Aankoop van crossbrommer

6 jan 2008
86
0
Hallo!

Ik weet het, er zijn al veel van deze topic's gestart maar toch nog even jullie wijs advies!!

Na een tijdje op een 125 yamaha oldtimer enduro en nog wat 50cc'erstrokken dan mn gereden te hebben zou ik nu op een full cross willen overstappen. Nu, ik ben nog niet helemaal uit over het merk. Wel heb ik een lichte voorkeur voor Honda. Maar meningen verschillen. Mijn budget zal deze zomer hopelijk rond de 1000 à 1500 euro liggen. Dus viertakt zal er niet inzitten.

Mvg Bram.
 
Welke honda dan? cr uit...?
Kheb hier ook gelezen de cr's uit 1991 of 1992 iets aan de waterpomp hadden of zoiets.
 
voor 1500 heb je met een beetje geluk een knappe 1998 er
voor 1000 euro heb je ook een mooie van 1995
 
@ tweetaktfreak: ff offtopic. Heb je de yamaha 125 enduro nog?

ontopic: Ik zou voor een honda-tje gaan en dan de cr uit ong 95. Voor 1500 een nette '98er vinden word heel lastig. vaak zijn dit slecht onderhouden fietsjes voor die prijs. Dan zou ik liever voor een in nette staat verkerende 95-er gaan. T maakt allemaal toch niet uit, zelfs een 125cc van 2007 is al minstens 1 keer compleet uit elkaar geweest. Als de schokkers en de achterbru goed zijn, is dit al heel wat waard. Bedenk je wel dat een 125cc bergen onderhoud behoeft en dat je bij wijze van speken, net zoveel uren bezig bent met zuigertjes wisselen en krukasjes reviseren als met rijden.... Ik weet niet hoe je budget is en hoe technisch je bent en of wat je gewicht is, maar anders zou ik eens uitkijken naar een wat minder onderhoudsgevoelige 250 ofzo. Als je te licht bent, ben je te licht maar als je m kan hebben.... het gaat er maar om hoe ver je het gas opentrekt en bij een 125 moet dat helemaal open om n beetje vooruit te komen.

P.S. verhalen over de waterpomp zijn niet zo belangrijk, bij twijfel reviseren, dan is er niks mis mee.
 
@paulus de crosskabouter: off topic: Hij staat op 2dehands.be te koop moet maar ff een kijkje nemen bovenaan in het zoekvakje intypen: Yamaha Enduro Oldtimer 125cc. Ik heb hem over een tijdje gekregen van mn opa. Stond een tijdje stil een heb hem een beetje opgeknapt, daarna verkocht en nu staat hij terug te koop.
http://www.2dehands.be/yamaha-enduro-oldtimer-125cc-37264228.html?qq=yamaha%20enduro%20125cc

Ik nen een 1m87 groot en weeg ongeveer 70kg. Heb ook al overwogen voor een 250 maar dat zal ik wel zien aan het einde van de zomervakantie hoe groot mn budget is....
Ook zeer handig in techniek en zelf opknappen (denk ik toch)...

Al bedankt voor de reacties he! Wie er nog meningen en ervaringen heeft, laat maar weten!!
 
Voor een kleine 1500 euro koop je wel een 250 hoor, maar als je handig bent kun je beter voor minder een model Honda CR250 vanaf 1992 t/m 1996 kopen en dan zelf reviseren. Dan weet je wat je hebt!!
 
Iets in die goesting?
http://www.2dehands.be/honda-cr-250-38161561.html?afdeling=moto&locale=all&motor_soort=1&p=all&prijsmax=1500&rubriek=motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan