Aankoop tips gevraagd

Eric de Graaf

Die hard MF'er
2 mei 2007
264
47
Emmeloord
Hallo allen,

Na een tijdje terug van mijn Kawasaki vn1600 te zijn afgestapt, blijft het toch jeuken.
Ik ben dus weer op zoek. De voorkeur gaat uit naar een soortgelijke motor, maar er zit twijfel, 1100, 1300, 1500 of weer een mooie 1600. Tevens heb ik een vn2000 voorbij zien komen.
De afweging is natuurlijk de prijs maar ook zeker de km stand. Wat betreft budget zit ik op ongeveer 7000,- dus er is genoeg te vinden. Ik wil er zeker een scherm op en tassen/koffers en ook een buddyseat.

Onderstaand de kandidaten. Graag advies over km stand, rijgedrag en dergelijke maar ook zeker dealer of particulier.
Ik ben geen dagelijkse rijder, dus hij is er echt voor erbij.

VN1600 met ruime km's (optisch de voorkeur, en gelijk aan mijn oude motor)
XVZ 1300 mooi maar veel km's
VL1500
XV1600, compleet, betaalbaar
XV1900 erg mooi, compleet, word na bieden waarschijnlijk te duur.
VN2000 nog niet compleet naar mijn zin.
vn1500 compleet, en mooi groen is niet lelijk

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties

Groet Eric
 
Laatst bewerkt:
@Eric de Graaf
Ik zou persoonlijk geen (Amerikaanse) import fiets kopen. Veel import fietsen hebben een flink schadeverleden. Worden dan 'opgeknapt' weer in de markt gezet.

Kopen van een 'dealer' is in zoverre betrouwbaar dat je bij problemen wel terug kan gaan. Maar dan wel bij een dealer en niet bij een vage handelaar. Van een liefhebber (particulier) zou mijn voorkeur hebben. Laat ze vooral veel over hun eigen motor vertellen. Als ze niks weten of kunnen vertellen is de kans groot dat je met een verkapte handelaar te maken hebt.
 
Thanks Voor je reactie Michiel. Ik neem aan dat je refereert aan de miles en Amerikaanse import. Ik ga er dus even op letten.

groet Eric
 
Thanks Voor je reactie Michiel. Ik neem aan dat je refereert aan de miles en Amerikaanse import. Ik ga er dus even op letten.

groet Eric
Precies dat met de mijlen tellers, kan natuurlijk ook een Britse import zijn. Ik wil niet zeggen dat alle import 'stinkt' maar het is nu eenmaal een lucratieve business om schade motoren die in de USA na een flinke schade 'afgekeurd' zijn te importeren en hier dan weer te verkopen.

De naam Erik van Lent (www.erikvanlent.nl) komt in dit kader vaak voorbij. Hij heeft zich met een filmpje in het programma Opgelicht niet geliefd gemaakt bij motoren verkopers. Lees wat van zijn columns door en je ziet dat het terugdraaien van tellerstanden nogal eens voorkomt. Dat kan je ook met een niet import fiets overkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan