Aankoop Supermotard vraagje !

Speedy Bandit

Rookie
30 jul 2006
4
0
Belgie
Hoi allemaal ! Ben nieuw hier.
Als ik hier zo zie zijn jullie allemaal goed bezeig in het SM gebeuren !
Daarom deze vraag. Ik sta voor de aankoop van een supermotard motorfiets. Momenteel rijd ik nog met een volledig gekuipte Bandit 1200 S. Daar deze motorfiets me echter een beetje te log is en ik toch niet meer met 2 personen rijd zou ik dus willen overstappen naar iets meer "FUN" !!!!
En hier komt dan de hamvraag. Daar ik een zo licht mogelijke fiets wil ( gewicht ) , mùaar toch iets degelijk dat langere afstanden aankan (500km - 1000km)
had ik graag jullie respons gehad wat er daar zoal goed voor is. Is een Husqvarna 610sm zwaar genoeg ? Of een KTM van dat kaliber. Of moet ik overstappen naar de 950 van KTM ondanks dat die dan dikke 40 kg meer weegt ? Is die nog zo lekker over en't weer te smijten ? Alle rijervaringen zijn welkom !!
Hij moet niet snel gaan maar wel in staat zijn om lange afstanden af te haspelen indien nodig !
Alvast bedankt voor jullie input !!!

Gr
 
Hoi,

Welkom hier.

Een SM is niet voor lange afstanden. Het kan wel, maar het is niet ideaal.

Het zal dan altijd een compromis worden in de vorm van bijvoorbeeld een KTM 950 SM. Maar die is dus weer niet de lichtste van de klas...

Groet van Powerfred.
 
Geen echte SM, maar een XT 660 X is wel geschikt voor langere tochten.
 
Hoi,

Welkom hier.

Een SM is niet voor lange afstanden. Het kan wel, maar het is niet ideaal.

Het zal dan altijd een compromis worden in de vorm van bijvoorbeeld een KTM 950 SM. Maar die is dus weer niet de lichtste van de klas...

Groet van Powerfred.

:^

Dat je vraagt of een lichtgewicht SM geschikt is voor 500-1000 km geeft al aan dat je nog niet helemaal begrepen hebt wat SM eigenlijk inhoud.
Als je toch meer fun wilt en ook langere afstanden wilt rijden is zo'n KTM 950 volgens mij de beste keus. :Y
 
Hoi allemaal ! Ben nieuw hier.
Als ik hier zo zie zijn jullie allemaal goed bezeig in het SM gebeuren !
Daarom deze vraag. Ik sta voor de aankoop van een supermotard motorfiets. Momenteel rijd ik nog met een volledig gekuipte Bandit 1200 S. Daar deze motorfiets me echter een beetje te log is en ik toch niet meer met 2 personen rijd zou ik dus willen overstappen naar iets meer "FUN" !!!!
En hier komt dan de hamvraag. Daar ik een zo licht mogelijke fiets wil ( gewicht ) , mùaar toch iets degelijk dat langere afstanden aankan (500km - 1000km)
had ik graag jullie respons gehad wat er daar zoal goed voor is. Is een Husqvarna 610sm zwaar genoeg ? Of een KTM van dat kaliber. Of moet ik overstappen naar de 950 van KTM ondanks dat die dan dikke 40 kg meer weegt ? Is die nog zo lekker over en't weer te smijten ? Alle rijervaringen zijn welkom !!
Hij moet niet snel gaan maar wel in staat zijn om lange afstanden af te haspelen indien nodig !
Alvast bedankt voor jullie input !!!

Gr

950 sm nemen

ik zat met hetzelfde "probleem" als jij.....

ik had een ktm 660 smc en dat was/is een geweldig aparaat maar als je een keer een wat langere afstand gaat rijden is het gewoon helemaal niks.

nu rijd ik een ktm 950 sm en ja hij is een goeie 40 kg zwaarder en ja dat merk je en nee ik ben er niet langzamer door gaan rijden en ja je gooit em heel makkelijk van de ene naar de andere hoek, ik heb zelfs het idee dat ik me maatjes wat beter bij kan houden dan met die 660 kortom de 950 past gewoon beter bij mijn rijstijl !?

ga gewoon zo veel mogelijk proefrijden en koop de motor waar je je het lekkerst op voelt/ mee rijd en laat je niet gek maken door een kilootje hier of daar als het perse lichter moet........... poep je toch gewoon een keer extra :+
 
ktm950 is echt een top ding om op te rijden (introductie dag van ktm voorgereden op die fietsen)...t zal nooit een full SM worden...maar je kan er toch echt wel serieus een potje mee vegen!

een echte sm is elke rechtstuk te veel...ding is voor 1 ding gemaakt en dat is zo hard mogelijk de bocht om.

op beide rijden zou ik zeggen.
:)
 
nu rijd ik een ktm 950 sm en ja hij is een goeie 40 kg zwaarder en ja dat merk je en nee ik ben er niet langzamer door gaan rijden en ja je gooit em heel makkelijk van de ene naar de andere hoek, ik heb zelfs het idee dat ik me maatjes wat beter bij kan houden dan met die 660
:?
met een ktm... bijhouden???
 
asje ertussen wil zitten (lichtere ktm of 950)
je kan ook aan xt660x denken...zit er met gewicht en handelbaarheid volgens mij aardig tussenin
 
Wooow, al veel reacties. Thnx alvast !!!!

:Y

Grotendeels was ik ook al tot het gedacht gekomen zoals jullie melden, maar als de 950 werkelijk zo vlotjes is als Joker14 dan denk ik dat het die zal worden !
Maar jullie hebben gelijk hoor als je zegt om ze ff te gaan testrijden. Dat ga ik zeker doen ! Zal een heel aanpassing zijn tov van m'n Bandit !!! :? :Y

Nogmaals thnx en veel smijtplezier aan allen!
 
[knip]
Momenteel rijd ik nog met een volledig gekuipte Bandit 1200 S. Daar deze motorfiets me echter een beetje te log is en ik toch niet meer met 2 personen rijd zou ik dus willen overstappen naar iets meer "FUN" !!!!
En hier komt dan de hamvraag. Daar ik een zo licht mogelijke fiets wil ( gewicht ) , mùaar toch iets degelijk dat langere afstanden aankan (500km - 1000km)
had ik graag jullie respons gehad wat er daar zoal goed voor is.
[knip]


Even spammen met de supermotard die ik te koop heb; kom een proefrit maken en je bent verkocht. En deze kan echt probleemloos langere afstanden rijden, kleeft strak aan de weg en trilt voor de verandering niet onder je billen vandaan. Kijk in mijn signature voor een link naar meer plaatjes :]

full


Barstensvol goodies, veel vermogen en stuurt als een mountainbike zo licht!
 
geloof mij de 950 gaat je heeel goed bevallen, ik rij er woonwerk mee 60km per dag weer of geen weer.
het is een fiets die het slechtste in je naar boven haalt, stuurt goed, remt echt bizar hard :Y :Y
dikke pret, proef rijden dus zou ik zeggen.

groeten pim laat het ff weten wat het woord.
 
SPAM:
Te koop mijn Yamaha WR 450 van September 2005 met 2200 Km.
De WR is in SM uitvoering, de bike heeft zeer veel vette parts.
Is alleen mee op de weg gereden, en is 100 % in orde.
De WR gaat weg vanwege aanschaf Aprilia SXV.


Goldspeed carbonwielen met Contiforce banden
Goldspeed remschijf voor
Goldspeed rem tang
Goldspeed remschijf achter
Moto extreem radiale rempomp
Goodridge remleidingen
BST Trippleclamp ( instelbaar )
Leo Vince systeem XR 3 Titanium system
Dynojet 49,9 PK @ rear
UFO beschermkappen
UFO SM voor spatbord
UFO YZ achterspatbord
Acerbis achterlicht

Voor meer info graag mailen. rene_melen@hotmail.com

garage.php
 
Terug
Bovenaan Onderaan