Aankoop Suzuki GSX 600 R 600 SRAD????

Etienne

MF'er
2 jun 2004
73
0
Goede avond allemaal :d

Ik ben nieuw hier op het forum ff dat jullie het weten he.

Maar ik wil mijn eerste motortje gaan kopen en nu weet ik niet precies waar ik op moet letten bij een aankoop.

Het gaat over deze motor.......

84576-1-2-2.jpg

Het bouwjaar is 98 en heeft 32000 km gelopen.

Er zitten wat krassen aan de rechterzijde vandaar de een iets lagere prijs volgens de verkoper...????

Hij kost me namelijk 4.950,00 euro zonder korting dan he.

Toen ik naar de banden keek vond ik die aan de zijkanten iets versleten, dus ik d8 die is afgezeikt. Maar volgens de verkoper heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk een keertje op een cicuit gereden.

Ik heb er te weinig verstand van om te zien of die afgezeikt is, maar kan iemand me er meer over vertellen?

hoe kan ik zien dat die heeft geleden etc etc.

Op welke punten moet ik bv speciaal letten etc etc?

En wat vinden jullie van de prijs?

Ik vind het een super mooie motor en vooral voor mijn eerste wat vinden jullie?

Alvast bedankt,

Etienne

Ps. alle tips zijn welkom :]

Vinden jullie het de moeite waard om hem te kopen?

Ik twijfel namelijk nog heel erg maar ik vind em wel super dus........

wat zouden jullie doen?

Bedankt mzzzzls

ik vind persoonlijk bijna 5000 euries een beetje veel voor een srad 600 met krasschade, als je het toch doet, kijk dan ook naar de rest of er nix beschadigd is, enne de banden: als je iemand heb die graag klaverblaadjes rijd, ja dan zijn de zijkanten goed afgesleten terwijl de motor nog niet eens echt op zijn flikker heeft gehad, ik hoop dat je hier iets aan heb

groeten

Nee niet doen, hij`s te duur. 30.000 is ook al aardig wat. Om niet meteen een illusie armer te raken: Kijk even hier bij gezocht en gevonden daar staat er een met iets 8200 gelopen. Ben de topic ff kwijt, gaat om een grijze/paarse. Vast wel iemand die hem even voor je vind.

s4s

ik heb em gevonden :) je bedoelt deze he
www.motor-forum.nl/forum/topic/35846?highlight=suzuki

Maar die is dus al verkocht '(

Maar als je naar deze topics hier onder kijkt dan vind ik de gelopen km's en de prijs verhouding voor die van mij best meevallen.

www.motor-forum.nl/forum/topic.php/63773/1

www.motor-forum.nl/forum/topic/52579?highlight=suzuki

www.motor-forum.nl/forum/topic/51000?highlight=suzuki

Of is het zo dat die paar krasjes de prijs eigenlijk bepalen?

===========================

Hij had trouwens ook geen kenteken :?
Hij werd komende week gekeurd zei de verkoper?
Ik dacht dat motoren niet gekeurd hoefde te worden of vergis ik me nu helemaal?

Dus jullie vinden hem te duur ;(

En is dat dan weer een negatief punt?

Of maakt dit helemaal niks uit?

Hoe rijden de gemiddelde Duitsers :]

ps sorry voor al die vragen maarja ik wil bij mijn eerste aankoop natuurlijk geen miskoop doen he

picserver.jpeg

Hier heb ik ff aangegeven waar de krasjes zitten ;(

Volgens mij heeft hij lags een paaltje gereden ofzo

Volgens mij is die niet geheel hard onderuit gegaan ik kon geen barsten ofzo ondekken dus......

Maar ik ben net wat aan het surfen en nu lees ik dat die motorzaak wel eens schade motoren opknapt en verkoopt als schade vrij ;(

Maar volgens hem was de motor pas 1 week binnen en een week of 3 geleden was ik er ook en toen stond die er idd nog niet nee.

Ik word er iig steeds onzekerder door.

Maar pap heeft een garage en dan kan ik dit in de spuiterij toch ff overlaten spuiten ofzo?

merci *D

welkom!

er zijn wel een paar dingen waar je naar kan kijken, eerst tip eigenlijk , maak een proefrit! dan voel je wel (ook al ben je onervaren) of ie soepel rijd of dat ie inhoud. en je kan kijken of hij snel van zijn choke af kan, en hoe hij dan stationair loopt. kijk ook ff naar de stepjes en pedaaltjes, als die krom zijn weet je in ieder geval dat ie gekletterd is. kijk ook ff naar de rook die eruit blijft komen, zodat je niet een hele straat blank zet. beetje rook in het begin is niet erg, wit is prima.

in ieder geval heel veel plezier ermee! :]
het zijn hele fijne motoren!! :)

gegroet

k heb laatst n SRAD750 '98 uit duitsland gekocht met 14000 op de teller, voor 4850 had 'n lichte schuiver gehad, dus ook krassen op de kappen..nu heb k de betreffende kappen opnieuw gespoten, dus die zien er weer strak uit. stickers komen deze week binnen (8 stuks in totaal), en nu ga je schrikken: dik 450 euro..vervelend dus. maar dan is 'ie wel helemaal af. met invoeren en alles bij elkaar ben k nu voor nog geen 6000 klaar. als je gaat kijken wat 'ie hier kost, dan ben k toch nog steeds tevreden.

Hey Etienne je kunt beter ff hiernaartoe woppen misschien. En een heel groot verschil zit er toch niet tussen een 600 of een 750 suc6
[TK]: GSX-R750

Ik vind em zeker vet maar het zit net boven mijn budget ;(

Ik heb ongv max 5000 te besteden maar kijk niet op 200 euro ofzo maar wel op 1000 helaas, want anders kan ik geen pak meer kopen.

Misschien mensen uit de buurt van Eindhoven die veel verstand van motoren hebben en met mij zouden willen gaan kijken of deze motor iets is?

Dan mag je er ook een rondje op maken hahahahaha

Iedereen die al gereageerd heeft bedankt

ja als het een import is vind ik hem aan de dure kant,prijzen zijn in duitsland veel lager als hier,heeft ook zijn voordelen een motor uit duitsland hij word daar namelijk elk jaar gekeurd door tuv ,een soort apk voor motoren zeg maar,en nu word ie weer gekeurd door het rdw ,je kan van die keuring van de rdw denken van nou dat is al heel wat als hij daar doorheen komt maar het zegt helemaal niks.
net als apk op je auto maandag nieuwe apk ,en dinsdag kapt ie ermee.

blijft altijd afwegen,ik begrijp dat je hem koopt van een handelaar,dan weet je al helemaal geen geschiedenis van de motor ,ik geef de voorkeur aan particuliere verkopers,is interesanter voor de prijs ,je krijgt een beetje meer info enz

mijn motor particulier gekocht ,was een inport uit duitsland de vorige eigenaar had hem 1 jaar in nederland,ook klein beetje schade(zie je met een loep) en hij loopt als een trein,nog 1 tip:word niet verlieft op 1 motor ,je moet altijd nuchter blijven,er zijn genoeg gsxr's te vinden,bv op marktplaats.

succes ermee ,en daarna veel :] plezier

Staat die motor toevallig bij Groenen in Eindhoven? Daar ben ik namelijk ook wezen kijken en dan weet ik denk ik over welke het gaat. Die staat er namelijk al een heeeeeeeeeeeeele tijd!

Ik vond hem die 5000 euro iig. zeker niet waard. Daar ziet hij er gewoon te afgeleeft voor uit, laat staan de schuiver schade. Ik heb laatst voor slechts 900 euro meer een SRAD uit 98 gekocht met 21000 op de klok, en puntje gaaf schadeloos. Bij Wirken in Hilvarenbeek. Als je uit de omgeving komt is langsrijden zeker de moeite waard.

Mocht je dat ding toch willen, dan wordt het een opknappertje als je de boel netjes wilt hebben. Qua kuipwerk dan. Een testritje en een goede inspectie wijst uit of hij het geld zowieso waard is, maar stel hij is mechanisch en qua frame e.d. prima in orde, dan denk ik dat je met 5000 euro echt veels te veel betaalt. Ik zou denken aan 4250 a 4500, maar dan wel proberen nieuwe banden/ketting/the whole shebang te regelen...

Waar je op moet letten? Ik kwam op MF laatst deze checklist tegen:

http://www.motor-forum.nl/forum/misc/95554

Laatst bewerkt:
Mooie fiets zo'n GSX-R.
Maar ik zou nooit "meer" bij groenen kopen.
Ze zaten eerst in Luyksgestel en waren fietsenmakers, zijn best bekend in het dorp of liever berucht.
Misschien dat ze daarom naar Eindhoven zijn gegaan.
Kopen veel schade motoren en als ze deze zelf niet snel kunnen opknappen en voor veel kunnen verkopen dan smeren ze iemand anders de ellende wel even aan als fiets met schuif schade.

Garantie is ook prima als je van een grote bek houd.

Als je een aardig adresje zoekt voor dit soort fietsen in goede staat hoor ik het wel.

Suc6
DrRossi

Als de schade toch geen bezwaar is:

Te Koop: Suzuki GSX-R600 SRAD '99 Blauw/wit

Hij heeft een lagere kilometerstand, Laser demper, Blauw kuipruitje én is van een jonger bouwjaar!
Ga daar es kijken zou ik zeggen! ;)
En nee, hij is niet van een kennis van me, maar ik vind dit wel een héle mooie SRAD, ondanks de plekjes. 't is dat ik 't geld er nog niet voor heb, anders was ik zeker even een kijkje gaan nemen!
Misschien dat je daar wat aan hebt ;)

GroetjeZ!

Jethro

Terug
Bovenaan Onderaan