Aankoop Yamaha TDM 900, tips?

9 mei 2010
13
0
Beste bikerz,

Ik ben van plan om binnenkort een Yamaha tdm 900 en zag er eentje op Marktplaats.
Alleen waar zou ik op moeten letten bij zo`n aankoop. Want ik ben hier nog vrij nieuw en alle info is van harte. Ik heb ook nog een andere topic geopend gisteren en het ging over een betaalbare motorstallingen in Zaandam. Ben daar zelf woonachtig. :Y :Y
 
Sorry Groetenboer ben hier nieuw en ben niet op de hoogte van de gedragscode.. Bedankt voor de attendeering
ik zal het in 8 nemen..
 
Kijk, een mede Saenkanter, veel succes met het vinden van een stalling ik zou niet weten waar ze die hier hebben eerlijk gezegd. Oh, en leuke dingetjes die TDM's, veel succes er mee ^^
 
'Yamaha tdm 900!!!' > 'Aankoop Yamaha TDM 900, tips?'
 
Rijd er een rondje mee en neem in dat rondje meteen even een motorzaak mee. Vraag hun eens even te kijken wat zij vinden van de staat en prijs van de motor.
 
Kijk naar de kettingspannign deze moet vrij los staan iets van 5 cm speling. Staat deze te strak dan niet kopen. Te los is geen probleem
Vraag de persoon hoe hij olie pijlt. De juiste manier is motor warmrijden, Stoppen, olie pijlen.
 
Kijk naar de kettingspannign deze moet vrij los staan iets van 5 cm speling. Staat deze te strak dan niet kopen. Te los is geen probleem
Vraag de persoon hoe hij olie pijlt. De juiste manier is motor warmrijden, Stoppen, olie pijlen.

Want? Je kunt de kettingspanning niet losser zetten :?

En, zit er ook een boog bij die pijlen :?

Even alle gekheid op een stokje, dit zijn toch geen maatstaven om een motor niet of wel aan te schaffen?

Hoe iemand zijn olie peilt, zal mij echt een worst zijn. Al veegt hij zijn reet gewoon met zijn vingers af!

Of een ketting te strak staat of niet, die stel je dan toch zelf of je schaft een nieuw kettingsetje aan als dat aan vervanging toe is en haalt 200 euro van de prijs af.

Je zult ongetwijfeld goede bedoelingen hebben gehad met je advies maar, ben blij dat jij geen aankoopkeuringen hoeft te verrichten :+
 
Laatst bewerkt:
Want? Je kunt de kettingspanning niet losser zetten :?

En, zit er ook een boog bij die pijlen :?

Even alle gekheid op een stokje, dit zijn toch geen maatstaven om een motor niet of wel aan te schaffen?

Hoe iemand zijn olie peilt, zal mij echt een worst zijn. Al veegt hij zijn reet gewoon met zijn vingers af!

Of een ketting te strak staat of niet, die stel je dan toch zelf of je schaft een nieuw kettingsetje aan als dat aan vervanging toe is en haalt 200 euro van de prijs af.

Je zult ongetwijfeld goede bedoelingen hebben gehad met je advies maar, ben blij dat jij geen aankoopkeuringen hoeft te verrichten :+

De TDM 850 van een vriend van me heeft een droog carter, misschien heeft t daar iets mee te maken... :?
Maar ik ben het ermee eens dat er meerdere eisen zijn. Zoek eens rond naar een checklist voor het kopen van een motor. Daar zijn er zat van te vinden. Die laten je zoeken naar roest, deuken, uitlijning (zonder handen rijden?), profiel, ketting&kettingwielen, kilometerstand, onderhoudsgeschiedenis, vering/schokbrekers, olielekkage etc...

Dan krijg je wel een idee of de fiets die je op het oog hebt is wat ie lijkt!
Heerlijke fiets trouwens, die TDM, bochten gaan als vanzelf!
 
Want? Je kunt de kettingspanning niet losser zetten :?

En, zit er ook een boog bij die pijlen :?

Even alle gekheid op een stokje, dit zijn toch geen maatstaven om een motor niet of wel aan te schaffen?

Hoe iemand zijn olie peilt, zal mij echt een worst zijn. Al veegt hij zijn reet gewoon met zijn vingers af!

Of een ketting te strak staat of niet, die stel je dan toch zelf of je schaft een nieuw kettingsetje aan als dat aan vervanging toe is en haalt 200 euro van de prijs af.

Je zult ongetwijfeld goede bedoelingen hebben gehad met je advies maar, ben blij dat jij geen aankoopkeuringen hoeft te verrichten :+
Ik denk dat Hans bedoelt dat zo iemand waarschijnlijk niet al te veel aandacht aan het onderhoud heeft besteed.
 
Want? Je kunt de kettingspanning niet losser zetten :?

En, zit er ook een boog bij die pijlen :?

Even alle gekheid op een stokje, dit zijn toch geen maatstaven om een motor niet of wel aan te schaffen?

Hoe iemand zijn olie peilt, zal mij echt een worst zijn. Al veegt hij zijn reet gewoon met zijn vingers af!

Of een ketting te strak staat of niet, die stel je dan toch zelf of je schaft een nieuw kettingsetje aan als dat aan vervanging toe is en haalt 200 euro van de prijs af.

Je zult ongetwijfeld goede bedoelingen hebben gehad met je advies maar, ben blij dat jij geen aankoopkeuringen hoeft te verrichten :+

Ja, losser zetten kan. De lagers van de uitgaande as kun je ook vervangen. Dan ietsje meer van de prijs aftrekken. (understatement)

De 850 moet je warm pijlen. Ik b-oog daarmee na te gaan of de motor altijd met voldoende olie heeft gereden. De meeste motor moet je namelijk meten nadat deze een tijdje stil hebben gestaan. Als de 900 niet een dry-sump systeem heeft dan trek ik m'n drol weer in.

Ik moet wel aankoop keuringen verrichten en heb ooit een 850 om deze twee reden laten staan.

Overigens alles naar zijn prijs dus ja als je netjes alles wat er mis is van de prijs af mag trekken en je kan zelf sleutelen dan eventueel wel doen.
 
Laatst bewerkt:
900 heeft net als de 850 een dry-sump, maar door de sterke verbeteringen in het blok nauwelijks meer olieproblemen. Verder is er inderdaad al veel info te vinden in t eerder genoemde topic, dus je hebt wat te lezen ;)
 
Even checken of de 40.000km beurt heeft plaatsgevonden (als er meer dan 40k op zit uiteraard.) Dit is de "Mother of the Grote Beurten" en is vrij prijzig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan