon heel erg oud is. De meest spannende merken waren rond die tijd trouwens ook een stuk minder betrouwbaar dan ze nu zijn dus zowiezo moet je daar ook mee oppassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan